Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک فروند بالگرد "شینوک" بر اثر حمله طالبان در شهرستان "چرخ" استان لوگر سقوط کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، سقوط یک فروند بالگرد آمریکایی در افغانستان به کشته شدن دو نظامی این کشور منجر شد.
دفتر مطبوعاتی ناتو امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد دو نظامی آمریکایی بر اثر سقوط یک فروند بالگرد این نیرو‌ها را در استان لوگر کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طالبان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک فروند بالگرد "شینوک" بر اثر حمله طالبان در شهرستان "چرخ" استان لوگر سقوط کرد.
طالبان ادعا کرد پنجاه و چهار نظامی افغان و آمریکایی در پی سقوط این بالگرد کشته شدند.
این گزارش در حالی است که آمریکایی ها گفته اند که بالگرد در اثر نقض فنی سقوط کرده است و مخالفان دولت افغانستان سقوط بالگرد نقشی ندارند.

آزادی سران طالبان در قبال آزادی استادان دانشگاه آمریکایی کابل
سه نفر از سران طالبان از زندان دولت افغانستان آزاد و به قطر منتقل شدند
"انس حقانی"؛ برادر سرکرده شبکه حقانی، "حاجی مالی" و "حافظ رشید" از سران طالبان که در زندان دولت افغانستان بازداشت بودند بار دیگر به قطر منتقل شدند.
"سیداکبر آغا"، از مسئولان سابق طالبان نیز اعلام کرد، دو استاد دانشگاه آمریکایی نیز در قبال رهایی سه عضو طالبان آزاد شده اند.
منابع محلی در استان زابل افغانستان اعلام کردند : افراد طالبان دیروز دو استاد دانشگاه آمریکایی کابل را در شهرستان « نوبهار » از توابع استان زابل به نظامیان خارجی تحویل دادند .
فرماندار شهرستان نوبهار استان زابل نیز گفت : برای تحویل گرفتن این دو استاد ، نظامیان افغان به مدت چهل وهشت ساعت در سه شهرستان زابل از جمله شهرستان نوبهار ، آتش بس اعلام کرده بودند و در هنگام تحویل گرفتن دو استاد دانشگاه آمریکایی ، بالگرد های نظامیان خارجی نیز در آسمان شهرستان نوبهار در پرواز بودند.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، "اشرف غنی" در تماس تلفنی با "مایک پمپئو " وزیر امور خارجه  آمریکا و "رابرت اوبراین" مشاور امنیت ملی این کشور درباره آزادی سران طالبان گفتگو کرد.
براساس بیانیه ریاست جمهوری افغانستان، یکشنبه شب هر دو طرف درباره گام‌های آینده برای اجرای تصمیم دولت افغانستان مبنی بر آزادی سران طالبان از زندان تبادل نظر کردند.
برقراری آتش بس و کاهش خشونت به عنوان پیش شرط‌های لازم برای آغاز مذاکرات میان افغان‌ها برای دستیابی به توافق سیاسی با طالبان از محور‌های مورد بحث رئیس جمهوری افغانستان با مقامات آمریکایی اعلام شده است.
چندی قبل نیز "انس حقانی" و دو عضو مهم دیگر طالبان برای تبادل با دو استاد دانشگاه آمریکایی به قطر منتقل شدند، اما این مبادله صورت نگرفت و آن‌ها دوباره به زندان دولت افغانستان بازگردانده شدند.

اشرف غنی پایان کار داعش در شرق افغانستان را اعلام کرد
رئیس جمهور افغانستان پایان کار گروه تروریستی داعش را در استان شرقی افغانستان اعلام کرد
   به گزارش سرویس بین المللی خبرگزاری صداوسیما،"محمد اشرف غنی" رئیس جمهور افغانستان روز سه شنبه در سفر به استان ننگرهار در شرق این کشور، اعلام کرد، درپی مبارزه مشترک نظامیان افغان، سرانجام داعش در ننگرهار نابود شده است.
محمد اشرف غنی از تلاش مردم ننگرهار برای سرکوب داعش قدردانی کرد و افزود: هماهنگی و همکاری مشترک مردم و نظامیان افغان چنین دستاورد‌هایی را به دنبال دارد.
رئیس جمهور افغانستان،همچنین به وزارت دفاع این کشور دستور داد، نیرو‌های خیزش مردمی (شبه نظامیان طرفدار دولت افغانستان) در استان ننگرهار را در ارتش افغانستان جذب کند.

اعتراض‌ها به روند بازشماری آرای انتخابات شدیدتر شد
روند بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در میان موجی از اعتراضات همچنان ادامه دارد.
کمیسیون انتخابات افغانستان که نتوانست نظر مثبت نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری را جلب کند پس از توقف سه روزه، روند بازشماری و بازرسی بخشی از آرای انتخابات ریاست جمهوری این کشور را دوباره آغاز کرد، اما این بار، اعتراض‌ها به روند بازشماری آرا شدیدتر شد.
هواداران یکی از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به چندین مرکز بازشماری آرا در شمال این کشور حمله کردند و تعدادی از مراکز را نیز مسدود کردند.
عبدالله عبدالله نامزد ریاست جمهوری افغانستان که همزمان با برگزاری نشست خبری گزارشی از اعتراض‌ها در استان قندوز دریافت می‌کند می‌گوید: گزارش‌های رسیده از قندوز از زخمی شدن یک ناظر ستاد انتخاباتی ما حکایت دارد و همچنین یکی از ناظران ما نیز در اعتراض به روند بازشماری جان خود را از دست داد.
وی از کمیسیون انتخابات افغانستان می‌خواهد تا قانون را رعایت کند و به آرای غیربایومتریک اعتبار ندهد.
بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان درحالی ادامه یافته است که نامزد‌ها به بازشماری سیصد هزار رای مشکوک و آرای دوهزاروچهارصد شعبه رای گیری که فاقد معلومات بیومتریکی هستند، شکایت دارند.
اما «اورنگ زیب» عضو کمیسیون انتخابات افغانستان گفت: اگر نامزد‌ها شکایتی دارند به کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی مراجعه کنند.
وی می‌گوید: کمیسیون انتخابات روند بازشماری آرا را به هر صورت تکمیل خواهد کرد.
اما در بین این اعتراضات، یکی ازاعضای کمیسیون انتخابات افغانستان از دفتر نمایندگی سازمان ملل و سفارتخانه‌های خارجی می‌خواهد در روند انتخابات این کشور دخالت نکنند.
مولانا عبدالله گفت: از دفتر نمایندگی سازمان ملل می‌خواهیم در روند انتخابات که وارد مرحله حساس شده است، فنی و بی طرفانه عمل کند.
در انتخابات ریاست جمهوری ششم مهر امسال سیزده نامزد رقابت کردند که اشرف غنی و عبدالله عبدالله پیشتاز این انتخابات هستند.
قرار بود نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری بیست وهفتم مهر اعلام شود، اما تاکنون دوباره به تعویق افتاده است و با گذشت نزدیک به دو ماه از برگزاری انتخابات، زمان جدیدی برای اعلام نتایج آن تعیین نشده است.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: طالبان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۲۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۸ شعبه آماده دریافت آرای انتخاباتی آبادان

کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان آبادان اعلام کرد واجدین شرایط، می‌توانند از ساعت ۸صبح جمعه بیست و یکم اردیبهشت با در دست داشتن یکی از اوراق شناسایی نظیر شناسنامه، کارت ملی، پاسپورت، کارت پایان خدمت و گواهینامه رانندگی به یکی از شعب اخذ رای تعیین شده مراجعه کنند و به صورت الکترونیکی رای خود را ثبت نمایند.

حوزه انتخابیه آبادان دارای ۱۴۸شعبه اخذ رای ثابت و سیار است که ۱۳۱شعبه آن در آبادان و بخش مرکزی و ۱۷شعبه در حوزه فرعی اروندکنار مستقر است.

متولدان بیست و یکم اردیبهشت یک هزار و سیصد و هشتاد و پنج شمسی و قبل از آن می‌توانند در انتخابات مرحله دوم شرکت کنند. همچنین کسانی مجاز به حضور در این مرحله هستند که یا در هیچکدام از شعب اخذ رای کشور در مرحله اول رأی نداده باشند یا تنها در حوزه انتخابیه آبادان رای داده اند، لذا افرادی که در مرحله‌ی اول در شهری غیر از حوزه انتخابیه آبادان رای داده اند در این مرحله نمی‌توانند در رای گیری این حوزه شرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • ۱۴۸ شعبه آماده دریافت آرای انتخاباتی آبادان
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • رای گیری الکترونیک چگونه انجام می‌شود؟
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار
  • هشدار وقوع سیلاب در ۲۷ ولایت افغانستان
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم