Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@18:32:09 GMT

تایید آزادی تبعه استرالیایی در بند طالبان

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۳۲۴۵

اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن تائید آزادی تبعه این کشور از دست طالبان پس از سه سال اسارت، از این اقدام ابراز خرسندی کرد.

به گزارش ایرنا "تیم ویکس" Tim Weeks از سال ۲۰۱۶ تاکنون به اسارت گروه طالبان در افغانستان درآمده بود که طالبان روز گذشته وی را به همراه دو نفر دیگر در استان زابل افغانستان آزاد کردند و آن‌ها را تحویل نیرو‌های آمریکایی دراین کشور دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اسکات موریسون نخست وزیر به همراه ماریس پین وزیر امورخارجه استرالیا در گفت: وگو با خانواده ویکس، آزادی فرزند آن‌ها را تائید کرد و گفت که همه از بازگشت این افراد پس از سه سال در جهنم مطلق، خوشحال هستند.

وی به شبکه هفت تلویزیون استرالیا گفت: بدیهی است خانواده‌ها خواستار آن شدند که حریم خصوصی آن‌ها رعایت شود. اما می‌دانم که این تبعه استرالیا اکنون درشرایط خوبی به سر می‌برد.

تیم ویکس به عنوان استاد دانشگاه کابل دراین شهر مشغول به فعالیت بود که توسط طالبان ربوده شد.

"مروین ویکس" پدر تیم به شبکه خبری‌ای بی سی استرالیا گفت: از نظر وی دولت استرالیا به اندازه کافی برای آزادی پسرش فشار آورده است.

طبق گزارش این شبکه خبری؛ آزادی این تبعه استرالیایی در روز سه شنبه به عنوان بخشی از معامله مبادله زندانیان با طالبان انجام شد که در آن سه زندانی طالبان توسط دولت کابل نیز آزاد شدند و به قطر پرواز کردند.

رادیو بین المللی فرانسه هم گزارش داد که دو استاد دانشگاه آمریکایی کابل که از ماه اگوست (شهریور) سال ٢٠١۶ اسیر بودند، توسط طالبان آزاد شدند.

"کوین کینگ" آمریکایی و "تیموتی ویکس" استرالیایی، بعد از انتقال یافتن به استان زابل، در شهرستان نوبهار به آمریکایی‌ها تحویل داده شدند.

"ذبیح‌الله مجاهد" سخنگوی طالبان تأیید کرد که سه عضو آزادشده این گروه نیز به دوحه پایتخت قطر منتقل شده‌اند. این سه نفر انس حقانی، عبدالرشید و حاجی مالی‌خان نام دارند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیمت بنزین اعتراضات آبان 98 استعلام یارانه حمایتی سرباز کارت عبدالرضا داوری یارانه حمایتی قرارداد مارک ویلموتس تابناک استرالیا طالبان قیمت بنزین اعتراضات آبان 98 استعلام یارانه حمایتی سرباز کارت عبدالرضا داوری یارانه حمایتی قرارداد مارک ویلموتس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۳۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منابع عبری: اسرائیل با آتش بس چند هفته ای موافقت خواهد کرد

منابع عبری‌زبان مدعی شدند کابینه نتانیاهو با آتش‌بس موقت در غزه به مدت چند هفته موافقت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، توافق موقت برای آزادی ده‌ها «ربوده شده» (اسرای صهیونیست نزد حماس) به پاسخ حماس بستگی دارد.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش خود افزود: اسرائیل در پیشنهاد خود، خواستار آزادی ده‌ها اسرائیلی «ربوده شده» از جمله زنان و سربازان زن و بیش از ۲۰ زندانی است.

بنا به گزارش این شبکه تلویزیونی صهیونیستی، اسرائیل انعطاف زیادی در مورد درخواست حماس برای خروج نظامیان ارتش از گذرگاه «نتزاریم»، نشان داده است.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد: «اسرائیل با آتش بس چند هفته ای موافقت خواهد کرد.»

طبق این گزارش، «تل آویو با آزادی اسرای فلسطینی از جمله کسانی که متهم به انجام عملیات قتل هستند، موافقت خواهد کرد.»

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آمریکا : اسرائیل با هسته اصلی توافق آتش‌ بس موافقت کرده است حماس و اسرائیل در آستانه آتش بس

دیگر خبرها

  • بیانیه جدید گردان‌های قسام درباره دلیل عدم آزادی اسیر آمریکایی
  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان استرالیا 
  • آزادی بیان آمریکایی با طعم شوکر
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی از طالبان
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • منابع عبری: اسرائیل با آتش بس چند هفته ای موافقت خواهد کرد