Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- آخرین اخبار از تحولات یمن از آزادی سه فروند کشتی توقیف شده در سواحل یمن و اعلام آمادگی انصارالله یمن برای گفت و گو با ائتلاف سعودی حکایت دارد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، سه فروند کشتی از جمله کشتی سعودی "رابغ 3" که روز گذشته از سوی گارد ساحلی یمن در دریای سرخ توقیف شده بود، پس از طی مراحل قانونی آزاد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع همچنین از آزادی همه 16 خدمه این سه کشتی با تابعیت کشور‌های مختلف خبر دادند.
شبکه «المیادین» لبنان به نقل از منابعی گزارش داد که جنبش انصارالله یمن، سه کشتی متخلف خارجی توقیف شده را آزاد کرده است.
این منابع گفتند که همه 16 نفر از خدمه این کشتی‌ها که اتباع کشورهای مختلفی بودند، آزاد شده‌اند.
بر اساس این گزارش، انصارالله یمن بعد از انجام اقدامات قانونی این سه کشتی را آزاد کرده‌ که در بین این کشتی‌ها، کشتی «رابغ 3» عربستان سعودی نیز بوده است.
گارد ساحلی یمن دوشنبه‌شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که سه فروند کشتی مذکور را به دلیل بی‌توجهی به هشدارها و ورود به آب‌های سرزمینی یمن، در سه مایلی جزیره «عقبان» این کشورتوقیف کرده است.

جنبش انصار الله: دوره تعرض بی پاسخ به آبهای منطقه ای یمن سپری شده است
عبدالوهاب المحبشی عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن گفت: کشتی ها در گذشته عادت کرده بودند که به آبهای منطقه ای یمن تعرض کنند و اکنون این دوره سپری شده است. نیروهای مسلح یمن حق دارند از حاکمیت زمینی، دریایی و هوایی کشور محافظت کنند.

سئول آزادی سه کشتی و دو تبعه کره جنوبی را تأیید کرد
ساعاتی پس از انتشار خبرهایی مبنی بر اقدام انصارالله یمن در رفع توقیف سه کشتی شامل دو کشتی کره جنوبی و آزادی همه خدمه آنها، وزارت خارجه کره جنوبی این خبر را تایید کرد.
شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد، سئول اعلام کرد جنبش انصارالله یمن دو تبعه کره جنوبی را که از روز دوشنبه بازداشت شده بودند آزاد کرد.
وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد: نیروهای حوثی سه کشتی و 16 خدمه آن از جمله دو تبعه کره جنوبی را که از روز دوشنبه در بازداشت بودند آزاد کردند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، کشتی‌های توقیف شده شامل دو کشتی کره جنوبی و یک کشتی با پرچم عربستان سعودی بود.

بمباران شهر مرزی باقم در یمن
به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، متجاوزان سعودی، شهرستان مرزی باقم در استان صعده یمن را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار دادند.

اعلام آمادگی انصارالله برای مذاکره با ائتلاف سعودی
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از آمادگی برای مذاکره با ائتلاف سعودی خبر داد و گفت که صنعاء مذاکره با دولت «عبدربه منصور هادی» را بی‌فایده می‌داند.
«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت که صنعاء برای تحقق صلح در این کشور آماده است با کشورهای عضو ائتلاف عربی (عربستان و امارات) گفت‌وگو کند و حاضر به مذاکره با دولت «عبدربه منصور هادی» نیست.
وی در گفت‌وگو با خبرگزاری چینی «شینهوا» درباره دیدگاه جنبش انصارالله و همپیمانان آن در قبال صلح که با توقف تجاوز و بازگشایی فرودگاه صنعاء آغاز می‌شود توضیح داد و گفت که باید یک سازوکار اقتصادی برای پرداخت حقوق قطع شده کارمندان ایجاد شود. همچنین باید سازوکاری برای بازسازی کشور و رسیدن به یک یمن آزاد و مستقل دارای حاکمیت کامل اراضی تدوین شود.
پایگاه خبری «المشهد الخلیج» با بازنشر این مصاحبه نوشت، الحوثی در ادامه به رایزنی با «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل به یمن برای آغاز دور جدیدی از مذاکرات پرداخت و گفت: ما متقاعد شده‌ایم که تا زمانی که کشورهای عضو ائتلاف [متجاوز به یمن] دور میز مذاکرات نباشند، هیچ نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود. ما از اظهارات رسانه‌ای رهبران سعودی، نشانه‌های مثبت و خوش‌بینانه‌ای درباره توقف جنگ دریافت کرده‌ایم اما این اظهارات باید عملی نیز شود و به طور جدی با مذاکره و تعامل واقعی این نشانه‌ها به واقعیت بپیوندد.
محمد علی الحوثی در ادامه این مصاحبه افزود: ما از صلح بر اساس اصل حسن هم‌جواری، توسعه و تضمین سازش سیاسی دایمی در یمن و برقراری تدابیر امنیتی به منظور اعتمادسازی و بسته‌ای از تعهدات و الزامان قانونی و بین‌المللی و عدم توسل به زور و تهدید برای حل و فصل منازعات استقبال می‌کنیم.
وی گفت: مارتین گریفیتس، مدتی است که دور جدید از رایزنی‌ها را آغاز کرده است اما تا به امروز، این رایزنی‌های نتیجه‌ای نداشته و موجب توقف تجاوز یا رفع محاصره و تحریم نشده است.
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن توضیح داد که صنعاء در موقعیت دفاع از خود است و با این وجود از گفت‌وگو استقبال می‌کند و اعتقاد دارد که باید با مقامات کشورهای عضو ائتلاف و نه کسانی که خود را سران دولت قانونی یمن می‌خوانند و قدرت تصمیم‌گیری ندارند، گفت‌‌وگو کند.
الحوثی اظهار داشت: صنعاء آماده نشستن با مقامات مسئول کشورهای عضو ائتلاف سعودی دور میز مذاکره و گفت‌وگوی جدی برای برقراری صلحی عادلانه است.
وی درباره گزارش‌های برخی منابع رسانه‌ای درباره رایزنی‌ها در مسقط، پایتخت عمان درباره پرونده یمن گفت که اکنون زمان برای مطرح کردن جزئیات مناسب نیست. اما برخی اروپایی‌ها و کشورهای دیگر، از طرح ابتکاری پیشنهادی رئیس شورای عالی سیاسی یمن استقبال کرده‌اند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۳۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی کارکنان هندی کشتی توقیف شده توسط ایران

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد که تمامی خدمه این کشتی با انجام تعهدات توافق شده آزاد خواهند گشت.

ایرج الهی، سفیر ایران در هند از سوی دیگر تاکید داشته که خدمه هندی کشتی توقیف شده بازداشت نبوده و می‌توانند به هند بازگردند.

وزارت خارجه هند همچنین تاکید داشت از طریق نمایندگی این کشور در تهران با خدمه هندی کشتی توقیف شده در ارتباط بوده و درحال تضمین سلامتی آنها هستند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران در تاریخ ۲۵ فروردین ماه، یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کرد.

این کشتی باری که «ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) نام دارد با پرچم پرتغال فعالیت می‌کرد و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن بوده که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.

دیگر خبرها

  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت
  • انصارالله یک کشتی اسرائیلی را در خلیج عدن هدف قرار داد
  • الحوثی: بندر ایلات در پی حملات یمن به طور کامل تعطیل شده است
  • آزادی کارکنان هندی کشتی توقیف شده توسط ایران
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند
  • الحوثی: جنایات اسرائیل در غزه بی‌سابقه است