Web Analytics Made Easy - Statcounter

شب گذشته مرحله گروهی مسابقات انتخابی یورو ۲۰۲۰ به اتمام رسید و تکلیف ۲۰ تیم از ۲۴ تیم صعود کننده به مسابقات مشخص شد. انگلیس و جمهوری چک از گروه نخست، اوکراین و پرتغال از گروه دوم، آلمان و هلند از گروه سوم، سوئیس و دانمارک از گروه چهارم، کرواسی و ولز از گروه پنج، اسپانیا و سوئد از گروه ششم، لهستان و اتریش از گروه هفتم، فرانسه و ترکیه از گروه هشتم، بلژیک و روسیه از گروه نهم و ایتالیا و فنلاند از گروه دهم مجوز حضور را گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا تکلیف چهار تیم باقیمانده باید در مسابقات پلی‌آف مشخص شود.

اما سیدبندی اعلام شده از سوی یوفا به شرح زیر است:

سید یک: بلژیک، ایتالیا، انگلیس، آلمان، اسپانیا و اوکراین

سید دو: فرانسه، سوئیس، کرواسی، لهستان، هلند و روسیه

سید سه: پرتغال، ترکیه، دانمارک، اتریش، سوئد و جمهوری چک

سید چهار: ولز، فنلاند، پلی‌آف A، پلی‌آف B، پلی‌آف C و پلی‌آف D

با توجه به اینکه عملکرد تیم‌ها در مسابقات لیگ ملت‌های اروپا نیز مهم بوده و همچنین با در نظر گرفتن اینکه این دوره با میزبان‌های متعدد برگزار می‌شود و نتایجی که در دور انتخابی کسب شده اهمیت دارد، حضور برخی از تیم‌ها در یک سری از گروه‌ها قطعی شده است.

ایتالیا در گروه اول حاضر خواهد بود. آنها یکی از تیم‌های میزبان این گروه هستند. در گروه دوم بلژیک به عنوان سرگروه خواهد بود و تیم‌های روسیه و دانمارک به عنوان ۲ میزبان در این گروه هستند. تکلیف تیم دیگر در قرعه‌کشی ۹ آذرماه مشخص می‌شود. در گروه سوم حضور اوکراین و هلند قطعی شده است. انگلیس هم تنها تیم گروه چهارم تا به اینجا خواهد بود. اسپانیا و آلمان نیز به ترتیب در گروه‌های پنج و ۶ حاضر هستند. برای مشخص شدن الباقی جاهای خالی، قرعه‌کشی در تاریخ ۹ آذرماه به انجام می‌رسد.

فعلا فنلاند تنها تیمی است که در این دوره اولین حضور خود را تجربه می‌کند. قرار گرفتن فرانسه، قهرمان جام جهانی در سید دوم و پرتغال، قهرمان دوره قبل در سید سوم از نکات جالب توجه سیدبندی است. همچنین اوکراین هم به خاطر درخشش در مرحله انتخابی، جزو حاضرین در سید یک است. هلند هم بعد از یک دوره غیبت به جمع حاضرین اضافه شد؛ آنها در سید دوم قرار گرفته ‌اند.

اما چهار تیم دیگر چگونه به مسابقات نهایی راه پیدا خواهند کرد؟ با معادله بسیار پیچیده‌ای روبرو هستید. یوفا برای نشان دادن اهمیت مسابقات لیگ ملت‌های اروپا که در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ برگزار شد یک سری از تیم‌ها را به مسابقات پلی‌آف فرستاده و برخی تیم‌ها را از حضور در این مرحله بازداشته است.

۱۶ تیم در چهار گروه چهار تیمی قرار می‌گیرند. نحوه قرار گرفتن تیم‌ها به سطحی که در لیگ ملت‌ها بودند بستگی دارد. در سطح اول ۱۲ تیم حضور داشتند که ۱۱ تیم مجوز حضور در جام ملت‌ها را کسب کردند و تنها ایسلند نتوانست به طور مستقیم صعود کند. در سطح دوم چهار تیم بوسنی، اسلواکی، ایرلند و ایرلند شمالی مجوز صعود نگرفتند. این چهار تیم، در کنار هم قرار می‌گیرند. در سطح سوم هفت تیم اسکاتلند، نروژ، صربستان، بلغارستان، رژیم اشغالگر قدس، مجارستان و رومانی رتبه‌های بهتری نسبت به بقیه تیم‌های این سطح کسب کردند و فنلاند تنها تیم این سطح بود که به طور مستقیم صعود کرد. تعداد آنها بیش از چهار تیم است. سه تیم نخست این سطح یعنی اسکاتلند، نروژ و صربستان سه تیم قطعی این گروه را تشکیل می‌دهند و از بین بلغارستان، رژیم اشغالگر قدس، مجارستان و رومانی قرعه‌کشی انجام می‌شود. یک تیم در همین سطح باقی خواهد ماند و سه تیم دیگر به سطح یک می‌روند تا با ایسلند تشکیل یک گروه چهار تیمی را بدهند. در سطح چهارم نیز چهار تیم نخست یعنی گرجستان، مقدونیه، کوزوو و بلاروس به رقابت خواهند پرداخت. از هر سطح تیم قهرمان به یورو ۲۰۲۰ صعود می‌کند. مسابقات هم به صورت گروهی نیست و با توجه به رده‌بندی تیم‌ها، بازی ها ۲ به ۲ برگزار خواهد شد و هر مسابقه یک میزبان خواهد داشت. برندگان ۲ مسابقه هر گروه به فینال می‌روند. پنج روز بعد دیدار فینال، پس از قرعه‌کشی برای تعیین میزبان از بین یکی از ۲ کشور صعود کرده برگزار خواهد شد. با این قوانین عجیب وضع شده یکی از بین گرجستان، مقدونیه، کوزوو و بلاروس به جام ملت‌ها راه پیدا خواهد کرد.

هری کین با ۱۲ گل بهترین گلزن دور انتخابی شد. رونالدو نیز با فاصله یک گل در رده دوم قرار گرفت. یونان مهمترین غایب این دوره تا به اینجا خواهد بود. آنها در سال ۲۰۰۴ قهرمان شدند ولی حالا در پلی‌آف هم جایی ندارند؛ با اینکه در گروه خود سوم شدند! بلژیک و ایتالیا تنها تیم‌هایی بودند که تمام مسابقات خود را با برد پشت سر گذاشتند. فنلاند نیز با ۱۲ امتیاز ضعیف‌ترین تیم صعود کرده به این دوره از مسابقات جام ملت‌ها به طور مستقیم بود. آنها از پنج تیم سوم گروه‌های دیگر کمتر امتیاز گرفتند. این رقابت‌ها فعلا ۱۲ میزبان دارد اما تیم‌هایی که نتوانند مجوز حضور بگیرند، میزبانی را از دست خواهند داد. به طور مثال آذربایجان با توجه به عدم صعودش دیگر جزو میزبانان یورو نخواهد بود و کشوری دیگر جایگزین آنها می‌شود.

حال باید دید کیفیت این دوره از مسابقات یورو به چه نحوی خواهد بود. مسابقاتی که به عجیب‌ترین شکل ممکن قرار است برگزار شود. با میزبان‌های متعدد و پلی‌آف عجیب و پیچیده‌ای روبرو هستیم که همچنان سوالات زیادی را در ذهن مخاطبان خود قرار داده است.

برچسب‌ها فرانسه اسپانیا پرتغال هری کین یونان ترکیه یورو ۲۰۲۰ جام جهانی کرواسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه اسپانیا پرتغال هری کین یونان ترکیه یورو ۲۰۲۰ جام جهانی کرواسی فرانسه اسپانیا پرتغال هری کین یونان ترکیه یورو ۲۰۲۰ جام جهانی کرواسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۴۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کری‌خوانی فوتبالی عجیب پدر و پسر کشتی‌گیر؛ جنگ قرمز و آبی در خانه قهرمان

به گزارش قدس آنلاین، فردین معصومی، کشتی‌گیر مازندرانی سنگین وزن سابق تیم ملی کشتی، در حاشیه مراسم واگذری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ابتدا درباره تماشای کشتی در ماه‌های اخیر گفت: بله کشتی را که همیشه دنبال می‌کنم بخصوص که حالا امیررضا (اشاره به پسرش که کنارش ایستاده) در مسابقات حضور دارد.

معصومی در پاسخ به این سوال که آیا فوتبال را هم دنبال می‌کند و فکر می‌کند کدام تیم قهرمان لیگ برتر خواهد شد گفت: اینکه پرسیدن ندارد، باز هم پرسپولیس قهرمان می‌شود.

معصومی درباره رفتن گل‌محمدی و حضور اوسمار در راس کادر فنی تیم محبوبش گفت: به هر حال این حاصل زحمت آقا یحیی بوده و هنوز نمی‌شود به مربی جدید نمره‌ای داد و بگوییم ایشان کار کرده اما به هر حال هر کسی برای پرسپولیس بزرگ زحمت بکشد هوادار دوستش دارد و ما هم از ایشان تشکر می‌کنیم.
این کشتی‌گیر سابق درباره اینکه با توجه به استقلالی بودن پسرش مشکلی بین آنها ایجاد نمی‌شود، گفت: نه ،به هر حال هر کسی آزاد است یک رنگ و یک تیم را دوست داشته باشد. ما هم برایشان آرزوی موفقیت می‌کنیم. آنها همیشه دوم می‌شوند و آن پایین‌ها هستند و تنور لیگ را داغ کرده‌اند.

در ادامه علیرضا، فرزند کشتی‌گیر معصومی، درباره کری‌خوانی‌های پدرش گفت: من و بابا خیلی در این حال و هواها نیستیم. فقط مهم این است که الان کدام تیم در رتبه اول است و در صدر جدول قرار دارد تا ببینیم آخر فصل چه پیش می‌آید.

اینجا بود که دوباره فردین معصومی  در بین کلام پسرش گفت: البته الان جام نمی‌دهند و جام را آخر فصل می‌دهند.

سپس امیررضا معصومی گفت: امیدوارم همین روند صدرنشینی برای استقلال ادامه داشته باشد.

او درباره شرایط خودش هم گفت: من بعد از مسابقات جام بین المللی  جام یاشاردوغو به تیم جوانان اضافه شدم و امیدوارم بتوانم به کشتی کشورم در رده جوانان کمک کنم. فکر کنم حدود دو ماه دیگر مسابقات آسیایی جوانان برگزار می‌شود و بعد از مسابقات المپیک پاریس هم رقابت‌های قهرمانی جهان را داریم. امیدوارم تیم کشتی ما در مسابقات المپیک پاریس و جوانان ما در جهانی بهترین عملکرد خود را داشته باشند.

او درباره مسابقات انتخاباتی آمریکا که اتفاقات بزرگی در آن رخ داد و کشتی‌گیران به‌نامی حذف شدند و به المپیک نخواهند رفت، گفت: بله، همیشه در سال المپیک یک پوست‌اندازی می‌شود در تیم‌های کشتی دنیا که آمریکا هم از این قضیه مستثنی نبود. ما هم تغییر سرمربی تیم ملی کشتی و آمدن آقای محسن کاوه را به فال نیک می‌گیریم و همان‌طور که در مسابقات آسیایی درخشیدند امیدوارم در المپیک هم بدرخشند. همان‌طور که می‌دانید کشتی همیشه جورکش کاروان ورزشی ایران بوده و امیدوارم در المپیک هم این را به همه ثابت کند.

دیگر خبرها

  • مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد
  • ماجرای عجیب طراح سوالات کنکور | اجازه خروج به او ندادیم تا اینکه چهلم همسرش رسید + فیلم
  • کری‌خوانی فوتبالی عجیب پدر و پسر کشتی‌گیر؛ جنگ قرمز و آبی در خانه قهرمان
  • حیرت نیمار از عجیب ترین موقعیت سوزی سال (+عکس)
  • حیرت نیمار از عجیب‌ترین موقعیت‌سوزی سال!
  • لیگ دسته دوفوتسال بزرگسالان کشور
  • گسترش مشکلات مدیریت پسماند در استان چهار محال و بختیاری
  • سی و پنج سال پیش دچار جادوی تئاتر شدم/شمع شب چراغ روشن شد
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • خسرو حیدری ۱۱ بازیکن برتر تاریخ ایران را انتخاب کرد | از فامیل بازی تا حضور عجیب برخی از هم تیمی ها