Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@00:29:52 GMT

تعرض به ۶ مسجد فارس در ناآرامی‌های اخیر

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۴۴۵۷

تعرض به ۶ مسجد فارس در ناآرامی‌های اخیر

برخی افراد در ناآرامی‌های اخیر با سوء استفاده از فضای اعتراض مدنی شهروندان به تخریب اموال عمومی پرداختند که به گفته رئیس کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد استان فارس، ۶ باب مسجد در این استان نیز مورد تعرض و تخریب قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام حسین امیدی چهارشنبه اعلام کرد: تخریب‌ها به صورت شکستن در مساجد و آتش‌زدن آن‌ها، سوزاندن فرش‌ها و کتاب‌های مذهبی از جمله مفاتیح و قرآن، سرقت سیستم صوتی، پرتاب مواد آتش‌زا به درون مساجد و حمله به کانون‌های فرهنگی و پایگاه‌های مقاومت در داخل مساجد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بخشی از این مساجد در شیراز و شهر صدرا و برخی از آنها در شهرستان‌هاست که آسیب وارد شده به مساجد در شهرستان کازرون در این میان بیش از دیگر شهرستان‌ها بوده است.
رئیس کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد فارس ازبرخی اخبار غیرموثق یاد کرد که گفته شده حمله به مساجد بیشتری صورت گرفته است؛ اما بر این نکته تاکید کرد که این موارد صرفاً به صورت شفاهی و توسط شاهدان عینی اعلام شده است؛ همچنین خبرها حاکی از آن است که در بسیاری از مناطق مردم مانع ورود اشرار و آسیب‌زدن آن‌ها به مساجد شده‌اند.
امیدی با بیان اینکه مسئولان و مراجع تقلید از دشواری‌های فراروی مردم در معیشت مطلع هستند، گفت: با این وجود، اینکه کسی اعتراضش را به‌گونه غیرعقلی، غیرقرآنی، ضدانسانی و  خارج از عرف بیان کند، محکوم می‌کنیم.
رئیس کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد فارس عنوان کرد: ایجاد اختلال در سیستم بانکی کشور، سد معبر و مسدود کردن شریانات اصلی عبور و مرور راه بیان اعتراض نیست و رخدادهای اخیر نشان داد که صف مردم معترض از آشوبگران جداست.

اعتراض ها به اصلاح قیمت بنزین که براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا از دقایق اولیه بامداد جمعه ۲۴ آبان به اجرا گذاشته شد، در شهرهای مختلف اشکال متفاوت داشت.
در برخی شهرها این اعتراض ها تنها در حد تجمع بود و در برخی شهرها با ایجاد ترافیک همراه شد. در این میان، برخی افراد  با سوء‌استفاده از فضا به تخریب اموال عمومی پرداختند.
علی ربیعی سخنگوی دولت، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه از شامگاه جمعه در اظهارنظرهایی جداگانه تاکید کرده اند که موضوع تغییر بهای بنزین مصوبه شورای عالی اقتصادی سران قوا و تصمیم همه اجزای نظام است.
همچنین دولت با توجه به دغدغه‌هایی که درباره معیشت مردم وجود دارد موظف است تمام پولی را که از این مسیر به دست میآید در قالب یارانه های جداگانه به حدود ۶۰ میلیون نفر از مردم ایران پرداخت کند و مهمترین مساله دولت در این اصلاح قیمت، اصلاح نظام پرداخت یارانه به نفع همه مردم بوده است.
دولت تاکید کرده است که ۶۰ میلیون ایرانی از  یارانه اصلاح قیمت بنزین بهره‌مند خواهند شد./ ایرنا

بیشتر بخوانید: 

خسارت ۱۰ میلیارد تومانی جایگاه های سوخت استان اصفهان



 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۴۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: دستگاه قضا همراه و همدل با همه دستگاه‌های نظامی، انتظامی، امنیتی دست به دست هم می‎‌دهیم و هر کس که قصد تعرض به امنیت این استان را دارد به شدت برخورد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، حجت الاسلام علی موحدی راد در مراسم معرفی رئیس کل دادگستری استان اظهار کرد: زمانی که برای آئین معارفه به سیستان و بلوچستان رسیدم مردم این استان با چهره‌های بشاش و مصمم و با آغوش گرم به استقبال بنده آمدند و احساس کردم به وطنم برگشتم، با توجه به اینکه مردم هر استانی می‌خواهند مدیری که منصوب می‌شود از خودشان باشد بنده نیز سعی می‌کنم به صورت مضاعف و بیش از یک هم‌وطن در این استان کار و تلاش کنم چرا که مردم صبور، فهیم، ولایتمدار، قانع و بصیر استان شایسته خدمات بیشتری هستند.

وی ادامه داد: اولین و بزرگ‌ترین مؤلفه در توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در سیستان و بلوچستان بحث امنیت است، به اصطلاحی سرمایه ترسو است زمانی‌که در رسانه‌ها اعلام می‌شود امروز قرار است اتفاقی بیفتد بازار طلا، دلار دچار نوساناتی می‌شود که این امر را در همه دنیا مشاهده می‌کنیم. رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: پس از وقوع اتفاقات اخیر در استان بعضی از سرمایه گذاران سرمایه خود را از این منطقه خارج کرده و همچنین برخی از سرمایه گذاران نیز که قصد سرمایه گذاری در این استان را داشتند فعلاً از این اقدام منصرف شدند تا ببینند اوضاع این استان چگونه پیش خواهد رفت.

وی با بیان اینکه خروج سرمایه از سیستان و بلوچستان نبود اشتغال، فقر، بیکاری، جرم، جنایت و زندان را به دنبال دارد تصریح کرد: اگر کسی ادعا دارد من بلوچ یا سیستانی هستم باید دست به دست هم امنیت استان را پایدار کنند.

حجت الاسلام موحدی راد اذعان کرد: کسی که از ترور و تروریست حمایت می‌کند و حاضر نیست یک سری از اقدامات را محکوم کنند با دروغ و کذب نام بلوچ را می‌آورند اگر عزت مردم بلوچ و سیستانی را بخواهند قطعاً این اقدامات را محکوم و در برابر آن سکوت نمی‌کنند.

وی گفت: برخی از افراد از یک سری موضوعاتی که در استان اتفاق می‌افتد در برخی از مناطق حمایت می‌کنند، این نظام، نظام صبور و مقتدری است و باید از روزی ترسید که آن روی سکه را به شما نشان دهند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: اسرائیل و آمریکا عملیات خود را مخفیانه، آرام و بی سر و صدا انجام می‌دهند که بعد صدای آن به گوش دیگران می‌رسد اما بعد از واقعه کنسولگری ایران، از رهبر معظم انقلاب گرفته تا سایر رده‌های نظامی و انتظامی همه مردم اعلام کردند این اقدام را بی جواب نمی‌گذارند.

وی تصریح کرد: اسرائیل، آمریکا، فرانسه، انگلیس، دولت‌های غربی و اروپایی با همکاری بعضی از کشورهای عربی بی غیرت آمدند دست به دست هم دادند که اجازه ندهند حریم هوایی و زمینی فلسطین که به دست رژیم غاصب افتاده مورد هجمه و حمله قرار گیرد.

حجت الاسلام موحدی راد بیان کرد: در گذشته اگر آمریکا می‌گفت ناو جنگی خود را می‌خواهد به حرکت در بیاورد در بعضی از کشورها دولتی‌های‌شان و رئیس‌ جمهورها عوض می‌شدند اما ایران رژیم غاصب صهیونستی را تنبیه کرد و هدف ایران تخریب و یا کشته شدن افراد نبوده بلکه می‌خواستیم به دشمنان بفهمانیم صبر و شکیبایی این نظام حد و حدودی دارد همچنین می‌خواستیم به دشمنان بفهمانیم این لایه‌های شما در قبال هوشمندی و اقتدار سربازان پر افتخار این نظام چیزی نیست.

وی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با اقتداری که دارد، همه دنیا را مات و مبهوت اقتدار خود کرد که می‌تواند در مقابل خود فروخته‌ها کوتاه نیاید اما این صبر از سر تعقل و هوشمندی است که شاید افراد غفلت زده به آغوش نظام برگردند.

کد خبر 747600

دیگر خبرها

  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • : تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • تعرض ۴۲۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی در دومین روز عید پسح
  • حضور دادستان تهران در مسجد قیطریه و رسیدگی به مشکلات شهروندان