Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری "خامه پرس" افغانستان، کمیسیون مستقل انتخابات در بیانیه ای اعلام کرد، این آرا از سوی ریاست دبیرخانه کمیسیون و در حضور کارشناسان ملی و بین‌ المللی بررسی شد و هیچ مشکلی نداشتند.

برخی ستادهای انتخاباتی، از جمله تیم ثبات و همگرایی به رهبری  "عبدالله عبدالله"، تیم انتخاباتی صلح و عدالت اسلامی به رهبری "گلبدین حکمتیار" و تیم امنیت و عدالت به رهبری "رحمت الله نبیل" پیشتر خواستار توقف باز شماری آرا شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالله هشدار داده بود، اگر افغانستان دچار بحران شود، مسؤول آن تیم انتخاباتی دولت‌ ساز خواهد بود.

طبق اعلام رییس کمیسیون مستقل انتخابات، اختلاف در مورد تعداد آرا و تفاوت در زمان رای‌ دهی، ناشی از مشکلات فنی شرکت آلمانی «درملوک» بود و این شرکت مسوولیت ثبت دقیق زمان رای‌ دهی را به عهده نگرفته بود.

شرکت آلمانی درملوک که دستگاه های ثبت بایومتریک در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را فراهم کرد، مسوول تفکیک آرا معتبر و نامعتبر است.

کمیسیون انتخابات افغانستان چندی پیش اعلام کرده بود،‌ شناسایی آرای تکراری، پیش از وقت و بعد از وقت تعیین شده و افراد زیر سن قانونی توسط شرکت درملوک آغاز شده است و به زودی نتیجه آن را در اختیار کمیسیون می گذارد.

پس از اتمام مسوولیت این شرکت، کمیسیون انتخابات به نقل از درملوک اعلام کرد، تعداد آرای معتبر، یک میلیون و ۸۲۹ هزارو ۱۰۷ رای است و ۱۳۷ هزار رای نیز قرنطینه شد.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در ششم مهر برگزار شد. قرار بود نتیجه اولیه انتخابات ۲۷ مهر اعلام شود اما، آنچه به خاطر آنچه کمیسیون از آن به عنوان کندی کار انتقال به دستگاه مرکزی یاد کرد، به ۲۳ آبان موکول شد که این امر در این تاریخ نیز محقق نشد.

برچسب‌ها عبدالله عبدالله افغانستان اشرف غنی انتخابات ریاست جمهوری کمیسیون انتخابات افغانستان بایومتریک پروندهٔ خبری انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان (سپتامبر ٢٠١٩)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عبدالله عبدالله افغانستان اشرف غنی انتخابات ریاست جمهوری کمیسیون انتخابات افغانستان بایومتریک عبدالله عبدالله افغانستان اشرف غنی انتخابات ریاست جمهوری کمیسیون انتخابات افغانستان بایومتریک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۴۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است

به گزارش خبرنگار مهر یوسف، نوری پیش از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد انتخابات استان با تقدیر از مشارکت خوب مردم استان در انتخابات اسفند سال گذشته تاکید کرد انتخابات پیش روی نیز باید بدون نقص برگزار شود.

وی صیانت از آرای مردم را مسئله مهم بیان کرد و دخالت مسئولان را در انتخابات پذیرفتنی ندانست و افزود: انتخابات باید باشکوه‌تر در استان برگزار شود.
وی تصریح کرد تمامی فرایندهای انتخابات تسط مردم و هیئت‌های اجرایی انجام می‌شود.

قاسم عزیززاده گرجی رئیس ستاد انتخابات مازندران نیز شمار واجدان شرایط رأی دادن در حوزه انتخابیه قائمشهر سوادکوه سوادکوه شمالی سیمرغ و جویبار را ۳۷۰ ۱۴۰ نفر اعلام کرد و گفت ۴۱۶ رأی مردم این حوزه را جمع آوری می‌کند.

وی با بیان اینکه میزان مشارکت مردم در مرحله اول انتخابات گفت تعداد صندوق‌های روستایی ۲۲۱ شعبه است.

کد خبر 6098093

دیگر خبرها

  • آغاز رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین پس از ادای سوگند
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • سه رقیب جدید قالیباف در کرسی ریاست مجلس؛ وزرای احمدی نژاد به صف شدند
  • رای گیری الکترونیک چگونه انجام می‌شود؟