Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام و المسلمین اکبری گفت: همه تلاش همکاران قضایی باید افزایش آزادی زندانیان و کاهش ورودی به زندان باشد و با استناد به ظرفیت‌های قانونی تا جایی که ممکن است از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده شود. تاریخ انتشار: 13:27 - 29 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۹۵۵۸

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام و المسلمین اکبری بیان کرد: همه تلاش ما و مجموعه همکاران قضایی باید افزایش آزادی زندانیان و کاهش ورودی به زندان باشد و با استناد به ظرفیت‌های قانونی تا جایی که ممکن است از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام عالی قضایی استان مازندران افزود: در جهت ساماندهی زندانیان و پیشبرد بهتر اهداف کاهش جمعیت کیفری، لازم است تا با نظارت دقیق سیستمی، شعباتی که بیشترین آمار جایگزین حبس را داشته‌اند، شناسایی و مورد تشویق قرار گیرند.

رییس کل دادگستری استان مازندران با اشاره به بازدید رییس شورای حل اختلاف از شعب شورای حل اختلاف مستقر در زندان که منجر به صلح و سازش ۹ قصاص در ماه‌های گذشته شد، افزود: امیدواریم با بهره‌گیری و فعال‌سازی شعب صلحی و افزایش چشمگیر در صلح و سازش، تحول خوبی در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها داشته باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین اکبری تصریح کرد: باید تفکیک زندانیان شورای حل اختلاف به صورت دقیق صورت گیرد و کسانی که تنها برای ناتوانی از پرداخت ۲۰ میلیون تومان در زندان هستند، شناسایی و به شورای حل اختلاف و ستاد دیه معرفی تا با کمک شعب صلحی و ستاد دیه اقدامات موثری در خصوص آزادی مددجویان صورت گیرد.

بیشتر بخوانید:

رسیدگی به پرونده قضایی و مشکلات حقوقی ۱۸۶ نفر از مراجعان

رییس دادگستری استان مازندران، بازدید از زندان‌ها توسط مسئولان را بسیار موثر ارزیابی و تصریح کرد: خوشبختانه در یک ماه گذشته، بازدید قضات از وضعیت زندان‌ها افزایش داشته؛ اما باید بازدیدهای مستمر و جدی در دستور کار دادستان‌ها و روسای حوزه‌های قضایی قرار گیرد تا شاهد آزادی بیشتر زندانیان مستحق باشیم.

وی همچنین تاکید کرد: به زودی با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از تمامی زندانهای استان بازدید و به صورت چهره به چهره و از نزدیک درجریان مشکلات و کمبودهای زندانیان قرار خواهیم گرفت.

رییس کل دادگستری استان مازندران در ادامه به آرای مجازات‌های جایگزین حبس اشاره کرد و افزود: ما در بعضی از شهرستان‌ها شاهد صدور آرای مناسب مجازاتهای جایگزین حبس، توسط قضات هستیم که این امر نیز شناسایی و رصد شده است و اقدامات خوبی در خصوص تشویق این قضات انجام خواهد گرفت. 

عالی ترین مقام قضایی استان مازندران با اشاره به بحث آزادی‌های مشروط تصریح کرد: باید در این حوزه به گونه‌ای برنامه‌ریزی و مدیریت شود تا این مهم با جدیت و در کمترین زمان ممکن صورت گیرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کاهش جمعیت کیفری کاهش جمعیت کیفری حجت الاسلام اکبری رئیس دادگستری مازندران شورای حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۴۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: از تمام ابزارها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی (OIC) در گامبیا اعلام کرد که آنکارا پذیرش و حمایت فزاینده از فلسطین از طرف کشورهای دیگر را برای اسراییل مضر می داند و آمادگی خود را برای به کارگیری تمام امکانات ممکن به منظور اعمال فشار به اسراییل را اعلام می‌کند.

وی دراین‌باره گفت: مردم ما از این اجلاس انتظار نتایج ملموسی دارند. به رسمیت شناختن فلسطین از سوی دولت های بیشتری ضربه مهمی به اسرائیل وارد می کند. علاوه بر این، ما باید تمام تلاش خود را برای تضمین عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل انجام دهیم.

فیدان با تاکید بر تصمیم آنکارا در اول ماه مه برای حمایت از اقدام قانونی آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دادگاه کیفری بین‌المللی، تاکید کرد که ترکیه از همه کانال‌های دیپلماتیک برای اطمینان از مواجهه اسرائیل با عواقب استفاده خواهد کرد.

در همین زمینه، ییلماز تونچ، وزیر دادگستری ترکیه، روز شنبه از کریم خان دادستان دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) خواست تا تحقیقات درباره جنایات «اسرائیل» در غزه را تکمیل کند.

وی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: ناکامی [کریم خان] دادستان دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) در تکمیل تحقیقات و طرح شکایت علیه جنایات علیه بشریت ارتکابی در فلسطین، باعث تشدید فاجعه غزه و تداوم کشتار کودکان می‌شود. تاخیر در این پرونده مهاجمان اسرائیلی را تشویق می‌کند، اعتبار حقوق بین‌الملل را از بین می‌برد و دیوان کیفری بین‌المللی را خنثی می‌کند.

پنج‌شنبه گذشته پس از ادعای تل‌آویو مبنی بر اینکه آنکارا نیز مانع دسترسی کشورهای ثالث به بنادر ترکیه جهت تجارت با اسراییل شده است، ترکیه روابط تجاری خود با رژیم صهیونیستی به طور کامل به حالت تعلیق درآورد.

بلومبرگ به نقل از دو مقام ترکیه‌ای آگاه به امور مدعی شد که تمام صادرات و واردات ترکیه به مقصد و از مبدا اسراییل، تعلیق شده است.

یسرائیل کاتز، وزیر خارجه صهیونیست‌ها به طور جداگانه مدعی شد که آنکارا همچنین اقدام به ممانعت از واردات و صادرات مرتبط با اسراییل در بنادر ترکیه کرده است. وی با متهم کردن آنکارا به نقض توافقات تجاری با تل‌آویو، گفت که به «وزارت خارجه اسراییل دستور داده است تا با تمرکز بر سایر کشورها، به‌دنبال جایگزین باشند.»

وزیر خارجه صهیونیست‌ها درباره اینکه کدام بنادر ترکیه از مراودات تجاری با تل‌آویو ممانعت به عمل آورده‌اند، شفاف‌سازی نکرد. به گفته یک منبع دیپلماتیک به المانیتور، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در حال حاضر تاثیرات تصمیم ترکیه درباره توقف صادرات را تایید کرده است.

ترکیه در ماه آوریل اعلام کرد این کشور تا زمان اعلام آتش‌بس در نوار غزه، صادرات طیف گسترده‌ای از محصولات خود را به اسراییل محدود خواهد کرد. براساس اعلام وزارت تجارت ترکیه، این محدودیت ۵۴ محصول مختلف شامل آهن، سنگ مرمر، فولاد، سیمان، آلومینیوم، آجر، کود شیمیایی، تجهیزات ساختمانی و همچنین سوخت موشک و هواپیما را شامل می‌شود.

کد خبر 6096800

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد
  • ترکیه: از تمام ابزارها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • رسیدگی مستمر به مشکلات خانواده زندانیان نیازمند بوشهر
  • امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی / ۷۸ عملیات امداد و نجات در ۴۸ ساعت گذشته صورت گرفت