Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مرکز خبر حوزه، وی روز چهارشنبه در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به حوادث اخیر کشور افزود: مشکل مردم اقتصاد و معیشت است و رهبر معظم انقلاب هم فرمودند که مسئولان مشکل مردم را حل کنند.

وی گفت: ما هم از مسئولان می‌خواهیم که مشکل معیشت مردم حل شود و به سخنان چند روز قبل رهبری درجهت حل مشکل معیشتی عمل نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: باید توجه داشت دراین چند روز آمریکا، اسرائیل غاصب، عربستان، سلطنت‌طلبان و بعضی کشورهای اروپایی از این آشوب‌ها به‌عنوان پشتیبانی از مردم حمایت کردند درحالی‌که خودشان در این ٤٠ سال بدترین ظلم‌ها و تحریم‌ها را نسبت به مردم داشته‌اند و حتی دارو را برای مردم تحریم و در جنگ تحمیلی صدام را در کوبیدن مردم ایران تجهیز کردند.

وی تاکید کرد:‌ بی‌شک کسانی که حسینیه، مسجد و قرآن‌ها را آتش می‌زنند و اموال عمومی را غارت می‌کنند از مردم نیستند.

وی همچنین با اشاره به خطبه ٥٠ نهج‌البلاغه گفت: امیرمؤمنان حضرت علی(ع) در این خطبه ویژگی‌های فتنه را معرفی کردند و فرمودند دشمن با ایجاد فتنه حق را از بین می‌برد و مانع معرفی حق خواهد شد.

روحانیت نباید منبر و تبلیغ را از دست دهد

آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید نیز امروز در درس خارج خود در مسجد اعظم قم بابیان این‌که این‌که روحانیت در کنار اشتغال به علم، نباید منبر و تبلیغ را از دست دهد، ابراز داشت: همه‌کسانی که امروز درقم از مراجع تقلید هستند روزگاری مبلغ بودند و در نقاط مختلف کشور به تبلیغ دین الهی می‌پرداختند و روح تبلیغ و برکات آن سبب شد به این مقام عالی برسند.

وی با تاکید بر تبلیغ عملی دین عنوان کرد: انسان باید با عمل خود مردم را دعوت به اسلام کند، گاهی زندگی یک عالم در یک شهر تبلیغ دین است، در شهرهای شرق آسیا حتی یک سرباز نرفته بلکه اسلام آوردن مسلمانان آن مناطق نتیجه عمل و گفتار تجار متعهد بوده است.

وی گفت: متاسفانه در جامعه عالمی که مبلغ باشد کم داریم، البته ملا و دانشمند فراوان داریم و بحمدالله بعد از انقلاب در حوزه علمیه قم دانش‌های تازه‌ای پیدا شد و نظریه‌های جدید وجود دارد.

این مرجع تقلید با اشاره به برکات انقلاب اسلامی برای حوزه علمیه اظهار داشت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی این است که حوزه از حالت بن‌بستی درآمد و مفتوح شد و به علم‌هایی مانند رجال، درایه، تفسیر توجه بیشتری صورت گرفت اما امروز ناطق و مبلغ کم داریم.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به اهمیت تبلیغ و منبر برای مردم گفت: امروز کسی که حافظ دین مردم است همین منبری‌ها هستند که متاسفانه کم شده‌اند، به‌طور غالب آقایان به نهادهای مختلف کشور، دانشگاه‌ها و امثال آن می‌روند که البته حق هم دارند و زندگی می‌خواهند اما جای منبر خیلی خالی است، امروز منبری‌های وارسته و جامع الجهات داریم اما نسبت به نیاز کم است.

برچسب‌ها حوزه علميه قم آیت الله العظمی نوری همدانی آيت الله العظمی سبحانی پروندهٔ خبری ناآرامی و اعتراض‌ها به تغییر قیمت بنزین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه قم آیت الله العظمی نوری همدانی آيت الله العظمی سبحانی حوزه علميه قم آیت الله العظمی نوری همدانی آيت الله العظمی سبحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۴۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادهای دینی را مخدوش کند

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از کتاب «رضای انقلاب» عصر امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در تالار اندیشه سوره مهر انقلاب اسلامی برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این‌مراسم گفت: در جنوب تهران کسی نیست نام حجت الاسلام مطلبی را بشنود و ایشان را تکریم نکند. مطلبی از امنای محله فلاح است. امنا حلال مشکلات مردم و رسیدگی کننده مسائل شهروندان است. ایشان سلوک و طلبگی خود را با وجود جایگاهی که دارند فراموش نکردند. امروز جامعه جوان ما در معرض انواع تهدیدات روانی است. دشمن در تلاش است اعتماد مردم را به نهادهای دینی و روحانیت مخدوش کند. غرب کوچک‌ترین خطا را با بمباران تبلیغاتی بزرگ می‌کند و به این‌دلیل بر ما فرض است چهره‌هایی مانند مطلبی را به مردم معرفی کنیم. چنین شخصیت‌هایی را به تصویر بکشیم و درباره آنان کار هنری تولید کنیم.

وی افزود: نسل جوان باید بداند این انقلاب با همت روحانیت انقلابی، خدوم و مجاهد شکل گرفته و به حرکت خود ادامه داده است. مطلبی نیازمند تمجید ما نیست. این ما هستیم که باید چنین شخصیت‌هایی را به عنوان مفاخر خود تجلیل کنیم. اولین گام این مسیر تولید کتاب و در مرحله بعد فیلم و محتوای فرهنگی است.

وزیر ارشاد به رویداد ۶ تیرماه ۱۳۶۰ در مسجد ابوذر اشاره کرد و گفت: ترور رهبر انقلاب در این مسجد رخ داد. حوزه خدمات عمومی در منطقه با همت و حمایت اهالی توسعه یافته و حوزه علمیه کوچکی با تلاش این مجاهد انقلابی شکل گرفته است. اقدامات ایشان انتظار را از یک روحانی مجاهد و انقلابی به خوبی برآورده کرده است.

اسماعیلی ابراز کرد امیدواری کارهای ترویجی و تبلیغی بیشتری در معرفی چنین عالم پرهیزگاری انجام شود.

کد خبر 6098584 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادهای دینی را مخدوش کند
  • حج امسال، حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند / یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • حمله موشکی حزب‌الله به مقر فرماندهی لشکر اسرائیل در جولان
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز در حال گسترش است
  • انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده مکتب امام صادق (ع)است