Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه طرح اقدام ملی تولید مسکن بخش ­های مختلفی را شامل می­ شود، گفت: شاخه نخست این طرح، مسکن مشارکتی بود که پس از حضور رئیس جمهور در وزارت راه و شهرسازی در سال گذشته، این بخش از طرح به طور رسمی کلید خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف اصلی از استارت این بخش از طرح، رونق بخشی به فرآیند عرضه و ساخت مسکن برای اقشار متوسط جامعه است. بخش دوم این طرح که اخیرا اجرای آن در قالب ثبت نام از شهروندان در تعدادی شهر‌های کشور آغاز شده، به نوعی فروش اقساطی زمین است. سومین بخش از طرح نیز که جامعه مخاطب آن اقشار کم­ درآمد و ضعیف جامعه هستند، واگذاری اراضی ۹۹ ساله به نهاد‌های حمایتی برای اختصاص به این گروه از متقاضیان مسکن است.

وی به سهم شهر‌های جدید از مجموع سه بخش طرح اقدام ملی تولید مسکن اشاره کرد و افزود: مجموع سهم شهر‌های جدید از این طرح، حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی است که در مرحله نخست آن، قرار است ثبت نام برای حدود ۶۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید کشور آغاز شود.

بیشتر بخوانید: ابلاغ اعتبار ۱۱۱ میلیارد تومانی برای بازسازی مناطق زلزله‌زده 

معاون وزیر راه، زمان آغاز ثبت نام شهر‌های جدید در قالب طرح اقدام ملی تولید مسکن را هفته نخست آذرماه اعلام کرد و گفت: از آنجا که یکی از اهداف اصلی شکل­ گیری شهر‌های جدید پاسخ­ گویی به بخشی از نیاز مسکن ساکنان کلانشهر‌ها بوده بنابراین با آغاز ثبت نام این طرح در شهر‌های جدید، این انتظار وجود دارد که به بخشی از تقاضای مسکن ساکنان کلانشهر‌ها نیز پاسخ داده شود.

وی با بیان اینکه میان این طرح و طرح مسکن مهر تفاوت‌های زیادی وجود دارد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این طرح با طرح مسکن مهر، نظام تامین اعتبار و نحوه تخصیص آن  بر می گردد. در این طرح از نظام تامین اعتباری معمول سیستم بانکی استفاده خواهد شد. همچنین بر خلاف طرح مسکن مهر، هیچ پروژه‌ای در این طرح بدون متقاضی آغاز نخواهد شد. در طرح مسکن مهر، بخشی از واحد‌های مسکن مهر بدون متقاضی آغاز و بخشی از واحد‌ها در طول اجرای پروژه دارای متقاضی شدند و در این میان بخشی از واحد‌های مسکونی همچنان بدون متقاضی باقی ماندند. اما مطابق با برنامه ریزی‌های انجام شده این اتفاق و تجربه تلخ در این طرح اقدام ملی تولید مسکن تکرار نخواهد شد.

وی به تفاوت دیگر این طرح با مسکن مهر اشاره و تصریح کرد: یکی از اشتباهات اجرایی در طرح مسکن مهر، ثابت کردن قیمت‌ها بود این در حالی است که در مناطق و شهر‌های مختلف هزینه‌های ساخت وساز همچون قیمت مصالح ساختمانی، نیروی انسانی و ... متفاوت است. در طرح اقدام ملی تولید مسکن، از ثابت کردن قیمت‌ها دوری خواهیم کرد.

طاهرخانی همچنین نحوه انتخاب پیمانکاران و سازنده‌های طرح اقدام ملی تولید مسکن را دیگر تفاوت آن با طرح مسکن مهر خواند و گفت: چارچوب قرار داد‌ها و حجم پروژه‌های واگذار شده به پیمانکاران بر مبنای نظام فنی اجرایی کشور خواهد بود تا از این طریق یک نظام رقابتی در میان پیمانکاران برای تحویل پروژه‌ها شکل بگیرد.

به گفته وی یکی از معضلات جدی در طرح مسکن مهر، تاخیرات به وجود آمده در جریان تحویل پروژه‌ها به دلیل نبود یک نظام نامه مشخص در انتخاب پیمانکاران بود.

وی در پایان گفت: یکی از تاکیدات اصلی برای اجرای صحیح این طرح، استفاده کردن از اراضی آماده سازی شده است تا از این طریق هزینه اجرا و تکمیل پروژه‌های ساختمانی کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/

یکی از اشتباهات اجرایی در طرح مسکن مهر، ثابت کردن قیمت‌ها بود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی اخبار اقتصادی طرح ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۵۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمس آذر - پیکان؛ مصاف جوان سازها/ آغاز حساس‌ترین هفته فوتبالی

به گزارش خبرنگار مهر، لیگ برتر فوتبال با انجام دیدار تیم های شمس آذر و پیکان وارد هفته بیست و پنجم می شود. پیکان که با ۲۵ امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار دارد در ۹ دیدار اخیر خود در لیگ برتر تنها یک شکست برابر پرسپولیس را تجربه کرده است و در سایر دیدارها این تیم بدون امتیاز زمین را ترک نکرده است. در حالی که به هفته های پایانی در فصل بیست و سوم نزدیک می شویم رضا عنایتی از بازیکنان جوان بیشتری در ترکیب تیم خود استفاده می کند و در آخرین بازی این تیم برابر مس رفسنجان که در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی انجامید میانگین سنی خودروسازان حدود ۲۲ سال بود و عنایتی تنها مربی است که در این فصل و در یک بازی رسمی از دروازه‌بان سوم خود استفاده کرده است.

شمس آذر حریف پیکان در بازی امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت اولین سال حضور خود در لیگ برتر را تجربه می کند و شاگردان سعید دقیقی با اینکه فصل را با منفی ۳ امتیاز آغاز کردند اما توانسته اند عملکرد قابل قبولی را از خود نشان داده اند و با ۳۱ امتیاز در مکان هشتم جدول ایستاده اند. دقیقی هم در این فصل بازیکنان باکیفیتی را به فوتبال ایران معرفی کرده است که دو نفر از آنها (علی اصغر اعرابی و رحمان جعفری) با عملکرد بسیار خوبی که از خود نشان دادند مورد توجه دو باشگاه سپاهان و تراکتور قرار گرفتند و در نیم فصل از شمس آذر جدا شدند.

هر دو تیم پیکان و شمس آذر در این فصل بیشتر از بازیکنان جوان در ترکیب خود استفاده کرده اند و برخلاف خیلی از باشگاه ها با اعتماد به جوانان خود توانسته اند نتایج قابل قبولی را هم کسب کنند. دیدار رفت دو تیم با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید و این بازی، دومین مصاف تاریخ دو تیم به حساب می آید. برخی از بازیکنان شمس آذر از جمله شاهین ثاقبی و فراز امامعلی سابقه حضور در پیکان را در کارنامه خود دارند و امروز باید رو در روی تیم سابق خود به میدان بروند.

این بازی در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین برگزار می شود و دقیقی و شاگردانش امیدوارند تا ۳ امتیاز این دیدار خانگی را به حساب خود واریز کنند.

برنامه دیدار های هفته بیست و پنجم لیگ برتر به شرح زیر است:

سه شنبه ۱۱ اردیبهشت

* شمس آذر - پیکان؛ ساعت: ۱۸:۲۰

چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت

* هوادار - صنعت نفت؛ ساعت: ۱۷:۰۰
* تراکتور - استقلال تهران؛ ساعت: ۱۷:۰۰
* مس - گل گهر؛ ساعت: ۱۷:۴۵
* ذوب آهن - نساجی؛ ساعت: ۱۸:۰۰
* استقلال خوزستان - ملوان؛ ساعت: ۱۸:۱۵
* آلومینیوم - فولاد؛ ساعت: ۱۸:۱۵
* پرسپولیس - سپاهان؛ ساعت: ۱۹:۳۰

کد خبر 6092409

دیگر خبرها

  • آغاز به‌کار پروژه‌های نهضت ملی مسکن در جنوب شرق تهران
  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است
  • طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد
  • آغاز عرضه خودروهای وارداتی برقی و بنزینی از یکشنبه هفته آینده
  • عرضه خودروهای برقی از یک شنبه هفته آینده آغاز می‌شود
  • خبر خوب برای خریداران مسکن / آغاز عقد قراردادهای رایگان در «خودنویس»
  • ساخت ۲هزار و۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی تا دو هفته آینده کلید زده می شود
  • شمس آذر - پیکان؛ مصاف جوان سازها/ آغاز حساس‌ترین هفته فوتبالی
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران