Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:41:54 GMT

نسبت دانش‌آموز به معلم در سمنان ۱۵.۳ است

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۵۱۸۷

نسبت دانش‌آموز به معلم در سمنان ۱۵.۳ است

حسین رشیدی روز چهارشنبه در همایش مدیران متوسطه استان سمنان در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان افزود: ۱۲۶ هزار  و۴۱۵  دانش آموز در پنج هزار و ۹۸۰ کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: استان سمنان یک هزار و ۲۲۵ مدرسه دارد که تراکم دانش‌آموزان درهر کلاس ۲۲ نفر است و   با وجود تنگناهای نیروی انسانی و اعتبارات آموزش و پرورش، پوشش تحصیلی قابل قبولی در سمنان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان یادآور شد: پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی در این استان ۹۹.۸ درصد، پوشش دوره متوسطه اول ۹۷.۵ درصد، دوره متوسطه دوم ۹۳.۴ درصد، پوشش پیش دبستانی ۹۲ درصد و نرخ باسوادی ۹۸.۴ درصد است.

وی بیان کرد: پوشش تحصیلی تمام دوره‌های آموزشی استان سمنان هشت تا ۱۰ درصد از میانگین کشوری بالاتر است و این موفقیت و دستاورد بزرگ برای استان در حوزه آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد دانش‌آموزان استان سمنان در امتحانات نهایی خرداد قبول شدند که این آمار پنج درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: ۴۵ درصد قبول شدگان کنکور سراسری با رتبه زیر ۲ هزار مربوط به مدرسه‌های تیزهوشان و ۵۵ درصد مربوط به مدارس عادی و نمونه بود که این موفقیت نشاندهنده توسعه عدالت آموزشی در استان است.

عباس سلطانیان مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش ‌و پرورش در نشست همایش مدیران متوسطه استان سمنان حضور داشت.

استان سمنان با جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری، ۱۲۶ هزار و ۴۱۵  دانش آموز دارد.

برچسب‌ها اجتماعی سمنان آموزش و پرورش دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی سمنان آموزش و پرورش دانش آموزان اجتماعی سمنان آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۵۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرسه‌ای با یک معلم و یک دانش آموز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ نقی زاده معلم فداکاری است که هر روز حدود ۳ ساعت مسیر سخت گذر آبدانان - قدح را برای آموزش یک دانش آموز طی می‌کند.

این معلم فداکار و عاشق از تمام وجودش برای این دانش آموز مایه می‌گذارد تا صفحات کتاب‌های درسی وی نیز هم زمان با دیگر دانش آموزان در اقصی نقاط کشور ورق بخورد.

تنها دانش آموز منطقه عشایری قدح نیز فداکاری آموزگار را سرمشق زندگی خود قرار داده و آرزو می‌کند تا مثل وی در آینده معلم شود.

این آموزگار از روش‌های نوین برای تدریس استفاده می‌کند و با هزینه شخصی خود پنل خورشیدی تهیه کرده تا با کمک برق، برای بهبود محتوای آموزشی از ویدئو پروژکتور استفاده کند.

این معلم همچنین برای آموزش و القای بهتر مفاهیم از پوستر‌ها و شیوه‌های نمایشی متنوع (که از تصویر خود و دانش آموزش در آنها استفاده کرده است) استفاده می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر استخدام می شوند
  • مدرسه‌ای با یک معلم و یک دانش آموز
  • استخدام ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر
  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • شرکت ۴۴هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی در چهارمحال وبختیاری
  • کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت