Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@08:30:42 GMT

پذیرش ۷۰۰ معتاد متجاهر در مرکز ماده ۱۶ اراک

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۵۲۷۴

پذیرش ۷۰۰ معتاد متجاهر در مرکز ماده ۱۶ اراک

ایسنا/مرکزی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: مرکز ماده ۱۶ اراک از ابتدای تاسیس تاکنون ۷۰۰ معتاد متجاهر را پذیرش کرده است.

زهرا امینی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با اشاره به آمادگی مرکز ماده ۱۶ و مراکز ماده ۱۵ برای پذیرش معتادان بیان کرد: مرکز ماده ۱۶ از ابتدای تاسیس تاکنون ۷۰۰ معتاد متجاهر را پذیرش کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرکز به صورت متوسط ظرفیت پذیرش ۷۰ تا ۱۴۰ معتاد را دارد.

وی با اشاره به ظرفیت شلترها و DEC اراک و ساوه که به صورت شبانه روزی پذیرای معتادان است، افزود: امسال مبالغی از سوی سازمان بهزیستی کشور برای شلترها اختصاص یافت که در ۵ ماهه نخست سال به این مراکز پرداخت شد و در حال حاضر این مراکز برای بانوان ۲۵ نفر و برای مردان ۳۰ تا ۳۵ نفر ظرفیت دارد.

امینی با تاکید بر حمایت از این مراکز بویژه مرکزی که در ساوه توسط شهرداری ایجاد شده است، گفت: پرسنل این مراکز به لحاظ تغذیه، اسکان و برخورد با معتادان آموزش دیده اند و در مرکز ماده ۱۶ نیز با پیگیری دانشگاه علوم پزشکی تیم درمانی خوبی مستقر شده است.

وی تصریح کرد: به جهت مدیریت و ساماندهی معتادان متجاهر پس از خروج از مراکز ماده ۱۶ در ابتدای سال جاری  ۸۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافت که در این راستا هزینه شده است، همچنین مرکز غربالگری معتادان نیز تا حدودی آماده است، اما برای تکمیل آن ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: لازم است دانشگاه علوم پزشکی برای ساعات ۱۲ تا ۱۴ پزشکی را برای مرکز غربالگری در نظر گیرد که البته طبق آیین نامه تامین پزشک مرکز جزو وظایف دانشگاه است، همچنین نیروی تخصصی روانشناس و مددکار نیز در نظر گرفته شده است اما لازم است برای نصب دوربین اعتبارات لازم فراهم شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مواد مخدر معتاد متجاهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۵۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ در هفدهمین روز ماه شوال سال پنجم هجرت در جنگ خندق، اسوه جوانمردی و شجاعت، حضرت علی علیه السلام، نماد شرک و بت پرستی، عمر بن عبدود را به خاک مذلت نشاند و رضایت پرودگار را بر هوای نفس ارجح دانست.
 امام علی علیه السلام همواره مظهر بزرگی و جوانمردی بوده، هست و خواهد بود و نام مبارکش همیشه بر زبان پهلوانان جاری است.
پهلوانان گود معرفت در کنار پرورش جسم و تن، روح را نیز از ناملایمات و صفات رذیله می‌زدایند.
قریشی رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در اراک گفت: هر سال در روز هفدهم شوال زورخانه‌های استان مرکزی با برگزاری مراسم جشن و نوای گرم مرشد، فرصتی است برای ذکر مبارک «یا علی» تا با ترویج فرهنگ این ورزش کهن، بر تقدم پهلوانی بر قهرمانی تأکید شود.
فرهنگ پهلوانی همواره در بین ورزشکاران زورخانه‌ای ترویج می‌شود و پیشکسوتان این ورزش کهن آداب آن را به نوجوانان می‌آموزند و این راه همچنان ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • (تصاویر) مرکز نگهداری و اشتغال معتادان
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲