Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-03@02:49:53 GMT

همتی: شرایط کشور از نظر ذخایر اسکناس و ارز بهتر شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۵۵۷۹

همتی: شرایط کشور از نظر ذخایر اسکناس و ارز بهتر شد

به گزارش پارسینه، «عبدالناصر همتی» در حاشیه نشست هیات دولت روز چهارشنبه، در جمع خبرنگاران درباره تاثیر سهمیه‌بندی بنزین بر نرخ تورم بیان کرد: آخرین برآورد‌ها حاکی از آن است که تاثیر مستقیم این طرح بر تورم حدود ۲.۵ درصد و تاثیر غیرمستقیم آن حدود ۴ درصد در طی یک سال آینده خواهد بود.

وی با بیان اینکه بازار ارز کاملا کنترل شده است، خاطرنشان کرد: سهمیه‌بندی بنزین هیچ تاثیری بر نرخ ارز نداشته و بر این بازار کنترل کامل داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجدد از مردم می‌خواهیم سرمایه خود را در بازار ارز به کار نگیرند چرا که ریسک آن بالاست.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش قیمت بنزین تاثیری در بازار ارز داشته است اعلام کرد تاثیری نداشته است و بازار ارز کنترل شده است من قبلاً نیز اعلام کرده‌ام که بر بازار ارز کنترل کامل داریم و از مردم نیز خواهش کرده‌ام که دارایی‌های خود را در این بازار به کار نگیرند چرا که ریسک بالایی دارد.

همتی تصریح کرد: بانک مرکزی بر بازار مسلط است و از نظر ذخایر اسکناسی و ارزی شرایط ما نسبت به قبل بهتر شده است؛ بنابراین خواهش می‌کنم اجازه دهند همین روال طبیعی را که در بازار ارز داریم و ثباتی که ایجاد شده ادامه پیدا کند و این روند کاهشی تورم که در ماه‌های گذشته داشتیم، در آینده نیز ادامه پیدا کند. با کمک مردم و تلاش‌های همکارانم در دیگر بخش‌های اقتصادی بتوانیم نتایج بهتری را شاهد باشیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه بانک‌ها در برخی مناطق از پرداخت وام به زلزله‌زدگان امتناع کرده‌اند، گفت: از خودشان بپرسید؛ جزئیات را نمی‌دانم چرا که هر بانک سیاست بنگاهداری خودش را دارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: همتی بازار ارز رئیس کل بانک مرکزی سهمیه بندی بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۵۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقدار و جزئیات پرداخت ارز به زائران حج تمتع امسال اعلام شد

به گزارش صدای ایران از ایسنا،بانک مرکزی اعلام کرد: با توجه به شروع سفر‌های زائران ‎حج سال ۱۴۰۳ و ضرورت تامین ‎ارز مورد نیاز زائران گرامی، تأمین و پرداخت ارز (به‌صورت اسکناس) به مبلغ ۵۰۰ (پانصد) یورو یا معادل آن در سال جاری با نرخ فروش اسکناس ‎مرکز مبادله ارز و طلای ایران، به زائران حج تمتع معرفی شده از سوی سازمان حج و زیارت انجام خواهد شد.


پرداخت ارز به زائران یادشده در محل شعب بانک‌های منتخب بوده و تأمین ارز به میزان فوق محدودیتی بابت تأمین ارز مسافرتی در همان سال برای زائران مذکور ایجاد نمی‌نماید.


فهرست شعب منتخب بانک‌های عامل و مدارک لازم در اطلاعیه‌های آتی اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تأسیس بانک ذخایر دریایی ایران به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • بانک ذخایر دریایی افتتاح شد
  • جزئیات و نحوه پرداخت ارز به زائران حج تمتع | زائران چقدر ارز می گیرند؟
  • «همتی» در نقاب رییس بانک مرکزی سوئیس/سلطان چاپ پول چه کرد؟
  • مقدار و جزئیات پرداخت ارز به زائران حج تمتع امسال اعلام شد
  • پرداخت ۵۰۰ یورو ارز مبادله‌ای به حجاج
  • ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • همتی: آقایان گمان می‌کنند با زدن دکمه کنترل نقدینگی، تورم خود به خود کاهش می‌یابد