Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@01:18:38 GMT

برج آزادی مهجور مانده است

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۶۵۹۶

برج آزادی مهجور مانده است

همشهری آنلاین_ سحر جعفریان: برج آزادی یکی از بزرگترین و پراهمیت ترین جاذبه های فرهنگی و تفریحی ایران و تهران به شمار می آید. نمادی کاملا فرهنگی که تفکر پیرامون آن، ذهن هر بازدیدکننده را به مرور سبک های معماری در دوره هایی از تاریخ کشور وا می دارد. ویژگی مهمی که در مورد معدود نمادهای شهری می تواند مصداق پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش های مختلف برج، از جمله موزه های ایرانشناسی، شهاب سنگ، آسمان، تالار آینه ها، سالن های نمایش، کتابخانه، خانه فرهنگ ایرانسرا، آثار تاریخی و هویت محور برجای مانده در آن همگی گواه این عظمت و شکوه ایرانی است. بنابراین با توجه به ضرورت پیش آمده مسئولان حوزه فرهنگ و شهر باید ضمن حراست از این گوهر تاریخی به معرفی هر چه بیشتر آن و نیز رونق بخشیدن به خدمات آموزشی و ارزشی در ارتباط با برج اهتمام ورزند. یکی از راهکارهایی که مسئولان حوزه های مرتبط می توانند در مشارکت با یکدیگر انجام دهند تا سایه مهجوریت از برج آزادی کنار رود، اجرای طرح هایی نظیر ایجاد پیاده راه های استاندارد و ایمن و برپایی برنامه های متنوع و فاخری است که ظرفیت های واقعی برج را نمایان سازد. طبیعی است محدودیت دسترسی عابران و مسافران به برج و از طرفی نبود محل مناسب جهت توقف خودروها در کنار میدان و برج آزادی مانع از آن است تا شهروندان به راحتی بتوانند به بازدید از این نماد بپردازند. به گفته مسئولان و مدیران برج آزادی حدود ۷۰ درصد از پایتخت نشینان از وجود بخش های مختلف برج و برنامه های گوناگون آن در مناسبت های خاص سال بی اطلاع هستند. این غفلت، همت و مشارکت افزون تری از شورای شهر، شهرداری تهران و منطقه ۹ و بنیاد رودکی می طلبد.

کد خبر 464410 برچسب‌ها همشهری محله منطقه ۹ شورای شهر برج آزادی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: برج آزادی برج آزادی همشهری محله منطقه ۹ شورای شهر برج آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۶۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین نشست هم‌اندیشی مسئولان و مدیران حراست واحد‌ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با حضور سعید رازقی رئیس دانشگاه اسلامی استان بوشهر و هادی دشتی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی این دانشگاه برگزار شد.

مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در این نشست با ارائه گزارشی از مسائل، چالش‌ها و عملکرد حراست در سال گذشته و تشریح اجمالی برنامه‌های سال جدید، اظهار کرد: در دوره کنونی دانشگاه، تلاش کردیم دیدگاه‌های عموم نسبت به حراست و حفاظت فیزیکی تغییر کند و بیشتر تقویت بُعد فرهنگی فعالیت‌های مجموعه حراست در نظر گرفته شده است.

رضا آبشیرینی با بیان اینکه حجاب و عفاف یکی از دغدغه‌های اصلی امروز مسئولان و دلسوزان جامعه و کشور است، ادامه داد: در این نشست ضمن تدوین برنامه عملکردی یک سال پیش رو، کارگاه آموزشی مدیریت فضای سایبری و مجازی و گزارش‌نویسی برای مدیران حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دیدگاه فعالیتی در مجموعه حراست دانشگاه، در نظر گرفتن منفعت کارمند، استاد، دانشجو و دانشگاه بر منفعت شخصی است، خواستار جدیت و دغدغه‌مندی بیشتر همکاران حراست در انجام وظایف و مسئولیت‌ها شد.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر هم در این نشست با اشاره به اینکه حراست، خط مقدم ورود افراد به دانشگاه است، افزود: بُعد نظارتی و ارتباطی حراست بسیار تعیین‌کننده است و این بُعد می‌تواند عاملی برای جلوگیری از بسیاری از انحرافات و اصلاحات باشد.

هادی دشتی با اشاره به عملیات رزمندگان سپاه در پاسخ به وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «بزرگ‌نمایی ضعف‌های کشور خیانت است و باید این حماسه‌آفرینی‌ها که منجر به امیدآفرینی است، جامع و دقیق بازگو شود.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • ظرفیت‌های جامعه ایثارگری دیلم استفاده می‌شود
  • مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند
  • نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد
  • اتحاد بین آزادی‌خواهان دنیا دستاورد عملیات وعده‌ صادق است
  • حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است
  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند