Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:08:50 GMT

راه‌های هرمزگان باز هستند

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۶۶۴۱

راه‌های هرمزگان باز هستند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مطابق پیش بینی اداره‌کل هواشناسی هرمزگان بیشترین میزان بارش در مناطق غربی هرمزگان و جزایر بوقوع پیوست و موجب آبگرفتگی سه منزل مسکونی در روستای بوستانو از توابع شهرستان پارسیان ( گاوبندی) و خسارت دیدن برخی لوازم این منازل شد و به غیر از این مساله گزارشی از آبگرفتگی منازل و یا مسدود شده راه‌ها واصل نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا صفا ایسینی با بیان اینکه اعضا ستاد مدیریت بحران هرمزگان با توجه به پیش بینی بارندگی از روزهای گذشته به حالت آماده باش درآمده اند و این وضعیت را تا پنجشنبه حفظ می کنند، ادامه داد: ساکنان منطقه غرب هرمزگان و جزایر هرمزگان شاهد بارش بیشترین میزان بارش بوده‌اند که حتی منجر به تعطیلی مدارس برخی نقاط به دستور فرمانداران شهرستان‌ها شده که می توان به شهرستان های بندرلنگه و بستک اشاره کرد.

وی اضافه کرد: بیشترین میزان بارش از روزشنبه تا ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه امروز در جزیره لاوان با ۱۶۳ و سه دهم میلی متر، جزیره کیش با ۱۱۹ و یک دهم میلی متر، پارسیان با ۸۵ و هشت دهم میلی متر و بستک با ۵۱ و پنج دهم میلی متر باریده است.

بر اساس پیش بینی اداره‌کل هواشناسی هرمزگان، با خروج سامانه بارشی از صبح پنجشنبه، کاهش دمای کمینه بین ۲ تا ۵ درجه سلسیوس در هرمزگان پیش بینی شده است.

پدیده قابل انتظار در این هفته بارش باران در ساعاتی با رگبار باران و رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید و مواج شدن دریا است و بارش اغلب در مناطق غربی و جزایر خلیج فارس پیش بینی شده است.

علاوه بر مناطق غربی احتمال بارش باران از سه شنبه تا پنجشنبه در سایر مناطق مرکزی ، شرقی و شمالی استان هم وجود دارد.

برچسب‌ها مدیریت بحران بارش باران هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدیریت بحران بارش باران هرمزگان مدیریت بحران بارش باران هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۶۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۳۳۰ میلی‌متر باران در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، آرش مصلح گفت: سد کوثر ۱۰۰درصد پر شده و سرریز شد، سد چم‌شیر قریب به ۷۰۰ میلیون متر مکعب گنجایش دارد و از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون بیش از ۳۰۰ میلیون متر مکعب سیلاب را مهار کرده است، همچنین ظرفیت ۹ میلیون متر مکعبی سد شاه قاسم یاسوج نیز در حال تکمیل شدن است و در همین هفته سر ریز خواهد کرد. وی اظهار کرد: میانگین بارش استان به حدود ۶۴۰ میلی متر در سال آبی جاری رسیده که حدود ۵.۶ درصد افزایش بارش را نسبت به دراز مدت داشته است. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیشترین بارش استان در ایستگاه‌های باران سنجی طسوج در شهرستان چرام به میزان ۱۳۳۰ میلی متر و ایستگاه دشتروم بویراحمد با حدود ۱۲۰۰ میلی متر به ثبت رسید. مصلح با بیان اینکه وضعیت سد‌های استان نرمال است و هیچ‌گونه مشکلی برای تامین آب شرب صنعت و کشاورزی نداریم، تصریح کرد: در سد کوثر تامین آب در همه بخش‌ها با اطمینان بالا در حال انجام است و در مورد سد شاقاسم هم نگرانی نخواهیم داشت، زیرا ظرفیت آن درحال تکمیل شدن است. وی بیان کرد: همچنین در سد چمشیر نیز حجم آب این سد به ۷۰۰ میلیون متر مکعب رسیده که قاعدتا امکان استارت نیروگاه‌های برقابی این سد در فصل تابستان وجود خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • بارش بیش از ۲۰۰ میلی متر باران از ابتدای سال آبی
  • خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان
  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • پیش‌بینی بارندگی در کرمان/ بارش باران در رفسنجان به ۱۶ میلی‌متر می‌رسد
  • بارش باران و تگرگ در بخش کهورستان بندرخمیر
  • بارش‌های اخیر اردستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بود
  • ارتفاع بارش در کوشه از توابع شهرستان تفتان به ۴۰ میلی متر رسید
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در نیمه شرقی کشور / بارش‌ها در کدام مناطق ادامه دارد؟
  • خورو بیابانک رکوردار بارندگی‌های استان اصفهان
  • ثبت ۱۳۳۰ میلی‌متر باران در کهگیلویه و بویراحمد