Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز چهارشنبه در بیست و پنجمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی در تبریز با تاکید بر اینکه رونق تولید اولویت همه دستگاه ها باشد، گفت: بانک‌های کشور باید برای کمک به سرمایه‌گذاری‌ها وارد میدان شوند.

وی سپس با تاکید بر ضرورت حمایت از سرمایه گذاران در کشور گفت: باید بانک ها به ارائه تسهیلات ارزان قیمت به تولیدکنندگان اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه اقتصاد دولتی به نفع جامعه نیست، افزود: باید کارخانجات به اهل آن واگذار شود. آذربایجان شرقی ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی دارد و باید از اینها استفاده کرد.

آل هاشم با بیان اینکه باید از طریق تبدیل وابستگی نفت به سایر درآمدها و توسعه معادن مسیر توسعه کشور را هموار کرد، ابراز داشت: در دنیای امروز نمی‌توان از تولیدکنندگان انتظار داشت بر تمام فرآیندهای صادراتی در کشورهای خارجی تسلط داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی باید به درستی اجرا شود، گفت: استفاده بهینه از ظرفیت رایزنان تجاری در کنار راه‌اندازی صندوق حمایت از صادرات و تامین منابع از محل واردات برای افزایش صادرات ضروری است.

آل‌هاشم با بیان اینکه نقل و انتقال پول مشکل اصلی صادرات غیرنفتی کشورمان است، گفت: نبود تضمین صادراتی، حمل و نقل محصولات، بسته‌بندی نامناسب، بازاریابی و موانع گمرکی از دیگر مشکلات در امر صادرات است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان ‌شرقی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان رزمندگان جنگ اقتصادی هستند، گفت: خام فروشی نفت درست نیست و باید از این منبع ارزشمند به شکل صحیح و اصولی آن استفاده کرد.

گفتنی است بیست و پنجمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور با حضور فعالان صنعتی و اقتصادی کشورمان و پنج کشور ترکیه، جمهوری آذربایجان، عراق، افغانستان و پاکستان امروز در تبریز برگزار شد.

کد خبر 4777183

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه تبریز نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بوشهر زلزله شهرکرد ایلام بارش برف گرگان قزوین شیراز قیمت بنزین بنزین بیرجند خطبه های نماز جمعه هفته وحدت اصلاح قیمت حامل های انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۷۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی

حمیدرضا ایزدی در دیدار با مجید میکائیلی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس با تأکید بر حمایت و پشتیبانی کامل و تقویت ارتباط اداره کل صمت با بسیج علمی گفت: بهره‌مندی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیج و کمک به تسریع امور واحد‌های تولیدی، صنعتی، معدنی، تجاری، بازار و اصناف، نخبگان و فناوران بسیج علمی و همکاری‌های دوجانبه در اولویت کار اداره‌کل صمت قرار دارد.

او با اشاره به اقدامات و برنامه‌ریزی لازم در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت افزود: با توسعه فعالیت‌ها و ارتباطات با مجموعه‌های علمی و پژوهشی، حمایت از شرکت‌ها و طرح‌های دانش‌بنیان صنایع مادر و شرکت‌های تولیدی، صنعتی و تجاری با قوت و بیش از پیش انجام می‌گیرد.

مجید میکائیلی، رئیس بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس نیز در این نشست اصول و چارچوب سپاه برای نقش‌آفرینی در اقتصاد دانش‌بنیان را برشمرد و گفت این اصول از جمله تقدم نقش تسهیلگری و تنظیم‌گری نسبت به تصدی‌گری، مردمی‌سازی، کمک‌سازی به دولت، الگوسازی، درآمدسازی، تمرکز بر عرصه‌های اولویت‌دار و گلوگاهی بر اساس زنجیره ارزش، حضور و نقش‌آفرینی و بهره‌گیری از ظرفیت‌هاست.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی
  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • دولت از بخش خصوصی حمایت کند/ تعویق ۸ ماهه مطالبات واردکنندگان برنج