Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس سلطانیان روز چهارشنبه در حاشیه همایش مدیران مدرسه های متوسطه استان سمنان در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران، ابراز داشت: برابر تکلیف برنامه ششم توسعه برای آموزش و پرورش تا پایان سال ۱۴۰۰ باید ۵۰ درصد دانش‌آموزان دوره دوم آموزش متوسطه کشور در شاخه های مهارتی فنی و حرفه ای و هنرستان‌های کار و دانش ادامه تحصیل دهند و برآیند داده‌ها نشان می‌دهد برای تحقق این راهبرد باید تلاش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:  سوق دادن دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و مهارتی نیازمند تقویت وتوسعه زیرساخت‌هایی مانند تجهیزات و فضای آموزشی است.

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش ‌و پرورش تصریح کرد: با سه ساله شدن آموزش هنرستان‌ها، یک سوم فضای آموزشی هنرستان‌ها کاهش یافته است و برای توسعه فضای آموزشی در چند سال گذشته تعداد زیادی از هنرستان‌ها به کار گرفته شد.

سلطانیان یادآور شد: برای جبران کمبود فضای آموزشی از  شیوه برون سپاری در آموزش های شاخه کاردانش استفاده شد، اما همچنان نیاز به فضای آموزشی برای رشته‌های مهارتی وجود دارد و ساخت هنرستان باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز با اشاره به اینکه حدود ۴۷.۳ درصد دانش آموزان استان سمنان در رشته فنی تحصیل می کنند، بیان کرد: بیش از ۱۰ هزار و ۵۷۷ دانش آموز استان در دوره متوسطه در رشته‍‌ های فنی مشغول به تحصیل هستند.

محمد دستورانی  در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مهارت آموزی ضرورتی انکار ناپذیر برای کاهش نرخ بیکاری و اشتغالزایی است و برای سوق دادن دانش آموزان به رشته‌های فنی باید به آنان آموزش داد.

وی خاطرنشان کرد: ۹۸ هنرستان در استان سمنان برای ارائه آموزش های فنی و مهارتی وجود دارد که هر هنرستان دستکم پنج کارگاه آموزشی دارد  و دانش آموزان استان برای انتخاب رشته در دوره متوسطه در ۸۴ رشته فنی و مهارتی حق انتخاب دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: چشم‌انداز استان سمنان سوق دادن بیش از پیش دانش آموزان به رشته‌های فنی و مهارتی است و به روز کردن تجهیزات، توسعه فضای آموزشی هنرستان‌ها و دبیرستان‌های کار و دانش ضرورت تحقق این مهم است.

دستورانی بیان کرد: استان سمنان ۱۱ درصد از میانگین کشوری در زمینه جذب دانش‌آموزان در شته‌های مهارتی  پیشتاز است و سال تحصیلی جدید هیچ‌‎یک از کلاس‌های دراس استان بدون معلم نبوده است.

۱۲۶ هزار و ۴۱۵ دانش‌آموز استان سمنان در پنج هزار و ۹۸۰ کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.

برچسب‌ها سمنان مدرسه آموزش و پرورش دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان مدرسه آموزش و پرورش دانش آموزان سمنان مدرسه آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۷۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم

به گزارش جماران؛ صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم،ما به قله نزدیک شده ایم و کسی که می تواند این الگو شدن را رقم بزند نظام تعلیم و تربیت کشور است.

گزیده‌ای از سخنان صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم نماز جمعه تهران به شرح زیر است: 

*بعد از ۱۲ سال اولین آیین نامه اجرایی برای اجرای سند تحول بنیادین از هیات دولت بیرون آمد،آیین نامه توسعه و تقویت مهارت های دانش آموزان.

*هر دانش آموز متوسطه یک مهارت که از مهر امسال اجرایی خواهد شد.

*امروز امتحانات نهایی تعیین کننده امتیاز ورود به دانشگاه هستند و مرجعیت به معلم و مدرسه و کتاب برگشته است.

*اجرای مصوبه شورای علمی و فرهنگی باعث شده است که شاهد حضور بیش از پیش دانش آموزان مناطق محروم در دانشگاه های سراسر کشور باشیم. 

*همه حکمرانی و اداره کشور برخاسته از آموزش و پرورش است.

*کشور ما پیشرفت نخواهد کرد الا از طریق آموزش و پرورش.

*ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم، ما به قله نزدیک شده ایم و کسی که می تواند این الگو شدن را رقم بزند نظام تعلیم و تربیت کشور است.

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل هنرستان نوآوران فولادشهر
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • شرکت ۴۴هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی در چهارمحال وبختیاری
  • اختصاص ۲۰ میلیارد تومان تجهیزات به هنرستان‌های چهارمحال و بختیاری
  • اینجا دست‎‌ها، دانش و ایثار را روایت می‌کند
  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • برنامه آزمون‌های نهایی خرداد ۱۴۰۳
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان