Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا اکبری، روز چهارشنبه و در حاشیه بازدید از راه‌ها و پروژه‌های مناطق رودبار الموت شرقی و غربی استان قزوین، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سهم امسال این استان در حوزه آسفالت جاده‌های روستایی ۶۰ کیلومتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تمامی ۵۰ هزار کیلومتر راه‌های فرعی کشور آسفالت شده هستند، تاکید کرد: ۱۰ درصد از این راه‌ها به علت خراب و فرسودگی نیازمند روکش آسفالت بوده و پنج هزار کیلومتر دیگر نیز به روکش‌های حفاظتی احتیاج دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبری با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته امسال کشور در حوزه نگهداری از راه‌های روستایی، تصریح کرد: میزان اعتبارات استانی تخصیص یافته در حوزه نگهداری و مرمت راه‌های روستایی ۵۰ هزار میلیارد ریال و در بخش ملی نیز حدود پنج هزار میلیارد ریال بوده که براساس شاخص‌های محرومیت زدایی و توازن به استان‌ها تخصیص یافته و سهم هر استان نیز ابلاغ شده که ۱۰۰ میلیارد ریال آن به حوزه راه‌های روستایی استان قزوین تخصیص یافته است.

به گفته وی، در حال حاضر هزینه زیرساخت و روکش آسفالت هر کیلومتر راه روستایی در دشت ۳۰ تا ۴۰ میلیارد و در بخش کوهستانی ۷۰ تا ۸۰ میلیارد ریال است.

این مسئول راهداری با اشاره به بازدید خود از مناطق رودبار الموت غربی و شرقی قزوین، گفت: بازدید از پروژه‌های در دست اقدام و راه‌های روستایی از جمله اهداف سفر به این استان بوده است.

معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اضافه کرد: با توجه به بازدیدهای به عمل آمده ۵۰ کیلومتر از راه‌های آسفالته این بخش‌ها که در مجموع ۴۰ روستا را تحت پوشش خود قرار می‌دهند نیازمند روکش آسفالت بوده که قرارداد ۱۰ کیلومتر آن با پیمانکار منعقد شده و مابقی آن را سعی داریم تا با تخصیص اعتبارات مورد نیاز در دستور کاری سال آینده خود قرار دهیم.

استان قزوین دارای ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر راه است که ۲۱۷ کیلومتر آن آزادراه، ۳۱۳ کیلومتر راه اصلی، ۲۳۰ کیلومتر راه فرعی، ۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه آسفالته روستایی، ۹۹۳ کیلومتر راه شوسه و یک هزار و ۹۷۳ کیلومتر راه خاکی روستایی است.

برچسب‌ها راهداری راه و شهرسازی توسعه روستایی استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: راهداری راه و شهرسازی توسعه روستایی استان قزوین راهداری راه و شهرسازی توسعه روستایی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۷۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود گاردریل در جاده کلج به سیردان منجر به حادثه شد+ فیلم

علیرغم وعده تکراری مسئول راه استان برای آسفالت و نصب گاردریل در این مسیر، یک دستگاه سواری پژو پارس به دره سقوط کرد و موجب مصدومیت شدید راننده و خسارت عمده به خودرو شد.

اواخر سال گذشته مدیر کل حمل و نقل جاده‌ای استان وعده داده بود که آسفالت جاده کلج به سیردان آغاز خواهد شد.

با گذشت بیش از یک ماه از فصل بهار هنوز اقدام عملی انجام نشده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس یزد
  • انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان
  • نبود گاردریل در جاده کلج به سیردان منجر به حادثه شد+ فیلم
  • آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستایی جوزستان به معدن
  • آسفالت ریزی ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان قزوین به اتمام رسید
  • نصب ۳ کیلومتر نیوجرسی در محورهای مواصلاتی شهرستان خوی
  • ۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد
  • عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز شد
  • ۹۸ درصد روستاهای بوشهر راه آسفالت دارند
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان در طرح راه‌های روستایی بوشهر