Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع آمریکا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، کشورش، ویتنام را مجهز به کشتی دیگر برای حراست و محافظت از سواحل این کشور می‌کند تا توانایی هانوی برای گشت‌زنی‌ها در دریای چین جنوبی در بحبوحه تنش در روابط با پکن تقویت شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا طی سخنرانی در آکادمی دیپلماسی در ویتنام در ادامه تور آسیایی‌اش اظهار کرد: تلاش‌های یکجانبه چین برای تحمیل خواسته‌های غیرقانونی‌اش در حاکمیت دریایی امکان دسترسی دیگر کشورها به منابع طبیعی حیاتی را تهدید می‌کند، ثبات بازارهای انرژی منطقه‌ای را از بین می‌برد و خطر وقوع درگیری را بیشتر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویتنام یکی از مخالفان سرسخت مطالبه‌گری‌های پکن درباره حاکمیت در دریای چین جنوبی شده است.

اسپر ضمن انتقاداتی از چین، این کشور را به "بداخلاقی" با همسایگانش نظیر ویتنام متهم کرد.

این دومین کشتی خواهد بود که ویتنام از گارد سواحل آمریکا تحویل می‌گیرد زیرا ویتنام یکی از کشتی‌های همیلتون را دو سال پیش تحویل گرفته بود.

آمریکا با مجهز کردن ویتنام به این تجهیزات دریایی و تقویت ناوگان دریایی این کشور قصد دارد، این کشور را در زمینه حفظ حاکمیت خود و بازدارندگی چین قوی کند.

آمریکا در آوریل شش قایق گشت‌زنی به ارزش ۱۲ میلیون دلار و دو سال پیش نیز ۱۲ قایق دیگر در اختیار ویتنام قرار داده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مارک اسپر چین دریای چین جنوبی ویتنام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۸۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر

 به گزارش تابناک، سلاجقه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره شرایط دریای خزر، اظهار کرد: دریای خزر شرایط نوسانات متعدد دارد و با توجه به شرایط اقلیمی و بهره بردای ۵ کشور از این دریا، این احتمال دارد که در فصول و سال‌های مختلف عقب نشینی یا بالاآمدگی داشته باشد. الان در بازه زمان عقب نشینی هستیم. کشور‌های حوزه آبریز خزر باید در قالب کنوانسیون تهران وظایف خود را اجرا کنند. دولت سیزدهم پس از ۶ سال این کنوانسیون را احیا کرد.

وی افزود: در ژنو توافقات خیلی خوبی شد. کاپ ششم هم در تهران برگزار می‌شود و باید کشور‌ها اگر آب بند یا سدی ایجاد کرده اند، تکالیف خود را در این زمینه عملیاتی کنند.

وی درباره میزان عقب نشینی آب دریای خزر، گفت: در میانگین نوسانات وضعیت فعلی طبیعی است و سال‌هایی داشته ایم که این عقب نشینی بیشتر بوده است.

رئیس سازمان محیط زیست در خصوص جمع آوری کیسه‌های نایلونی، گفت: طبق اساس نامه دولت، کیسه‌های زیر ۲۵ میکرون از چرخه تولید و توزیع و مصرف در بازه زمانی ۵ ساله حذف می‌شود.

منبع: ایسنا
 

دیگر خبرها

  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور
  • الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند
  • تظاهرات دانشجویان در آمریکا یادآور اعتراض‌ها به جنگ ویتنام است
  • عملیات یمن علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی
  • یمن عملیات اخیر خود علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی را تشریح کرد
  • رأی الیوم:حاکمیت اردن استمرار جغرافیای راهبردی رژیم صهیونیستی است
  • نظراتم را در مورد طرح حجاب صریح با مقامات و حاکمیت می‌گویم/ بلای جان طرح‌های خوب نبود رویه‌های درست اجراست
  • توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود