Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیم میونگ گیل مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی روز سه شنبه به خبرگزاری رسمی این کشور گفته است دیگر نیازی نیست سوئد برای پیشبرد دیپلماسی میان پیونگ یانگ و واشنگتن نقش میانجی‌گر ایفا کند.

اخبار بین الملل - کره شمالی در ماه اکتبر که سوئد میزبان مذاکرات در سطح کاری پیونگ یانگ و واشنگتن بود از استکهلم برای میزبانی تشکر کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی اما حالا که آمریکا و کره شمالی مواضع یکدیگر را به خوبی می‌دانند دیگر نیازی نیست سوئد برای گفتگو میان پیونگ یانگ و کاخ سفید کاری انجام دهد.

کیم میونگ گیل گفته است: اگر سوئد مانند یک فرد نصیحت‌گو عمل کند، ممکن است غیرمنطقی تلقی شود.

این مقام ارشد کره‌ای روز پنجشنبه گفته بود استفان بیگن فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی از طریق کشور ثالثی پیام پیشنهاد از سرگیری مذاکرات هسته‌ای در ماه دسامبر را مطرح کرده است. به نوشته شینهوا نام آن کشور ثالث در آن زمان مشخص نشد.

کیم گای گوان مشاور وزارت خارجه کره شمالی نیز روز دوشنبه در بیانیه ای در واکنش به توئیت اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره اقدامی فوری برای رسیدن به توافق گفت: پیونگ یانگ تمایل ندارد با نشست‌های بیشتر به ترامپ فرصت رجزخوانی بدهد مگر آنکه امتیازی اساسی در ازای آن دریافت کند.

ترامپ پس از لغو رزمایش هوایی مشترک آمریکا-کره شمالی در حساب توئیتری خود از کیم جونگ اون رهبر کره شمالی خواست تا سریعا اقدام کند و به توافق برسد. وی همچنین بر دیدار بعدی با کیم با آوردن عبارت "به زودی می‌بینمتان" تاکید کرده بود.

مشاور وزارت خارجه کره شمالی تاکید کرده موضع پیونگ یانگ این است که آمریکا باید سیاست‌های "خصمانه" را به منظور زنده نگه داشتن مذاکرات کنار بگذارد.

رهبر کره شمالی در ماه آوریل اعلام کرد آمریکا تا پایان سال جاری میلادی فرصت دارد تا بسته پیشنهادی قابل قبولی را برای حل مساله هسته ای ارائه کند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزارت خارجه کاخ سفید رئیس جمهور آمریکا هسته ای سوئد کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۹۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند

استاندار خراسان شمالی با اشاره به فعالیت ۹۲ هنرستان در استان گفت: این مجموعه‌ها متناسب با نیاز استان، نیرو تربیت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد رضا حسین‌نژاد امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در آئین افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل اظهار کرد: تقویت هنرستان‌ها متناسب با زیست بوم استان ضروری است تا علم و مهارت جوانان در مسیر توسعه استان قرار گیرد.

وی وجود ۹۲ هنرستان در خراسان شمالی با ۱۴ هزار دانش‌آموز را مورد توجه قرار داد و افزود: تولید با دستان توانمند کسانی امکان پذیر خواهد بود که دانش لازم را داشته باشند و دولت هم در بخش تجهیزات به افراد دارای مهارت کمک خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه استان در بخش‌های تولید فرش و پرورش اسب پتانسیل‌های قابل توجهی دارد، خاطرنشان کرد: تربیت و پرورش نیروهای غنی و اثرگذار در تولید توسط هنرستان‌ها و هنرجویان اجرایی شود.

حسین‌نژاد با تاکید بر اینکه متناسب با نیاز استان باید هنرجو تربیت شود، گفت: هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها باید متناسب با نیازها، نیروی انسانی را تربیت کنند.

وی افزود: با تاکید در جلسات شورای آموزش و پرورش استان و سفر رئیس‌جمهور و تصویب ایجاد هشت هنرستان، در مسیر عملیاتی شدن جهش تولید گام‌های مؤثری را خواهیم برداشت.

کد خبر 747499

دیگر خبرها

  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند
  • کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • پاسخ مهم رهبری به توصیه‌ها برای مذاکره با آمریکا در برنامه هسته‌ای را ببینید | فیلم
  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود