Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@20:53:02 GMT

طرح جدید روسیه و چین برای شبه جزیره کره

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۹۶۶۰

ایگور مورگولف، معاون وزیر خارجه روسیه سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: «به تازگی با همتایان چینی خودمان درباره یک نسخه به روز رسانی شده از این طرح توافق کرده‌ایم. این نسخه به روز شده از این طرح به اطلاع دیگر شرکا خواهد رسید. این برنامه هنوز طرح پیش‌نویس است، نه یک سند معتبر.»

اخبار بین الملل - معاون سرگئی لاوروف،‌ وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت، این طرح پیش‌نویس به دست معاون وزیر خارجه کره‌شمالی که اکنون در سفر رسمی به مسکو به سر می‌برد، رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مقام وزارت خارجه روسیه، مسکو و پکن پیشتر طرح اقدام خودشان را ارائه کرده بودند که شامل مفاد اقتصادی، سیاسی، نظامی و بشردوستانه می‌شود و هدفش برقراری ثبات در وضعیت این منطقه بوده است. او گفت: «ما این طرح را ارائه کردیم و واکنش شرکایمان را گرفتیم و براساس آن ما یک نسخه به روز شده ایجاد کردیم.»

برنامه هسته‌ای کره‌شمالی سال‌هاست که مایه نگرانی جامعه بین‌الملل شده است. به دنبال یک سری آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای در سال ۲۰۱۷، پیونگ‌یانگ اعلام کرد به نتیجه مورد نظر دست یافته و این کشور آماده مشارکت در روند خلع سلاح هسته‌ای است و این به معنای یک امحای کامل انواع تسلیحات هسته‌ای در این شبه جزیره در ازای دریافت تضمین‌های امنیتی از جانب شرکای غربی است.

ایالات متحده و کره‌شمالی از سال ۲۰۱۸ دو نشست داشته‌اند و در جریان آن‌ها روی پیگیری سیاست خلع سلاح هسته‌ای و عادی‌سازی روابط توافق کردند. با این حال، روند مذکور به بن‌بست رسیده است و واشنگتن خواستار گام‌های قاطع‌تر پیونگ‌یانگ شده و ایالات متحده را به ناکامی در واکنش به نیات دولت کیم جونگ اون متهم می‌کند.  

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزیر خارجه وزارت خارجه پکن جامعه واشنگتن ایالات متحده دولت پکن روسیه شبه جزیره کره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۹۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو

امروز پنجشنبه نشست معاونان وزرای امور خارجه کشورهای عضو بریکس در مورد تحولات خاورمیانه در مسکو برگزار شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس امروز 6 اردیبهشت با دستور کار بررسی تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا آغاز به کار کرد.

به گفته سفارت ایران در مسکو، هیئت جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این نشست حضور دارد.

روسیه که ریاست دوره‌ای گروه بریکس را در سال جاری میلادی (2024) برعهده دارد، میزبان این اجلاس است.

این نشست با سخنان میخائیل بوگدانف، نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه این کشور آغاز به کار کرد.

قرار است معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این نشست، مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره تحولات خاورمیانه در شرایط تداوم کشتار مردم بی‌گناه فلسطین از سوی رژیم اشغالگر قدس و تجاوزهای اخیر این رژیم به کشورهای منطقه از جمله به کنسولگری سفارت کشورمان در دمشق مطرح کند.

باقری قبل از حضور در این نشست با بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره مسائل مورد نظر گفتگو کرد.

باقری به روسیه سفر می‌کندنشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • هشدار روسیه در مورد استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • سفر یک وزیر کره شمالی به ایران