Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@23:43:53 GMT

«پمپئو» به‌دنبال خروج امن از دولت «ترامپ»

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۹۷۲۶

«پمپئو» به‌دنبال خروج امن از دولت «ترامپ»

 او خودش در روزهای اخیر در گفت‌و‌گوهای خصوصی با سه جمهوریخواه سرشناس گفته است که قصد کاندیدا شدن برای انتخابات سال آینده سنا را دارد و به همین خاطر می‌خواهد از دولت ترامپ استعفا دهد. این در حالی است که پمپئو پیش‌تر اعلام کرده بود، تا اوایل بهار سال 2020 در دولت ترامپ و در وزارت خارجه خواهد ماند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، روند تحقیقات استیضاح ترامپ وارد مرحله حساس شهادت‎های علنی شده و روز سه‌شنبه دو مقام امنیت ملی کاخ سفید به‌نام‌های کلنل الکساندر ویندمن، کارشناس اوکراین در شورای امنیت ملی امریکا که شهادتش باعث خشم شدید و حملات کاخ سفید به او شد و جنیفر ویلیامز، مشاور مایک پنس شهادت دادند که تماس تلفنی ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین و درخواست از او برای تحقیق درباره جو بایدن در راستای اهداف امنیت ملی امریکا نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روند به حیات سیاسی مایک پمپئو به‌عنوان وزیر خارجه امریکا آسیب می‌رساند و خود او نیز به نظر می‎رسد، نگران است هرچه بیشتر در دولت ترامپ بماند و بیشتر مورد نقد قرار بگیرد. زیرا اگر بپذیرد که از محتوای تماس تلفنی ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین خبر داشته، باید پاسخگو باشد و اگر هم بگوید از هیچ چیز خبر نداشته مورد نقد قرار می‌گیرد که چرا به‌عنوان وزیر خارجه از این اتفاق مهم خبر نداشته است. او همچنین می‌داند که اگر بیش از این در دولت ترامپ بماند باید پاسخگوی انتقادهای بیشتر باشد زیرا منتقدان این سؤال را از او خواهند پرسید که چرا از دیپلمات‌های قدیمی و عاملان سیاسی کارکشته امریکا در قبال رئیس جمهوری که امور خارجه کشورش را به‌نفع خود سیاسی کرده است، دفاع نمی‌کند. تاکنون پمپئو حاضر نشده است از هیچ‌کدام از کسانی که علیه ترامپ شهادت داده‌اند، دفاع کند. در زمره این افراد کسانی چون ماری یووانوویچ، سفیر سابق امریکا در اوکراین و ویلیام تیلور، دیپلمات کارکشته هستند که در وزارت خارجه تحت نظر او کار کرده‎اند و شهادت‌های هر دو آنها بسیار حائز اهمیت است.

البته پمپئو از سوی ترامپ و حامیان دوآتشه‌اش هم سرزنش می‌شود. آنها می‌گویند، چرا پمپئو حمایت کافی از رئیس جمهوری نمی‌کند و جلوی کارکنان وزارت خارجه را نمی‌گیرد که شهادت‌های مخرب علیه ترامپ ندهند. ماه گذشته خود ترامپ نیز به‌طور مستقیم از پمپئو انتقاد کرد و گفت، او هنگامی که ویلیام تیلور را به‌کار گرفت «مرتکب اشتباه» شد. پمپئو، تیلور را پس از برکناری خانم یووانوویچ به‌عنوان نماینده ارشد امریکا در اوکراین برگزید.

مجموع این مسائل باعث شده تا پمپئو در حال برآورد موقعیت برای خروجی زودتر از موعد و تا حد امکان آرام و بی‌سر‌وصدا از دولت ترامپ باشد. این را سه جمهوریخواه ارشد که در روزهای گذشته به‌طور خصوصی با پمپئو گفت‌و‌گو کرده‌اند به رسانه‌ها گفتند و خبر دادند وی به بهانه انتخابات سنا قصد خروج از دولت را دارد. این سه جمهوریخواه ارشد که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند، نمی‌دانند که پمپئو تصمیم خود درباره استعفا از دولت ترامپ را با رئیس جمهوری در میان گذاشته است یا خیر. پمپئو در حالی کاندیدا شدن برای انتخابات سال آینده سنا را بهانه استعفای زودهنگام از دولت ترامپ قرار داده است که پیشتر بارها گفته بود، کاندیدای این انتخابات نخواهد شد. مشاوران او هم پیشتر انکار کرده بودند که وی قصد استعفا از دولت را دارد. آنها روز سه‌شنبه درباره اظهارات این سه جمهوریخواه سکوت اختیار کردند. یک شخص نزدیک به پمپئو هم گفت: پمپئو تنها بر اجرای اهداف سیاست خارجی ترامپ متمرکز است و دارد مأموریت خود در وزارت خارجه را تکمیل می‌کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دونالد ترامپ مایک پمپئو استیضاح ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۹۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کی‌یف مردان اوکراینی خارج نشین را به کشور باز می‌گرداند

کشور اوکراین که در حال حاضر برای جذب سربازان جدید برای شرکت در جنگ با مشکل مواجه است می‌خواهد اتباع اوکراینی و تبعیدی‌های ساکن خارج در سنین جنگ را با اتخاذ تدابیری به کشور بازگرداند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل ازروزنامه "تاگس شاو"، در حال حاضر بسیاری از اوکراینی های در سن نظامی در خارج از کشور زندگی می کنند - اکنون کی یف از آنها می خواهد که به کشورشان برگردند. وزیر امور خارجه اوکراین برای رسیدگی به این موضوع و بازگرداندن اتباع اوکراینی از خارج تدابیری را اعلام کرد.

اوکراین می خواهد به این ترتیب اطمینان حاصل کند که مردان اوکراینی در سن نظامی که در خارج از کشور زندگی می کنند، بازگردند. دیمیتروکولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در سرویس آنلاین X نوشت: زندگی در خارج از کشور، شهروندی را از تعهدات نسبت به وطن خود معاف نمی کند. به همین دلیل است که او دستور داد اقداماتی با هدف «بازگرداندن تعادل بین مردان در سن نظامی در اوکراین و افرادی که در خارج از کشور خدمت می کنند ایجاد شود. وی تاکید کرد که وزارت خانه او به زودی جزئیات بیشتری را در این باره ارائه خواهد کرد.

به گفته کوله با، این تصمیمات مربوط به قوانینی است که بر اساس آن مردان در سن نظامی می توانند خدمات کنسولی را در مأموریت های خارج از کشور ارائه دهند. وزیر امور خارجه اوکراین نوشت: اگر این افراد فکر می‌کنند که یکی از دور در جبهه می‌جنگد و جان خود را فدای این مملکت می‌کند و دیگری در خارج از کشور نشسته است و از این کشور خدمات دریافت می‌کند، این طور نمی شود.

سایت خبری اوکراینی ZN.UA گزارشی را با استناد به سند رسمی وزارت خارجه این کشور منتشر کرد. بر این اساس، این وزارتخانه به کنسولگری های اوکراین دستور داد که از امروز فقط برای شهروندان مرد بین سنین 18 تا 60 سال، مدارک لازم برای بازگشت به اوکراین را صادر کنند. بر این اساس این مردان باید برای انجام کارهای رسمی دیگر به کشور خود بازگردند.

وزارت خارجه اوکراین البته هنوز این اطلاعات را تایید نکرده است. مقامات گذرنامه اوکراین اعلام کردند که به دلایل فنی، برخی فرآیندها در نمایندگی های دیپلماتیک خارج از کشور در حال حاضر پردازش نمی شوند. پس از مشخص شدن این مقررات ادعایی، صف های طولانی مردان در مقابل کنسولگری های اوکراین در کشورهای اصلی پناهنده در اتحادیه اروپا تشکیل شد. آنها می خواستند قبل از اجرایی شدن قانون جدید برای پاسپورت جدید اقدام کنند.

دولت اوکراین حدود دو هفته پیش هم قوانین بسیج سربازان را تشدید کرد. از جمله اینکه اجتناب کنندگان از خدمت سربازی شدیدتر مجازات می شوند و کسانی که خدمت سربازی می کنند دیرتر مرخص می شوند. پس از بیش از دو سال جنگ، اوکراین اخیراً در برابر روسیه به شدت دچار چالش شده است و ارتش در حال حاضر برای جذب سربازان جدید با مشکلات زیادی مواجه است.

همچنین با وضع حکومت نظامی، سربازان وظیفه در اوکراین از خروج از کشور با چند استثنا منع شدند. با این وجود، صدها هزار مرد اوکراینی با مدارک جعلی از مرز سبز به خارج از کشور فرار کرده اند تا از خدمت سربازی خودداری کنند. به گفته ایهور کلیمنکو، وزیر کشور اوکراین، دفتر او در حال حاضر به دنبال صدها هزار نفر است که گفته می شود پیش نویس اخطارها و احضارها را نادیده گرفته‌اند.

تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیستتصویب کمک 95 میلیارد دلاری برای اوکراین و اسرائیل در سنا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • چین: ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
  • چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • قالیباف: تا یکشنبه برنامه ارزی خود را ارائه نکنید خودمان موضوع را دنبال خواهیم کرد!
  • ضرب‌الاجل قالیباف برای دولت/ رئیس مجلس: تا یکشنبه برنامه ارزی خود را ارائه نکنید خودمان موضوع را دنبال خواهیم کرد!
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • زالوژنی سفیر اوکراین در انگلیس شد
  • کی‌یف مردان اوکراینی خارج نشین را به کشور باز می‌گرداند