Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@12:49:26 GMT

اظهارات وکیل متهمان محیط زیست در باره احکام دادگاه

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۹۷۵۸

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به صدور و ابلاغ رأی متهمان جاسوسی از مراکز نظامی در پوشش محیط زیست گفت مطابق دادنامه صادرشده از سوی رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، متهمان این پرونده به حبس از چهار تا ۱۰ سال محکوم شدند.

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه شرق، سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به اینکه رأی دادگاه بدوی و قابل تجدید نظرخواهی است، با استناد به مواد قانونی از بیان جزئیات حکم خودداری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است متهمان و وکلای مدافع آنها ۲۰ روز فرصت دارند نسبت به رأی صادرشده تجدید نظرخواهی کنند. لازم به ذکر است بی‌سابقه‌ترین ارزیابی کارشناسی از سوی نهادهای نظامی و اطلاعاتی کشور درمورد این پرونده صورت گرفته است.

شنیده‌ها حاکی است این احکام در غیاب وکلای فعلان محیط زیستی با احضار متهمان به دادگاه به آنان ابلاغ شده است.
محمدحسین آقاسی، وکیل دو نفر از متهمان محیط زیستی که به‌دلیل قرارنداشتن در لیست وکلای مورد اعتماد قوه قضائیه امکان حضور در دادگاه و دفاع از موکلان خود را نداشت، در گفت‌وگو با «شرق» ضمن تأیید خبر صدور احکام متهمان پرونده محیط‌زیستی‌ها گفت: با توجه به اینکه آقای صلواتی وکالت بنده را نپذیرفت، امکان حضور در دادگاه و دفاع از موکلان را نداشتم، اما در جریان امور هستم.

او در پاسخ به این پرسش که مدت بازداشت فعالان محیط‌زیستی ۶۰۰ روز شده آیا آنها در انفرادی هستند گفت: تاجایی‌که مطلع هستم اکثر بچه‌ها به بند عمومی منتقل شده‌اند، البته مدتی در انفرادی بودند اما بعدها هر دو نفر در یک سلول بزرگ‌تر قرار داشتند و به‌تازگی هم گویا به بند عمومی منتقل شده‌اند، درمورد سام مطمئن هستیم، بقیه را نیز شنیده‌ام که به بند عمومی منتقل شده‌اند.

آقاسی در پاسخ به این پرسش که آیا همان‌گونه که رهبر فرمودند هر یک روز حبس انفرادی معادل 10 روز زندان است، اکنون در رویه قضائی این‌گونه محاسبه می‌شود یا خیر؟ توضیح داد: خوشبختانه این‌گونه است که حبس انفرادی معادل سه روز زندان عادی محاسبه می‌شود، هرچند از 10 روز مورد نظر مقام رهبری دور است اما در رویه قضائی معادل‌سازی وجود دارد.

آقاسی درباره جزئیات احکام متهمان نیز گفت: البته بنده وکیل همه متهمان نیستم و فقط وکالت طاهر قدیریان و سام رجبی را بر عهده دارم، اما درباره جزئیات حکم هم باید بگویم تا جایی که مطلع هستم نیلوفر بیانی و مراد طاهباز به ۱۰ سال زندان، طاهر قدیریان و هومن جوکار به هشت سال زندان، امیرحسین خالقی و سپیده کاشانی به شش سال زندان محکوم شده‌اند. حکم سام رجبی و عبدالرضا کوهپایه هنوز ابلاغ نشده است.

براساس گزارش‌ها اتهام همگی همکاری با «دولت متخاصم آمریکا» اعلام شده است. اتهام کسب مال نامشروع (به‌خاطر کارکردن در سازمان ملل برای شش سال) از نیلوفر بیانی رفع شده، اما از او خواسته شده همچنان مبلغ حقوقی را که به‌ازای کار خود گرفته، برگرداند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیمت بنزین اعتراضات آبان 98 محمدرضا داورزنی هفته بسیج عبدالرضا داوری قرارداد مارک ویلموتس پالرمو درآمد سهمیه بندی بنزین فعالان محیط زیست متهم دادگاه جاسوسی وکیل متهمان صدور حکم قیمت بنزین اعتراضات آبان 98 محمدرضا داورزنی هفته بسیج عبدالرضا داوری قرارداد مارک ویلموتس پالرمو درآمد سهمیه بندی بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۹۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا

برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات حمایتی از فلسطین در پردیس‌های دانشگاهی ایالات متحده انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، برندی سندرز سناتور آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نه آقای نتانیاهو. اگر به این نکته اشاره کنیم که در مدت کمی بیش از 6 ماه، دولت افراطی شما ۳۴ هزار فلسطینی را کشته و بیش از ۷۷ هزار نفر را که ۷۰ درصدشان زنان و کودکان هستند، زخمی کرده است، این یک یهودی ستیزی یا طرفداری از حماس نیست.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، گفته‌های سندرز پس از آن مطرح شده که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی «اوباش ضد یهود» در پردیس‌های دانشگاهی آمریکا را محکوم کرد.

سندرز گفت: «اینکه اگر اشاره کنیم که بمباران اسرائیل بیش از ۲۲۱ هزار واحد مسکونی در غزه را به طور کامل ویران کرده و بیش از یک میلیون نفر را بی خانمان کرده و اسرائیل زیرساخت‌های غیرنظامی غزه را از بین برده است، "یهودستیزی" نیست.»

این سناتور آمریکایی همچنین ادامه داد، درک اینکه اسرائیل سیستم بهداشت و درمان غزه را نابود کرده است «یهودستیزانه» نیست و همچنین محکوم کردن تخریب ۱۲ دانشگاه و ۵۶ مدرسه غزه توسط نتانیاهو و محروم شدن از تحصیل ۶۲۵ هزار دانش آموز، «یهودستیزانه» نیست.

وی ادامه داد، این «یهودستیزی» نیست که با تقریبا همه سازمان‌های بشردوستانه موافق باشیم که بگوییم اسرائیل «به‌طور غیرمنطقی» جلوی ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را گرفته است.

سندرز گفت: «"آقای نتانیاهو یهود ستیزی شکل پست و نفرت انگیزی از تعصب است که صدمات وصف ناپذیری به میلیون‌ها نفر وارد کرده است. با تلاش برای منحرف کردن ما از سیاست‌های جنگی غیراخلاقی و غیرقانونی دولت تندرو و نژادپرست خود، به شعور مردم آمریکا توهین نکنید. از یهود ستیزی برای منحرف کردن توجه از کیفرخواست جنایی که در دادگاه‌های اسرائیل با آن روبرو هستید استفاده نکنید. روبرو شدن با اتهامات در این دادگاه‌ها یهودی ستیزی نیست تا شما را در قبال اعمال خود پاسخگو کنند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان
  • وکیل بهاره هدایت: موکلم فعلا به زندان باز نخواهد گشت
  • توضیحات قاضی از دادگاه منافقین/ تشریح اتهامات از سوی وکیل
  • آلبانی، اعضای گروهک منافقین را مسترد کند
  • مسعود رجوی با پادرمیانی چه کسی از اعدام فرار کرد؟
  • تصاویری از وکیل تتلو در دادگاه
  • درویش، کنشگر محیط زیست: شاهد کاهش شدید مشارکت مردم پس از بازداشت فعالان محیط زیست، بودیم