Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:18:50 GMT

بازار کار نیازمند ایده‌های خلاق

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۰۰۴۲

بازار کار نیازمند ایده‌های خلاق

رویداد های شتاب (شناسایی و توانمندسازی ایده‌های برگزیده) به عنوان محفلی برای مطرح کردن این ایده های نو می تواند به ایجاد کسب و کارهای نو کمک کند. 

رویداد شتاب راهی برای ایجاد کسب و کار جدید از سوی کارآفرینان، صاحبان ایده و دانشگاهیان است تا در محیطی دوستانه به بیان ایده های نوآورانه و ریسک پذیر خود بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رویدادها که با هدف  راه اندازی کسب و کار های نوپا برپا می شود،شرکت کنندگان را برای رویارویی با سرمایه گذاران جهت تبدیل ایده به محصول آماده می کند.

شتابدهنده یک سازمان منسجم است که تیم‌های دارای طرح نوآورانه را انتخاب و در یک دوره چندماهه به آن‌ها خدماتی از قبیل فضای کاری تجهیز شده، آموزش، مشاوره، سرمایه‌ اولیه و ارتباط با شبکه سرمایه‌گذاران را ارائه می‌کند.

هر تیمی که موفق به اتمام دوره شتابدهی شود، تبدیل به شرکتی نوپا می‌شود که شتابدهنده به ازای خدمات ارائه‌شده، معمولاً درصدی از سهام آن شرکت نوپا را از آن خود می‌کند که درواقع، شتابدهنده‌ها حلقه واسط بین کسب‌وکارهای نوپا و سرمایه‌گذاران جسورانه هستند.

در این میان کهگیلویه و بویراحمد که با داشتن ۷۰ هنرستان و ۶ هزار دانش آموز و ۵۰ هزار دانشجو از سویی و  داشتن ظرفیت های طبیعی چون گردشگری،کشاورزی،نفت و گاز می تواند مکان مناسبی برای ایجاد کسب و کارهای نو باشد.

کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان های محروم کشور محسوب می شود و بر اساس آخرین آمار سازمان برنامه و بودجه این استان از مجموع هشت شهرستان ۶ مورد از آن ها دارای نرخ بیکاری بیش از میانگین کشوری هستند که به تعبیر آنها ۶ منطقه غیر برخوردار در حوزه اشتغال محسوب می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد می گوید: طرح ایران مهارت که هم اکنون مدارس استان در حال اجراست برنامه مناسبی برای آماده کردن دانش آموزان برای شکوفایی ایده های خلاق است.

هادی زارع پور افزود:طرح ایران مهارت، بین آموزش و پرورش و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مشترک است و در راستای ترویج حرفه آموزی و آشنایی با مشاغل در سطح مدارس کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

وی بیان کرد: براساس طرح ایران مهارت دانش آموزان دوره های اول و دوم متوسطه با مشارکت سازمان آموزش فنی و حرفه ای و آموزشگاه های آزاد، مهارت کسب می کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این طرح علاوه بر آشنایی دانش آموزان با مهارت های لازم برای ورود به بازار کار، به خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی آنها نیز کمک می شود.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد دانش بنیان رواج رویدادهای شتاب در استان است.

سید شمس الدین هاشمی افزود:هدف اصلی از تاسیس پارک های علم و فناوری و مراکز رشد، توسعه اقتصاد دانش بنیان ،رشد و توانمندسازی کسب و کارهای نو،شرکت های دانش بنیان و همچنین بهبود فرآیند تجاری سازی فناوری هاست.

وی توضیح داد:کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ظرفیت های بی نظیر در حوزه نفت،گاز،گیاهان دارویی،کشاورزی فرصت های خوبی برای توسعه اقتصادی دارد.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نخستین رویداد شتاب حوزه نفت، گاز و پتروشیمی با مشارکت دانشگاه ها و مخترعان سراسر کشور در شهرستان گچساران به مدت سه روز که با مشارکت دانشگاه علمی کاربردی و پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد با استقبال مواجه شد.

وی عنوان کرد:این رویداد علمی با حضور ۱۰۰ مخترع و ایده پرداز از دانشگاه های مختلف از جمله تبریز،تهران و اصفهان برگزار شده است.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این مرکز از ایده های نو برای ارتباط دانشگاه ها و صنعت حمایت می کند.

سید شمس الدین هاشمی با اشاره به برگزاری کارگاه آشنایی با فرایند و ثبت اختراعات در دانشگاه گچساران در مهر امسال اظهار داشت: برپایی دوره های آموزشی از راهبردهای پارک علم و فناوری برای کمک به ایده های خلاق است.

وی همچنین از برنامه ریزی برگزاری دومین رویداد شتاب با موضوع گیاهان دارویی در آذر ماه امسال در شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

هاشمی گفت:در حال حاضر ۳۰ شرکت در حوزه های فناوری اطلاعات، ماشین آلات، قطعات الکترونیکی، داروسازی و انرژی های نو و دیگر حوزه ها در این پارک مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۳ ایده خلاق برای حمایت در رویداد شتاب گچساران شناسایی شد.

پروانه نیک مرام افزود:شناسایی ایده های کارآفرینی و کمک برای تجاری سازی این ایده ها از برنامه های حمایتی دولت در این زمینه است.

وی اظهار داشت:با هدف حمایت از نخبگان تسهیلات بانکی کم بهره به مخترعان اعطاء می شود.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های مهم زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ایران است.

این شرکت با بهره گیری و توانمندی از ۱۰ واحد بهره برداری، پنج کارخانه نمک‌زدایی در مدار، ۲ کارخانه نمک‌زدایی در دست اقدام، ۱۱ ایستگاه فشار و تزریق گاز، سه مجتمع بزرگ پالایشگاهی گاز و گازمایع، سیستم گاز آغار و دالان مشتمل بر ۱۲ دستگاه شیرگاه و لخته گیر مایع و چندین واحد آزمایشگاه شیمیایی، ۶ واحد آبرسان، حدود ۱۱۰ تفکیک گر سرچاهی و بوستری، ۳ ایستگاه برق فشار قوی و بیش از ۶۷۰۰ کیلومتر خطوط لوله از قطر ۴ تا ۵۲ اینچ دارد.

نرخ بیکاری در این استان در تابستان امسال، برای نخستین بار تک‌رقمی شد و به ۹.۹ درصد رسید.

براساس آمار موجود نرخ بیکاری در استان نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ حدود ۵.۹ درصد کاهش داشته و در تابستان امسال به ۹.۹ درصد رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در چند سال گذشته در ردیف آخر بوده اما هم اینک به رتبه شانزدهم کشور رسیده است.

نیک مرام یکی از دلایل موفقیت در این حوزه را تسهیلات روستایی و عشایری دانست و عنوان کرد: سهم تسهیلات روستایی و عشایری استان  در مجموع چهار هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال بوده که از این میزان تاکنون ۲ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال به متقاضیان اشتغال روستایی پرداخت شده است.

دولت به منظور حفظ و تداوم حیات روستاهای کشور و رونق اشتغال روستایی طرح های مطلوبی به جریان انداخته است که پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی یکی از همین برنامه هاست.

۴۴درصد از جمعیت حدود ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در روستاها ساکن هستند.

کهگیلویه و بویراحمد دارای هشت شهرستان، ۱۷ شهر و حدود یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه است.


 

برچسب‌ها کهگیلویه وبویراحمد دانشگاه کارآفرینی پارک علم و فناوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد دانشگاه کارآفرینی پارک علم و فناوری کهگیلویه وبویراحمد دانشگاه کارآفرینی پارک علم و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۰۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به همراه شماری از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور شرکت می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت، پاویون شرکت‌های عضو خانواده پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ برپا می‌شود.

ششمین دوره این نمایشگاه از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه، بزرگ‌ترین رویداد صادراتی جمهوری اسلامی ایران است که در آن بیش از ۲ هزار بازرگان از ۱۰۰ کشور جهان برای حضور در آن دعوت شده‌اند.

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت نیز به همراه تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، در سالن ۳۸B نمایشگاه میزبان بازرگانان، متخصصان و صادرکنندگان فعال در این حوزه خواهد بود.

از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان که در پاویون پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور دارند می توان به شرکت  ارگ تجهیز پارسیان، شریف نانو پارس، پارس پرداز، پیک فرزانه پویا، پارت آریا نیرو پانیر، داتیس لیان آریا و تجارت اکسیر انرژی کیان اشاره کرد.

این نمایشگاه به‌عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی در حوزه صادرات ایران می‌تواند زمینه را برای صادرات محصولات دانش‌بنیان و خدمات فنی-مهندسی در صنعت نفت و به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کند.

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • شرکت ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • ۱۳۸ صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • «رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • رویداد «هاکامستر» دروازه‌ای برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴