Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور استان‌های مجمع خیرین سلامت کشور از عضویت ۱۳۰ هزار نفری درمجمع خیرین سلامت کشور خبر داد و گفت: خیران در حال حاضر ۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده‌اند. ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، اسماعیل غنیان در مراسم افتتاح پایگاه اورژانس 115 شادروان دانشور در بیرجند اظهار داشت: نیازهای حوزه سلامت توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور شناسایی و به مجمع خیران ارسال شده که ما این نیازها را به خیران معرفی می‌کنیم تا نسبت به رفع آنها اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی یکی از استان‌هایی است که از این مزیت مهم برخورداری خوبی داشته است گفت: تعداد زیادی از خیران این استان غیربومی هستند.

معاون هماهنگی امور استان‌های مجمع خیرین سلامت کشور تصریح کرد: همه تلاش ما بر این است تا خیران را به سمت خوابگاه‌سازی، مراکز آموزشی و تحقیقات پژوهشی هدایت کنیم.

1350 بیمار نیازمند زیر پوشش مجمع خیران سلامت همدان قرار دارندیزد| فعالیت مجمع خیران سلامت به سمت پیشگیری هدایت شودیزد| فعالیت‌های خیران سلامت در حوزه پژوهش و آموزش افزایش یابد

غنیان بیان کرد: خراسان جنوبی هم از نظر زیرساختی و هم سخت‌افزاری یکی از استان‌های پیشرو در اجرای پروژه‌های درمانی است.

رئیس مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه این مجمع تاکنون اقدامات مطلوب و ارزشمند زیادی در استان انجام داده است گفت: احداث بیمارستان ایران مهر بیرجند برای بیماران سرطانی یک نمونه از این اقدامات بوده است.

سیدمحمود حسینی افزود: پایگاه اورژانس به دلیل کمک‌های بی‌دریغ شادروان دانشور و خانواده وی به نام این خیر نامگذاری شد که با 140 مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت 340 مترمربع در یک طبقه ساخته شده است.

وی میزان کمک خیران برای ساخت این پایگاه را یک‌ میلیارد و 640 میلیون ریال اعلام و بیان کرد: آورده دانشگاه علوم پزشکی نیز یک‌ میلیارد و 400 میلیون ریال بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این مراسم با بیان اینکه پراکندگی شهرهای استان خراسان جنوبی باعث شده نیاز ما به اورژانس‌های پیش بیمارستانی زیاد باشد تاکید کرد: در همین راستا تلاش زیادی در احداث پایگاه‌های اورژانس داشته‌ایم.

محمد دهقانی گفت: خراسان جنوبی از استان‌های پیشرو در ساخت اورژانس‌های 115 است.

وی ادامه داد: علاوه بر پایگاه‌های اورژانس سراسر استان در حال حاضر 2 پایگاه اورژانس هوایی و 2 اتوبوس آمبولانس نیز در سطح استان خدمات‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/253/ش

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۰۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: با هدف گسترش دامنه خدمت رسانی به بیماران بین الملل در سال جدید، ۱۰ مجوز جدید برای مراکز درمانی شامل ۴ بیمارستان و ۶ درمانگاه تخصصی صادر شده است تا بتوانند خدمات رسانی به گردشگران سلامت را در دستور کار قرار دهند.

دکتر داوود خوش شکن افزود: از ۴ بیمارستان، یک بیمارستان خصوصی و سه بیمارستان دولتی به تازگی  دارای مجوز جذب گردشگران سلامت را دریافت کردند.

وی افزود: ۴۰ بیمارستان و مرکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد  امکان ارائه خدمات به گردشگران سلامت را دارا است.

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در فروردین امسال جدید ۲ هزار و ۵۸۷ گردشگر سلامت از خدمات مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند، تصریح کرد: در مجموع ۴۶ مرکز درمانی تاکنون مجوز جذب گردشگران خارجی را دریافت کرده اند که از این تعداد ۱۹ بیمارستان خصوصی و ۳ مرکز جراحی محدود و مابقی درمانگاه‌های تخصصی هستند.


دکتر خوش شکن با بیان اینکه تعیین تکلیف بیماران خارجی در زمینه تهیه ارز در مراکز دولتی و خصوصی یکی از مهمترین اقدامات امسال است، بیان کرد: هر بیمارستان یک شرکت رسمی گردشگری می‌تواند داشته باشد تا گردشگران خارجی با پول معتبر و در دسترس خود بتوانند هزینه‌های درمانی را بپردازند.

وی  با اشاره به اینکه ساماندهی ارز برای گردشگران خارجی را می‌توان یکی از مهمترین اقدامات امسال دانست و افزود: افرادی که واسطه معرفی بیماران خارجی به مراکز درمانی می‌شوند باید کارت شناسایی معتبر را به امضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد و میراث فرهنگی داشته باشند و در دوره آموزشی ۲۰ ساعته شرکت کنند در غیر این صورت امکان معرفی بیماران خارجی را به مراکز درمانی ندارند.

 مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سامانه جامع گردشگری سلامت برای دسترسی آسان گردشگران سلامت در حوزه ارتباط گیری با مراکز درمانی برای نخستین بار به صورت پایلوت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بخش خصوصی در مشهد راه اندازی می‌شود

دکتر خوش شکن افزود: این سامانه ابتدا در یک نوبت و بعد به صورت شبانه روزی پاسخگوی گردشگران خارجی است و آنها می‌توانند به راحتی پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

وی گفت: پارسال بیش از  ۸۰ هزار بیمارخارجی از خدمات مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند.

دیگر خبرها

  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • تامین امکانات مورد نیاز برای برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس
  • تشریح دستاوردهای خراسان جنوبی از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • سهم ناچیز خراسان جنوبی در حوزه صادرات سنگ قیمتی
  • جذابیت گوهر سنگ خراسان جنوبی برای هیئت های خارجی نمایشگاه اکسپو
  • پخش دور دوم مناظرات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف