Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:35:28 GMT

ورزش در روستاهای خراسان شمالی بومی‌سازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۰۳۸۰

ورزش در روستاهای خراسان شمالی بومی‌سازی می‌شود

زیور نعمتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در استعدادیابی و نیازسنجی انجام شده توسط کارشناسان ورزشی مشخص شد که در ۵۰ روستای خراسان شمالی برخی رشته ها به شکل حرفه ای کار می شود و این رشته ها مخاطبان و علاقه مندان بیشتری دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به همین امر از امسال تجهیز خانه های ورزش روستایی به شکل متفاوت انجام می شود و برای تجهیز هر یک از آنها با توجه به نوع رشته ورزشی و مخاطب و ورزشکاران رشته ها،  تجهیرات خریداری و توزیع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای تجهیز این ۵۰ خانه ورزش ۳ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است، افزود: هر سال خانه های ورزش روستایی تجهیز می شوند اما تجهیزاتی یکسان شامل تاتمی، شطرنج، فوتبال دستی، میز پینگ پنگ و مانند اینها برای آنها خریداری شده و توجه چندانی به نیاز و استعداد روستاییان نمی شود که بعضا استفاده چندانی برای آنان ندارد.

نعمتی گفت: تا کنون ۷۰ خانه ورزش روستایی با امکاناتی تجهیز شده اند که ۵۰ درصد از این امکانات و وسایل ورزشی بدون استفاده مانده و خاک می خورند اما با نیازسنجی و استعداد یابی که انجام شد این رویه دیگر اجرا نخواهد شد.

رئیس هیات ورزش‌های روستایی و عشایری خراسان شمالی،  سرانه فضای فیزیکی روستاهای این استان را ناچیز خواند و افزود: خانه های ورزش در روستاهایی که جمعیتی بیش از هزار نفر دارند، ایجاد می شود و حال آنکه ۳۰ درصد از ۷۵۰ روستای خراسان شمالی بیش از هزار نفر جمعیت دارند و البته پراکندگی روستاها در این استان نیز زیاد است و همین امر توزیع امکانات و اعتبارات ورزشی را مشکل می کند.

نعمتی با بیان اینکه مدیریت ورزش استان در پی ساخت فضاهای فیزیکی مناسب سرپوشیده و روباز مانند زمین های ورزشی در روستاهاست، اظهار داشت: بسیاری از استعدادهای ورزشی مطرح خراسان شمالی در برخی رشته ها مانند کشتی، جودو و گورش از روستاها برخاسته اند و همین امر توسعه فضاهای ورزشی روستایی را بیش از همیشه ضروری کرده است.    

هم اکنون سرانه ورزشی خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفر حدود نیم متر است و حال آنکه براساس آمارهای موجود، میانگین کشوری این شاخص ۱.۲ متر است.
در خراسان شمالی ۲۷ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب ۴۵ هیات ورزشی فعالیت دارند.
ورزشکاران این استان در رشته های کوراش، جودو، کشتی و سنگنوردی حائز رتبه های برتر کشوری و بین المللی هستند.

برچسب‌ها فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی بجنورد روستائیان خانه ورزش روستایی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی بجنورد روستائیان خانه ورزش روستایی خراسان شمالی فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی بجنورد روستائیان خانه ورزش روستایی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۰۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی تبدیل پسماند پلاستیک به سوخت جامد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، این سوخت غیرآلاینده است و می‌تواند جایگزین مازوت شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی به گفته مسئولان این شرکت دانش بنیان، سوخت‌های جامدی که از این دستگاه خارج می شود، قابلیت اشتعال چندین برابری سوخت‌های سنگین را دارد.

دیگر خبرها

  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد
  • سند آمایش سرزمینی ورزش استان ایلام تدوین شده است
  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی
  • بومی سازی تبدیل پسماند پلاستیک به سوخت جامد
  • تجلیل از دختران مدال‌آور ‌رشته‌های‌ ووشو و کاراته در مشهد
  • پایان پروژه آبرسانی به مجتمع کهنه جلگه خراسان شمالی
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • سومین دور مسابقات کشتی با چوخه در شیروان برگزار شد
  • انتصاب رییس جدید هیات کوراش مشهد
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است