Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-06@21:21:36 GMT

گشت ویژه برخورد با محتکران تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۰۸۹۱

گشت ویژه برخورد با محتکران تشکیل شد

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا ، داریوش بهنود قاسمی اظهار کرد: با اصلاح قیمت بنزین و جو روانی که بعد از آن ایجاد شد، این احتمال وجود دارد که متخلفان بخواهند با گران‌فروشی یا امتناع از فروش کالا، بازارسازی کاذب کنند یا بخواهند جریان عرضه کالا را به دست بگیرند؛ بنابراین طرح تشدید اقدامات نظارتی و کنترلی در بازار کالا و برخورد با محتکران و گران‌فروشان در سراسر کشور در دستور کار سازمان حمایت مصرف‌کنندگان تولیدکنندگان و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان‌های کشور قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های کشور، انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها، ناظران افتخاری سازمان حمایت، بازرسان اصناف و سازمان تعزیرات حکومتی از جمله سازمان‌هایی هستند که در این نظارت‌ها همکاری دارند.

مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با تاکید بر اینکه تشدید نظارت‌ها تا جایی که لازم باشد ادامه دارد، تصریح کرد که در تمام ابلاغیه‌ها و هماهنگی‌ها که با بازرسان انجام شده، تاکید شده که با کسانی که از عرضه کالا خودداری یا اقدام به احتکار کالا می‌کنند، به شدت برخورد شود.

این مقام مسئول همچنین از تشکیل گشت ویژه برخورد با محتکران خبر داد و گفت: به همه واردکنندگان، تولیدکنندگان و واحدهای صنفی خرد و کلان به صورت اکید توصیه شده که هیچ وقفه‌ای در عرضه کالا ایجاد نکنند.

وی افزود: در حال حاضر هیچ مشکلی در تامین کالا وجود ندارد و هیچ وقفه‌ای در توزیع کالا پذیرفته نیست. در این زمینه اعلام شده هر گونه دپو و عدم اعلام موجودی کالا از سوی واحدهای تولیدی و صنفی، بخصوص در کالاهای اساسی؛ مصداق امتناع از عرضه و اختفاء کالا شمرده می‌شود و حتی در صورت محرز شدن تخلف ممکن است احتکار تلقی شود که در این صورت با تشکیل پرونده در تعزیرات حکومتی با این افراد برخورد می‌شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: گشت ویژه برخورد با محتکران قاچاق سازمان حمایت مصرف کنندگان نظارت بر بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۰۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراحل برخورد با افراد بی‌حجاب بر اساس لایحه عفاف و حجاب

حجت‌الاسلام محمدتقی نقد علی درباره نحوه برخورد با افراد بی‌حجاب طبق لایحه عفاف و حجاب گفت: در لایحه عفاف و حجاب که اگر مورد تایید نهایی شورای نگهبان قرار بگیرد مرحله نخست را در قالب یک تذکر پیامکی با یک جریمه معلق قرار دادیم و در مرحله بعد اگر طرف اصرار بر کشف حجاب داشت جریمه قطعی خواهد شد و در مرحله سوم فرایند قضایی را تعریف کردیم.

وی اظهار کرد: ماده ۶۳۸ قانون فعلی بی‌حجابی را جرم‌انگاری کرده است و جرم هم  جرم مشهود است و نیروهای انتظامی طبق آن عمل می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: اگر لایحه به مجلس بیاید وضعیت از نظر کیفیت برخورد تعدیل می‌شود.

حجت‌الاسلام نقدعلی اظهار کرد: تشکیل ستاد حجاب از تکالیف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و سال‌های سال است که تشکیل ستاد حجاب تکلیف شده است و مطابق آن پیش می‌روند.

وی گفت: کارکرد ستاد حجاب این است که دستگاه‌ها را جمع می‌کند و تکالیف اجرایی و عملیاتی کردن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را تدوین می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • کشف کالا‌های قاچاق در کهگیلویه به ارزش ۲ میلیارد ریال
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • شرایط خرید کامیونت فورس در بورس کالا ابلاغ شد
  • برخورد سازمان تعزیرات با عرضه خارج از شبکه لاستیک
  • برخورد قاطع با عرضه خارج از شبکه لاستیک خودروی یارانه‌ای
  • مراحل برخورد با افراد بی‌حجاب بر اساس لایحه عفاف و حجاب
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودروهای وارداتی
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز