Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی شادنوش، با عنوان این مطلب که اهدای عضو از فرد زنده در ایران فقط برای پیوند کلیه است، در گفتگو با خبرنگار مهر، به وجود ۴۰ تا ۵۰ هزار بیمار دیالیزی در کشور اشاره کرد و گفت: هر بیمار دیالیزی سه نوبت در هفته و هر نوبت ۴ ساعت به دیالیز احتیاج دارد.

وی با اشاره به وجود ۸۶۰۰ بیمار نیازمند پیوند کلیه در لیست انتظار، افزود: در حال حاضر ۶۰ درصد از پیوندها در کشور از افراد مرگ مغزی و ۴۰ درصد هم از پیوند زنده انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شادنوش، بر ضرورت ترویج فرهنگ اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در کشور تاکید و تصریح کرد: با فعالیت «سامانه پیوند» در کشور امیدواریم میزان تخلفات در حوزه پیوند عضو، به حداقل برسد.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت، راه اندازی سامانه پیوند را در راستای مقابله با بازار سیاه پیوند عضو در کشور عنوان کرد و گفت: امیدواریم با راه اندازی این سامانه، بتوان نظارت دقیق تری بر روند پیوند کلیه در کشور صورت داد و از بروز تخلفات احتمالی، جلوگیری کرد.

شادنوش افزود: در سامانه پیوند، وضعیت گیرنده و اهدا کننده کلیه مورد بررسی و ارزیابی دقیق وزارت بهداشت قرار دارد و تمامی مراحل پیوند، نظارت می شود.

کد خبر 4777432 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: پیوند اعضا وزارت بهداشت وزارت بهداشت دیابت دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درمان ناباروری داروسازی آلودگی هوا ریسک بیماری قلبی سرطان دندانپزشکی سازمان بیمه سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران تجهیزات پزشکی افسردگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۰۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه بی‌رحمانه پدر برای فروش کلیه فرزندش

پلیس عراق اعلام کرد مردی را به اتهام فروش کلیه پسرش در استان میسان در جنوب این کشور دستگیر کرده است.

به گزارش رکنا، بر اساس اطلاعات منتشرشده توسط پلیس اطلاعاتی به دست آن‌ها رسیده است که نشان می‌دهد فردی از ساکنان این استان اقدام به فریب فرزند ۲۲ ساله‌اش و فروش کلیه او کرده است.

این فرد پسر خود را به بهانه‌های مختلفی با خود به شمال عراق برد و بعد از رسیدن به آنجا وارد بیمارستانی شد و اقدام به فروش کلیه او کرد.

به گفته پلیس این اقدام با اکراه و بعد از بیهوش کردن او انجام گرفته است.

دیگر خبرها

  • نقشه بی‌رحمانه پدر برای فروش کلیه فرزندش
  • مالیات و کاهش قیمت طلا علت اعتصاب زرگران اردبیلی
  • خرید و فروش مسکن به سامانه «خودنویس» افزوده می‌شود+ فیلم
  • هونگچی E-QM5 در لیست فروش سامانه خودروهای وارداتی قرار گرفت
  • هونگچی E-QM۵ در لیست فروش سامانه قرار گرفت+ قیمت
  • هونگچی E-QM5 در لیست فروش سامانه قرار گرفت
  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند