Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک عربی، میخائیل گورباچف، آخرین رئیس جمهور اتحاد جماهیر شوروی سابق به اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره دلیل اصلی فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی واکنش نشان داد.

گورباچف در مصاحبه با اسپوتنیک دلیل اصلی فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را ناشی از اختلافات سیاسی در جمهوری‌هایی دانست که به دنبال ایجاد دولت‌های مستقل بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در حالی چنین اظهار نظری کرده است که پیش از آن پوتین در سمیناری در مورد فرصت‌های سرمایه گذاری در روسیه، علت فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را ناتوانی رهبران آن برای مقابله با مشکلات اقتصادی عنوان کرده بود.

گورباچف اعلام کرد با صاحبان این نظر موافق نیست؛ چراکه اصلاحات و توسعه روابط باید از درون اتحادیه صورت می‌گرفت.

روسای جمهور سه جمهوری شوروی - بوریس یلتسین از روسیه، لئونید کراوچوک از اوکراین و استانیسلاو شوشکویچ از بلاروس - در ۸ دسامبر ۱۹۹۱ توافق نامه‌ای را امضا و پایان اتحاد جماهیر شوروی را اعلام کردند. گورباچف، که رئیس یک کشور غیر موجود شد، هیچ فراری از اعلام پایان ماموریت خود به عنوان رئیس جمهور اتحاد جماهیر شوروی ندید.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روسیه اقتصاد جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۱۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند

ماکرون امروز -یکشنبه- گفت مذاکرات با روسیه باید ادامه یابد و حفظ شود.

به گزارش ایسنا، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگویی با روزنامه لا تریبیون گفت: «ما با باز گذاشتن درهای مذاکره با روسیه کار درستی انجام می‌دهیم. ما هم باید نظم بین‌الملل و هم صلح و امنیت را حفظ کنیم.»

به نقل از خبرگزاری تاس، رئیس جمهور فرانسه همچنین خاطرنشان کرد لازم است سیاست «ابهام استراتژیک» در مورد روسیه ادامه یابد.

اواخر آوریل سال جاری میلادی ماکرون در جریان سخنرانی در دانشگاه سوربن در پاریس گفته بود که اروپا باید برای ایجاد روابط با روسیه پس از پایان جنگ اوکراین آماده باشد.

ماکرون همچنین گفته بود ظرفیت‌های فنی و تکنیکی و برد موشک‌های بالستیک روسیه کشورهای اروپایی را در معرض خطر قرار داده است.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه مصاحبه خود گفت: «اگر درباره اوکراین صحبت می‌کنیم، امنیت اروپایی‌ها هم باید مدنظر باشد چون این کشور ۱۵۰۰ کیلومتر مرز با برخی کشورهای اروپایی دارد. اگر روسیه پیروز شود، دیگر رومانی، لهستان، لیتوانی یا دیگر کشورها امنیتی ندارند.»

وی خاطرنشان کرد: «قدرت و برد موشک‌های بالستیک روسیه همه ما را در معرض خطر قرار می‌دهد.»

در این میان، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفته بود که مسکو تهدیدی بری هیچ‌کس در اروپا به شمار نمی‌رود و ابراز امیدواری کرد که دیگر کشورهای اروپایی هم چنین رویکردی در قبال روسیه داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاسخ موشکی روسیه به تهدید اعزام نیرو به اوکراین
  • اظهارات عجیب و غریب زلنسکی درباره اوکراینی‌ها
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • ویولا آمهرد: سوئیس به اوکراین تسلیحات نخواهد داد
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند
  • پاسخ روسیه به اظهارات بورل: یک اعتراف عالی! فرمول صلح همین است
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی