Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@18:54:13 GMT

حمایت معاون ترامپ از اغتشاشگران در ایران

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۱۳۱۸

ساعت24-در ادامه حمایت‌های پی در پی مقام‌های آمریکایی از ناآرامی‌های اخیر در ایران، «مایک پنس» معاون «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نیز با انتشار پیامی توییتری از اغتشاشات در ایران حمایت کرد.

مایک پنس در توئیترش نوشت: «در حالیکه مردم ایران برای اعتراض به خیابان‌ها می‌آیند، آیت‌الله‌ها در تهران همچنان به استفاده از خشونت و زندانی‌کردن به منظور سرکوب مردمشان ادامه می‌دهند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون ترامپ در ادامه با ژست انساندوستانه و با فراموشی فشارهایی که در نتیجه تحریم‌های آمریکا به مردم ایران تحمیل شده است، گفت: «پیام آمریکا روشن است؛ مردم آمریکا در کنار مردم ایران ایستاده‌اند».

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۱۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «‌هاله غریط»، معاون مرکز رسانه‌ای وزارت خارجه آمریکا در دبی که عنوان رسمی سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا نیز داشت، از مقام خود به صورت اعتراضی استعفا داده است.

علت استعفای این مقام آمریکایی، مخالفت با سیاست واشنگتن در رابطه با جنگ غزه اعلام شده است. هاله غریط در حساب شخصی خود در فضای مجازی درباره استعفا از مقامش نوشت: «من پس از ۱۸ سال خدمت برجسته در وزارت خارجه، در مخالفت با سیاست غزه ایالات متحده، در آوریل ۲۰۲۴ استعفا دادم.»

استعفای غریط، حداقل سومین استعفا از وزارتخارجه آمریکا بر سر مخالفت با جنگ غزه است. نزدیک به یک ماه قبل نیز «آنل شلین» از دفتر حقوق بشر وزارت خارجه استعفای خود را اعلام کرد و «جاش پل»، مقام وزارت امور خارجه در ماه اکتبر همزمان با آغاز جنگ علیه غزه استعفا داده بود.

نارضایتی‌ها در آمریکا از حمایت دولت این کشور از جنگ غزه بسیار زیاد است. همزمان اعتراضات در دانشگاه‌های مختلف آمریکا در حمایت از غزه نیز ادامه دارد و تحصن اعتراضی دانشجویان در محوطه دانشگاه جورج واشنگتن در پایتخت آمریکا با وجود هشدار پلیس و مقامات دانشگاه، اما جمع آوری نشده است.

این در حالی است که پیشتر مسئولان دانشگاه زمان مشخصی را برای پایان دادن به چادرهای اعتراضی داده بودند و اکنون با وجود سپری شدن مهلت مقرر برای برداشتن چادرها، تجمع اعتراضی و تحصن‌ها ادامه دارد.

اعتراضات در دانشگاه کلمبیا نیویورک نیز ادامه دارد و مسئولان این دانشگاه اعلام کرده‌اند که اگر بحث با دانشجویان موفقیت آمیز نباشد، باید گزینه‌های دیگری را برای بازگرداندن آرامش در محوطه دانشگاه در نظر بگیریم.

براساس آمار ارائه شده توسط ان. بی. سی، دانشجویان حداقل ۴۰ دانشگاه و کالج آمریکایی و کانادایی برای همبستگی با غزه چادر تحصن برپا کرده‌اند و این تحصن‌ها با وجود هشدار و دخالت پلیس همچنان ادامه دارد.

پلیس آمریکا نیز پس از یورش به دانشگاه ایندیانا اعلام کرد: حداقل ۳۳ نفر در محوطه دانشگاه پس از خودداری معترضان از برداشتن سازه‌های چادری دستگیر شدند.

براساس گزارش‌های رسمی، در جریان اعتراضات دانشجویی حمایت از فلسطین، مقامات آمریکایی تا کنون حدود ۱۰۰ نفر از شرکت کنندگان در اعتراضات دانشجویی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و ده‌ها نفر را در دانشگاه تگزاس در آستین دستگیر کرده‌اند.

همچنین گزارش شده است که مقامات آمریکایی دست‌کم دو استاد دانشگاه اموری در جورجیا را به عنوان بخشی از افراد شرکت کننده در تظاهرات دانشگاهی علیه جنگ غزه بازداشت کردند.

بر اساس اخبار منتشر شده رئیس بخش فلسفه دانشگاه اموری در میان بازداشت شدگان است.

همزمان با ادامه اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، «کریس کار»، دادستان کل جورجیا در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) از سرکوب دانشجویان معترض توسط نیروهای پلیس حمایت کرده است.

دادستان کل جورجیا در بیانیه خود در مورد اعتراضات گفت: «ما با افتخار در کنار هر دانشگاهی که برای محافظت از سلامت و ایمنی دانشجویان جورجیا اقدامات لازم را انجام دهد، خواهیم ایستاد.»

اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین و با هدف توقف جنگ در غزه با واکنش و سرکوب شدید نیروهای پلیس آمریکا روبرو شده است. در همین ارتباط نیز، سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای به سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از ملت فلسطین واکنش نشان داد.

سازمان عفو بین‌الملل با اشاره به اقدامات نیروهای امنیتی آمریکایی اعلام کرد: این اعتراضات با واکنش سرکوبگرانه شامل بازداشت و اخراج دانشجویان مواجه شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در حالی که تأمین تسلیحات برای اسرائیل از سوی واشنگتن ادامه دارد، حق اعتراض از اهمیت بالایی برخوردار است.

سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد: از دانشگاه‌های آمریکایی می‌خواهیم که از حقوق دانشجویان در تظاهرات مسالمت‌آمیز و ایمن حمایت کنند.

کد خبر 6088844

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کشور: طرح نور با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد/ یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح اعتراضی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند
  • ادامه تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد
  • ادامه مراسم جمعه‌های خشم در مازندران
  • ادامه مراسم جمعه های خشم در مازندران
  • دانشجویان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را «هو» کردند
  • ایران امروز کشوری پیشرفته است / تهدیدها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده است
  • معاون وزیر کشور : طرح نور با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد / یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح مخالفتی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند
  • معاون امنیتی وزیر کشور: طرح نور با قوت و تدبیر به کار خود ادامه خواهد داد
  • توضیح معاون وزیر درباره ادامه کار «طرح نور»