Web Analytics Made Easy - Statcounter

جابجایی آلمانی‌ها، سهمیه المپیک ژیمناست‌های ایرانی را در خطر قرار داد.

طرفداری- تیم ملی 3 نفره ژیمناستیک ایران از سفر به آلمان بازماند. تیم ملی ژیمناستیک ایران با ترکیب سعیدرضا کیخا و عبدالله جامعی در رشته خرک و مهدی احمدکهنی در رشته دارحلقه به همراه رضا خیرخواه سرمربی تیم قرار بود در مسابقات کسبه سهمیه المپیک در آلمان حضور پیدا کنند، اما به دلیل عدم صدور ویزا نتوانست به آلمان سفر کند و بدین ترتیب یک مرحله از مسابقات کسب سهمیه را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فارس، ظاهرا سفارتخانه آلمان که سالهاست در چهارراه استانبول مستقر است، در یک ماه اخیر از ساختمان قدیمی خود به ساختمانی تازه تاسیس در خیابان بخارست تهران منتقل شده و همین جابجایی سبب شد تا صدور ویزای ژیمناست کاران با تاخیر روبرو شود. فدراسیون ژیمناستیک حتی بلیت ملی پوشان را رزرو کرده بود اما در نهایت این سفر کنسل شد.

فدراسیون ژیمناستیک در این مدت تلاش فراوانی انجام داد و از طریق وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک و حتی وزارت امور خارجه نیز اقدام کرد اما همین جابجایی و مشکلات اداری صدور ویزا را به تاخیر انداخت.

سفارت آلمان بعد از پیگیری های فراوان اعلام کرد نهایتا یکشنبه صبح ویزای نفرات تیم ملی ژیمناستیک ایران را صادر خواهد کرد اما دیگر فایده ای نداشت چرا که رقابتها از فردا صبح در آلمان آغاز خواهد شد.

با از دست دادن این رقابتها، دو مسابقه انتخابی المپیک دیگر باقی مانده که در استرالیا و قطر برگزار خواهد شد. حضور ژیمناست کاران در مسابقات انتخابی در قطر که فروردین ماه برگزار خواهد شد، قطعی است و فدراسیون تیم را به این مسابقه اعزام خواهد کرد.

مسابقات انتخابی استرالیا نیز قریب به دو ماه دیگر برگزار می شود و فدراسیون تلاش می کند در صورت امکان سفر استرالیا را نیز در برنامه قرار دهد تا غیبت در انتخابی آلمان جبران شود.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۲۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژیمناستیک ایران، آماده خروج از دوران برزخ

به گزارش "ورزش سه"، ژیمناستیک ایران در روزهای اخیر موفق شد اتفاقی تاریخی رقم بزند و برای اولین بار سهمیه المپیک را کسب کند. مهدی الفتی که پیش از این در بازی های آسیایی هانگژو موفق شده بود به مدال نقره دست پیدا کند این بار سهمیه المپیک پاریس را به دست آورد؛ آن هم در شرایطی که اگر اینچه درگاهی ریاست فدراسیون ژیمناستیک را بر عهده نداشت، شاید او اصلا به مسابقات کسب سهمیه اعزام نمی‌شد. این اعزام در شرایطی انجام شد که ژیمناستیک

ایران به دلیل برخی اتفاقات دچار تلاطم شده بود و حضور برخی افراد در این فدراسیون، لطمات زیادی به این رشته پایه و مادر در سال های اخیر وارد کرده بود.

ژیمناستیک که در سال های گذشته پیشرفت قابل ملاحظه ای را نسبت به دورانی که به هیچ عنوان در سطح آسیا نیز شانسی برای نزدیک شدن به سکوهای برتر نداشت، داشته است؛ سال گذشته نیز توسط مهدی الفتی در بازی های آسیایی به یک مدال تاریخی دست یافت. 

اما در این میان برخی اتفاقات و شاید اشتباهات مدیریتی در گذشته باعث ایجاد برخی حواشی در فدراسیون ژیمناستیک شد. اینچه درگاهی که از سال 1396 که ریاست فدراسیون ژیمناستیک را بر عهده گرفته تا به امروز دوران مدیریتی موفقی را در این فدراسیون تجربه کرده، اما دو سالی است که ژیمناستیک به خاطر اتفاقات عجیب رقم خورده در مجمع انتخاباتی قبلی نتوانسته ثبات مدیریتی را به خوبی احساس کند. 

بعد از کسب سهمیه المپیک توسط مهدی الفتی، حالا چند هفته دیگر قرار است بار دیگر مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک برگزار شود. حدود 14 ماه قبل بود که مجمع انتخاباتی فدراسیون در شرایطی عجیب برگزار شد و در حالی که به رییس قبلی اجازه ورود داده نشد و در نهایت با وجود ترک مجمع از سوی بسیاری از اعضا، انتخابات برگزار و اعلام شد عابد حقدادی ریاست را برعهده گرفته است.

این اتفاق با ورود فدراسیون جهانی ژیمناستیک همراه بود و در نهایت حدود یک سال طول کشید تا با پادرمیانی کمیته ملی المپیک اینچه درگاهی به سمت خود بازگردد و تصمیم به برگزاری مجدد انتخابات گرفته شود. حالا با توجه به نزدیک شدن به مجمع انتخاباتی بار دیگر برخی حواشی از گوشه و کنار شنیده می شود، حاشیه هایی که باید دید وزارت ورزش چگونه با آن ها برخورد خواهد کرد. سال گذشته ژیمناستیک ایران تا آستانه تعلیق پیش رفت و در نهایت با همکاری اینچه درگاهی ورزشکاران به بازی های آسیایی اعزام شدند. حالا سه کاندیدا برای دور جدید در انتخابات حاضر خواهند بود و باید دید شرایط به چه شکل پیش خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴
  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو
  • آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند
  • دعوت ۶۰ کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان
  • واکنش کاپیتان تیم ملی به انصراف ملی‌پوشان: تیم ملی جای بچه‌بازی نیست!
  • ژیمناستیک ایران، آماده خروج از دوران برزخ
  • نقش اینچه درگاهی در موفقیت تاریخی ژیمناستیک ایران
  • ردپای مربی قزوینی در المپیکی شدن الفتی
  • اینچه درگاهی: کسب سهمیه المپیک حاصل یک کار گروهی بود
  • اینچه درگاهی: سهمیه المپیک حاصل یک کار گروهی بود