Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@17:32:36 GMT

جشنی برای 20 سالگی ایسنا

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۲۲۴۳

جشنی برای 20 سالگی ایسنا

ایسنا/کرمانشاه 20 ساله شدیم، پاییز 1378 بود که اولین خبرها را مخابره کردیم تا عنوان اولین خبرگزاری انقلاب اسلامی را از آن خودمان کنیم.

سالهای آغازین کسی امیدی به ماندن و مانایی مان نداشت، اما همه ماندیم و تلاش کردیم تا امروز ایسنا بیستمین سال تولدش را جشن بگیرد.

حالا ایسنا؛ اولین خبرگزاری مولود نظام جمهوری اسلامی، بعد از 20 سال به مادری مهربان و دلسوز برای رسانه‌های مکتوب و سایت‌های خبری تبدیل شده و بیش از هزار سایت خبری و روزنامه و نشریه مکتوب از این خبرگزاری و خبرهای آن تغذیه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشن تولد 20 سالگی ایسنا بهانه‌ای شد تا جمعی از خانواده ایسنا گرد هم بیاییم و سالروز تولد 20 ساله شدنمان را جشن بگیریم و در کنار این، برتر شدنمان در پوشش اخبار اربعین هم شیرینی جشنمان را دو برابر کرده بود و همین مسئله پای مسئولین را هم به جشن خانوادگی‌مان باز کرد تا از خبرنگاران ایسنا در استان های خوزستان، ایلام و کرمانشاه در پوشش اخبار اربعین، تقدیر شود

ابتدای مراسم و به رسم میزبانی بهرام بادکو رییس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه بالای سن رفت و با اشاره به بازگشایی مرز خسروی بعد از سالها، گفت: باز شدن این مرز پیام خوبی برای مردم استان بود که حالا بعد از سالها بتوانند میزبان زوار اربعین باشند.

وی افزود: این مرز در اولین سال بازگشایی خود توانست میزبان تردد 300 هزار زوار اربعین باشد و بخشی از تردد زوار به سمت مرز مهران نیز از طریق همین استان صورت گرفت.

بادکو تصریح کرد: قطعا در شکوه این مراسم خبر رسانی نقش موثری داشته و باید قدردان خبرنگاران در انعکاس این رویداد خبری باشیم.

بهرام فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز سخنران بعدی این مراسم بود که به تشریح فرهنگ اربعین و چرایی ارزشمندی این مراسم پرداخت.

او با بیان اینکه فرهنگ به دو نوع فاعلی و قابلی تقسیم بندی می‌شود، گفت: فرهنگ فاعلی فرهنگ مولد و تولیدکننده و فرهنگی ماندگار است.

وی افزود: فرهنگ ایرانی فرهنگی فاعلی است و برای همین توانسته در مقابل هزاران هجمه از جمله حمله مغول همچنان استوار باقی بماند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه یادآور شد: مراسم اربعین هم از همین نوع فرهنگ است و فرهنگی مولد محسوب می‌شود و می‌تواند ابتکار عمل را دست بگیرد.

فاضلی تاکید کرد: این فرهنگ از آن رو که مولد است غربی‌ها نمی‌توانند معادلی برای آن بیابند و برای همین از این مراسم و شکوهش آزرده خاطر هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: در همین راستا چنانچه این مراسم رسانه‌ای و فرهنگی شود توان ایستادگی و مانایی کشور را افزایش خواهد داد و باید از خبرنگارانی که در این راه گام برمی‌دارند قدردانی کرد.

محمدابراهیم الهی تبار معاون سیاسی، امنی و اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز که میهمان جشن‌مان بود، از ایسنا به عنوان یک رسانه با عرق دینی و اعتقادی یاد کرد و افزود: کسب رتبه برتر در پوشش اخبار اربعین به خوبی گویای عرق دینی و اعتقادی خبرنگاران این خبرگزاری است که در تولید آثار آنها تبلور یافته است.

وی از راهپیمایی اربعین به عنوان یکی حماسه بزرگ دینی و مذهبی یاد کرد و افزود: این رسالت عظیم رسانه‌ها است که بتوانند این حماسه بزرگ را به خوبی به دنیا معرفی کنند.

الهی تبار افزود: قطعا نقش رسانه ها در جهانی کردن راهپیمایی اربعین غیرقابل انکار است و همواره قدردان زحمات خبرنگارانی هستیم که در این مسیر گام برمی‌دارند.

در ادامه مراسم علی متقیان مدیرعامل ایسنا با اشاره به تاسیس این خبرگزاری در سال 1378 بعنوان اولین خبرگزاری نظام جمهوری اسلامی، افزود: مقام معظم رهبری در پیام خود به  مناسبت تاسیس "ایسنا" که بعنوان اولین خبر این خبرگزاری  مخابره شد، خواستار انتشار اخبار خوب، مفید و امید بخش شدند که همین پیام بعد از گذشت 20 سال همچنان سرلوحه کار تمام خبرنگاران این خبرگزاری است.

متقیان با اشاره به توسعه سریع  و اعتماد جامعه به ایسنا در سالهای اولیه راه اندازی آن، گفت: بعد از حدود یک سال از شروع فعالیت ایسنا، این خبرگزاری توانست در کشور جایگاه خوبی برای خود کسب کرده و به سرمایه و افتخاری برای نظام و انقلاب تبدیل شود.

مدیرعامل ایسنا، اعتماد را بزرگترین سرمایه این خبرگزاری در سالهای فعالیت آن عنوان کرد وافزود: در حال حاضر با توجه به صداقت و امانتداری که این خبرگزاری در ارسال اخبار دارد توانسته‌ایم در جامعه رسانه‌ای کشور جایگاه خوبی کسب کرده و اعتماد مردم را جذب کنیم.

متقیان از استقلال به عنوان دیگر سرمایه این خبرگزاری یاد کرد و افزود: افتخار امروز ما این است که خبرگزاری نظام جمهوری اسلامی هستیم و نه خبرگزاری هیچ جناح و حزبی.

مدیرعامل ایسنا در ادامه به مراسم باشکوه اربعین اشاره کرد وافزود: در کنار بیستمین سالگرد تاسیس ایسنا، بهانه دیگری که باعث شد امروز بخشی از خانواده ایسنا گرد هم بیایند، کسب رتبه برتر ایسنا در پوشش اخبار اربعین است.

وی افزود: کسب این رتبه جز با زحمت خبرنگاران ایسنا به ویژه در سه استان کرمانشاه، ایلام و خوزستان نبوده و این امر جای تقدیر از تمام این خبرنگاران دارد.

در پایان مراسم نیز از سردبیران و خبرنگاران ایسنا در استانهای کرمانشاه، خوزستان و ایلام تقدیر شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه ایسنا مدیر عامل ایسنا علي متقيان اداره کل ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۲۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی صعود ۴۰هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، بهمن ریحانی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود که ۳۵ تا ۴۰ هزار در مراسم گرامیداشت سالروز حماسه بازی دراز در شهرستان سرپل ذهاب در استان کرمانشاه حضور پیدا کنند.

وی افزود: برنامه بزرگداشت عملیات غرورآفرین بازی دراز چهاردهم اردیبهشت ماه در ارتفاعات بازی دراز واقع در شهرستان سرپل ذهاب برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه تصریح کرد: در همین راهپیمایی روز قدس امسال و انتخابات سال گذشته مردم حضوری باشکوه داشتند که همین حضور باشکوه به کشور عزت و قدرت افزون داد و دشمنان کشور را ناامید ساخت.

وی افزود: عزت ما در تجمعات بزرگ مانند گرامیداشت حماسه بازی دراز است که منجر به قدرت روز افزون انقلاب اسلامی خواهد شد

ارتفاعات سخت‌گذر بازی‌دراز با قله‌های بلند و شیب‌های تند و بریدگی‌های ممتد از اهمیت ویژه‌ای در منطقه مرزی استان کرمانشاه برخوردار است و هرساله هزاران نفر را با پای پیاده به سمت این قرارگاه برای تجدید پیمان با رشادت‌های دوران دفاع مقدس می‌کشاند

بابلی فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب در خصوص برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای شرکت‌کنندگان در مراسم بزرگداشت عملیات بازی‌دراز، تصریح کرد: مراسم اول یادواره شهدای بازی‌دراز شامگاه پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه در کنار بقعه احمدبن‌اسحاق برگزار می‌شود و از صبح ۱۴ اردیبهشت‌ماه برنامه صعود به ارتفاعات بازی‌دراز را خواهیم داشت که همه امکانات لازم در نظر گرفته‌شده است.

دیگر خبرها

  • وضعیت امروز دانشگاه‌های آمریکا دستاورد عملیات «وعده صادق» است
  • اساس و بنای توسعه و رونق تولید کشور کارگران هستند
  • پیش بینی صعود ۴۰هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز
  • استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه
  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • اجری موفق طرح نور در کرمانشاه
  • کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است