Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@13:14:12 GMT

رشد تولید ۸محصول منتخب معدنی

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۲۲۶۱

رشد تولید ۸محصول منتخب معدنی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که از ۱۲ محصول منتخب معدنی در شش ماهه نخست سال جاری؛ هشت محصول افزایش ۵.۲ درصد تا ۲۲ درصدی تولید و ۴ محصول نیز کاهش تولید ۴.۶ درصدی تا ۳۳.۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ تجربه کرده‌اند.

براین اساس تولید فولاد خام رشد تولید ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصدی را در شش ماهه اول امسال با تولید بیش از ۱۲ میلیون تن تجربه کرده است. میزان تولید فولاد خام در مدت مشابه سال گذشته ۱۱ میلیون و ۳۲۱ هزار تن بوده است. در این مدت تولید محصولات فولادی نیز با رشد ۶.۹ درصدی از ۹ میلیون و ۹۱۰ هزار تن محصول تولید شده در شش ماهه نخست سال ۹۷، به ۱۰ میلیون و ۵۹۴ هزار تن در شش ماهه ابتدایی امسال رسیده است.

کاتد مس نیز در حدود ۱۳۴ هزار تن در شش ماهه نخست سال جاری تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال پیش که ۱۱۵ هزار تن تولید شده بود، رشد تولید ۱۵.۹ درصدی داشته است.

همچنین سیمان، شیشه جام، ظروف چینی، ظروف شیشه‌ای و چینی بهداشتی نیز در مدت شش ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد تولید داشته‌اند.

در شش ماهه ابتدایی امسال سیمان ۳۱ میلیون و ۱۳۶ هزار تن، شیشه جام ۵۴۷ هزار تن، ظروف چینی ۲۸ هزار تن و ظروف شیشه‌ای ۲۶۶ هزار تن و چینی بهداشتی به میزان ۵۳ هزار تن تولید شده‌اند که به ترتیب ۵.۲ درصد، ۱۸.۴ درصد،  ۲۲ درصد، ۱۶.۶ درصد و ۱۴.۷ درصد رشد تولید داشته‌اند. آمار نشان می‌دهد که ظروف چینی بیشترین رشد تولید را در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

اما در مقابل شمش آلومینیوم به میزان ۳۳.۲ درصد، آلومینا ۴.۸ درصد، سنگ آهن ۴.۶ درصد و کنسانتره زغال‌سنگ ۴.۹ درصد در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به شش ماهه نخست سال ۹۷، کاهش تولید داشته‌اند.

براین اساس تولید آلومینا از ۱۲۲ هزارتن در شش ماهه سال گذشته به ۱۱۶ هزارتن در شش ماهه امسال رسیده است. سنگ آهن نیز از ۱۸ میلیون و ۲۴۳ هزار تن در شش ماهه نخست سال گذشته به  ۱۷ میلیون و ۴۰۸ هزار تن رسیده است. کنسانتره زغال‌سنگ نیز در شش ماهه نخست امسال ۷۸۶ هزار تن تولید شده در حالی که میزان تولید این محصول معدنی در مدت مشابه سال گذشته، ۸۲۷ هزار تن بوده است.

همچنین شمش آلومینیوم نیز ۱۲۳ هزار تن و در مدت مشابه سال گذشته ۱۸۴ هزار تن تولید شده است که نشان از کاهش ۳۳.۲ درصدی تولید دارد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: معدن تولید محصولات معدنی آلومینیوم فولاد خام وزارت صنعت معدن و تجارت کاتد مس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۲۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود شرکت ایلان ماسک نصف شد

شرکت آمریکایی تسلا سه‌شنبه شب پیش‌بینی‌های بد سرمایه‌گذاران را تأیید و اعلام کرد که فروش سه ماهه این سازنده خودروهای برقی ۹ درصد و سود تعدیل شده آن ۴۸ درصد کاهش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از مارکت واچ، شرکت آمریکایی تسلا سه‌شنبه شب پیش‌بینی‌های بد سرمایه‌گذاران را تأیید و اعلام کرد که فروش سه ماهه این سازنده خودروهای برقی 9 درصد و سود تعدیل شده آن 48 درصد کاهش یافته است.

تسلا در سه ماهه اول سال جاری میلادی  1.13 میلیارد دلار یا 34 سنت به ازای هر سهم درآمد داشت، در حالی که در سه ماهه اول سال 2023، 2.2 میلیارد دلار یا 73 سنت به ازای هر سهم درآمد داشت.

بر اساس این گزارش، فروش تسلا در دوره سه ماهه اول سال جاری میلادی کاهش یافت و به 21.3 میلیارد دلار رسید.

اخراج 10 درصد کارکنان تسلاتسلا روباتاکسی را 8 اوت رونمایی می‌کند

تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی فکت ست FactSet پیش بینی کردند که این سازنده خودروهای الکتریکی درآمد تعدیل‌شده 49 سنت در هر سهم از فروش 22.2 میلیارد دلاری را گزارش کند.

اگرچه سرمایه گذاران تسلا خود را برای اخبار بد آماده کرده بودند، اما سهام این شرکت بیش از 7 درصد رشد کرد.

تسلا در نامه ای به سهامداران ابراز اطمینان کرد که خودروهای جهان در آینده نه تنها برقی بلکه خودران و بدون راننده خواهند بود.

در این نامه آمده است: ما معتقدیم که خودران شدن خودروها در مقیاس وسیع تنها با داده‌های میلیون‌ها وسیله نقلیه و یک خوشه آموزشی عظیم هوش مصنوعی امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده های مازندران
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده‌های مازندران
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • بالاترین میزان تولید مواد معدنی در مجتمع سرب و روی مهدی آباد
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد از مرز تمرچین