Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی کرمی کارشناس مذهبی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه شهر قم در روایات اهل بیت (ع) دارای منزلت و امتیاز ویژه‌ای است، اظهار کرد: اگر به منابعی که از اهل بیت (ع) به دست ما رسیده مراجعه کنیم، می بینیم که قم همواره از نقاط جغرافیایی سرنوشت ساز در جریان تشیع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهر جزو مهم‌ترین نقاط کانون تحرکات شیعی است؛ به گونه‌ای که قالب جریانات شیعی خصوصاً در بعد علمی و نهضت‌های نرم کلامی و فلسفی از قم نشأت گرفته و قم به عنوان یک زمین حاصلخیز برای رشد معارف اسلامی اهل بیت (ع) همواره مد نظر بوده است. شهر قم همیشه مانند کوه استوار و مصون و محفوظ در برابر آسیب‌ها و گزند‌های روزگار بوده است.

پیوند ناگسستنی اهل بیت (ع) و مردم قم

وی تصریح کرد: در طول تاریخ هیچگاه دست مردم قم از اهل بیت (ع) کوتاه نشد؛ اهل این دیار همواره از نعمت و برکت وجود این بزرگان بهره‌مند بودند و به نعمتی که در اختیار داشتند، عشق می‌ورزیدند و تشنه معرفت اهل بیت (ع) بودند. مردم قم با ثبات‌ترین مردم در نزد ائمه اطهار (ع) بودند. شهر قم یکی از کانون‌های گسترش، ترویج و تبلیغ معرفت اهل بیت (ع) است به طوری که تعابیر عجیبی درباره قم صادر شده است؛ امام صادق (ع) درباره منزلت قم می‌فرماید: حرم خدا مکه، حرم پیامبر (ص) مدینه، حرم امام علی (ع) کوفه، حرم امام حسین (ع) کربلا و حرم ما اهل بیت (ع) و پایگاه اهل بیت (ع) شهر قم است.

حجت الاسلام و المسلمین کرمی افزود: قم یک نقطه سرنوشت ساز در حوادث آخرالزمان از میان بلاد مهم است و مهمترین جایگاه در مقدمات ظهور حضرت حجت (عج) را دارد. در شهر قم است که مقدمات و بستر ظهور مهیا می‌شود؛ اصحاب و یاران امام زمان (عج) در این شهر متمرکز می‌شوند و این قم است که سرنوشت آخرالزمان را تعیین می‌کند.

بزرگترین نهضت ها و انقلاب در شهر قم شکل گرفته است

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: بزرگ‌ترین نهضت‌ها و انقلاب در شهر قم شکل گرفت؛ نمونه بارز آن انقلاب و جنبش بزرگ مردم ایران علیه طاغوت است که در شهر قم شکل گرفت. این شهر کانون معرفت متون اسلامی و معارف اهل بیت (ع) است. در حقیقت از ابتدا امور قم مورد توجه بوده و این موهبت را مدیون وجود با برکت حضرت معصومه (س) هستیم.

برکات حضرت فاطمه (س)، در مقیاس کوچکتر در وجود حضرت معصومه (س) است

حجت الاسلام و المسلمین کرمی گفت: اتفاقاتی که در آخرالزمان رخ می‌دهد، از حرم حضرت معصومه (س) منشأ می‌گیرد. حضرت معصومه (س) به عنوان کوثر منشأ این خیر عظیم و نائبه الزهرا (س) است. همه برکاتی که در وجود حضرت فاطمه (س) است، مقیاس کوچکتر آن در وجود حضرت معصومه (س) است و همه عالم را تحت تاثیر وجود با برکت خود قرار می‌دهد. دُرّ گرانبهایی همچون حضرت معصومه (س) در صدف شهر قم جای گرفته و به همگان ارمغان داده شده است. به واسطه وجود این بانوی گرامی است که منجی بشریت امام زمان (عج) بزرگترین رویداد تاریخ را رقم می‌زند و به سرانجام می‌رساند. در حقیقت منشأ آخرالزمان و سعادت دنیا و آخرت در وجود با برکت حضرت معصومه (س) است که بعد از ورود ایشان به قم، این شهر صاحب والاترین جایگاه نزد خداوند و اهل بیت (ع) شد. این شهر هم اکنون بزرگ‌ترین کانون برای اسلام و ادیان الهی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ربیع الاول حضرت معصومه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۲۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در نشست شورای جوانی جمعیت سمنان گفت: تحقق جوانی جمعیت در کنار پشتوانه‌های قانونی نیازمند فرهنگ‌سازی در بین جوانان است و انتظار می‌رود بخش های مختلف در توجیه و تبیین اهمیت جایگاه ازدواج و فرزندآوری به ویژه برای نسل جوان نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به آمارهایی در زمینه سقط جنین به دستور پزشکان، افزود: گزارش‌هایی وجود دارد که پزشکان دستور به سقط جنین می‌دهند، اما در بررسی‌های بیشتر مشخص می‌شود جنین مشکلی ندارد و نیازی به سقط نبوده است.

امام جمعه سمنان اظهار کرد: شنیده شده دستگاه‌های انجام آزمایش غربالگری دوره بارداری معیوب است، باید این موضوع بررسی و در صورت صحت، مشکل این تجهیزات برطرف شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به اقدام‌های ارزشمند دولت سیزدهم در تحقق جوانی جمعیت، گفت: واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت از جمله اقدام‌های سودمند در این زمینه است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • تجلیل از سردار رادان در حرم حضرت معصومه(س)
  • اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • آمادگی برای برگزاری جشن های دهه کرامت