Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی (جمنا) گفت: دوستان جمعیت گام دوم انقلاب می‌گویند لیستی ۲۹۰ نفره از جوانان را به شکل مستقل برای انتخابات ارائه خواهند داد، لیست بدهید، ولی بدانید رای نمی‌آورید و این کار فایده‌ای هم برای شما ندارد.

به گزارش عصرایران به نقل از ایرنا، «مهدی چمران» عصر چهارشنبه در همایش گام دوم انقلاب که به همت جمعیت موسوم به «گام دوم انقلاب» برگزار شد، در واکنش به صحبت‌های یکی از اعضای هیات موسس این جمعیت مبنی بر اینکه اصولگرایان قدیمی باید میدان را به جوانان مستقل انقلابی بسپارند، افزود: لفظی که نسبت به اصولگرایان به کار می‌برید صحیح نیست و افرادی نسبت به این جریان توهین آمیز سخن می‌گویند که صحیح و منطقی نیست چراکه انسان باید منصف باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهار کرد: نمی‌دانم اولین بار چه کسی اسم ما را اصولگرا گذاشت، ولی افتخار می‌کنیم که به اصول و مبانی انقلاب پایبند هستیم. من خودم هم اصراری ندارم به این نام شناخته شوم، ائتلاف جدیدی که شکل گرفته بر این مبنا بود که دو قطبی در کشور ایجاد نشود به همین دلیل اسم این ائتلاف را شورای انتخاباتی نیرو‌های انقلاب گذاشتیم.

چمران با بیان اینکه از یک مقطعی نیرو‌های سیاسی کشور به اصولگرا و اصلاح طلب معروف شدند، گفت: اصلاح طلبان در این دوره به شکست رسیدند و هیچ یک از وعده‌هایشان عملی نشد، این عملکرد آن‌ها باعث یاس، ترس و عدم اعتماد مردم به آن‌ها شده و با این بی‌تدبیری‌ها نشان دادند جایگاهی در کشور ندارند، لذا برای اینکه رقیب خود را از میدان خارج کنند، شعار «نه به اصولگرا و اصلاح طلب» را خلق کردند.

این فعال اصولگرا خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان در حال غرق شدن هستند، قصد دارند ما را هم با خود به زیر بکشند و متاسفانه این ادبیات در بین مردم هم جا افتاده است. اصولگرایان حزب شاخص ندارند، من در هیچکدام از این احزاب اصولگرا نبودم و نیستم، حدود ۲۷ حزب منسوب به اصولگرایی وجود دارد که هر کدام کار خود را می‌کنند.

رییس دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران افزود: با عده‌ای از دوستان و در راس همه حجت الاسلام رئیسی شورای ائتلاف را ایجاد کردیم و افتخار می‌کنیم که شخص رئیسی آغازگر و پایه‌گذار شورای ائتلاف نیروی‌های انقلابی بود. آقای رئیسی من را برای ایجاد این ائتلاف دعوت کرد، این ماجرا مربوط به دو هفته پس از انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ بود و مربوط به امروز نیست.

۳۰ لیست ارائه بدهیم، رای ما ۳۰ قسمت می‌شود

چمران در ادامه گفت: کاری کنیم که فایده به دنبال داشته باشد. ما برای خودنمایی اینجا جمع نشده‌ایم، با وجود فشار‌های زیادی که برای سرلیست شدن وجود دارد، کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیستم، از «غلامعلی حدادعادل» هم درخواست کردیم که نامزد نشود و مقرر شده تعداد دیگری از بزرگان اصولگرا نیز نامزد نشوند تا فضا برای حضور چهره‌های جدید آماده شود.

وی افزود: نسل‌ها باید کنار هم قرار بگیرند، نه فقط جوان‌ها و پیرها، بلکه همه باید در کنار هم باشیم، قدیمی‌ها تجربه را به جوان‌ها و جوانان نیز قدرتشان را در اختیار این تجربه قرار دهند و باهم کار کنند. اینکه با شعار و تعصب جوانگرایی بخواهیم تصمیم گیری کنیم با مشکل مواجه می‌شویم، زیرا رقیب ما با وجود بی‌میلی مردم نسبت به آنها، یک دست و هماهنگ است.

چمران با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر جوانگرایی، اضافه کرد: این به معنای نادیده گرفتن تجربه قدیمی‌ها نیست. خواهش می‌کنم روی اسامی تعصب نداشته باشید و دیگران را طرد و به آن‌ها توهین نکنید، اگر حرفی برای ارائه به جامعه دارید ارائه کنید و حرف خود را بزنید و خودتان را اثبات کنید. از راه تخریب، نفی و تخطئه دیگران نمی‌توانید توانایی خود را بروز دهید.

تصمیم گرفتیم «شیخوخیت» را کنار بگذاریم

این فعال اصولگرا با تاکید بر اینکه از برنامه حمایت می‌کنیم نه از حزب، خاطرنشان کرد: ما از اینکه کسی جهادی، انقلابی و با برنامه باشد باید حمایت کنیم. اکنون افرادی که دارای همه این مولفه‌ها هستند جمع شده‌اند و شورای ائتلاف نیرو‌های انقلابی را تشکیل داده‌اند که بتوانیم در انتخابات اسفند ۹۶ به پیروزی برسیم.

چمران ادامه داد: اینکه ۳۰ لیست از درون جریان نیرو‌های انقلاب خارج شود و رای ما به ۳۰ قسمت تقسیم شود، موفق نمی‌شویم. شورای ائتلاف از همان اول تصمیم گرفت که پدرسالاری و شیخوخیت را کنار بگذارد، لذا تصمیم گرفتیم در هر شهر یک مجمع بستگی به جمعیت آن شهر تشکیل دهیم و مجتمع شهرستان‌ها از بین کاندیدا‌های مطرح شده تعدادی حدود سه تا پنج برابر بیشتر از حد نیاز را انتخاب کرده و در مرحله بعد به نظرسنجی عمومی بگذارند.

چمران افزود: هر کس که مردم او را برای نامزدی انتخاب کردند، نامزد نهایی آن شهرستان خواهد بود. افراد اصلی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلابی کسانی هستند که طی دوره‌های گذشته نامزد ریاست جمهوری بوده‌اند و در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ از آقای رئیسی حمایت کردند، بقیه اعضای شورا هم از بانوان و جوانان هستند.

آشوبگران از ماه‌ها قبل باید شناسایی می‌شدند

چمران در ادامه با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در درس خارج فقه، گفت: ایشان جوانمردی کردند و گفتند من کارشناس نیستم و سر رشته‌ای در مسائل اقتصادی ندارم، ولی از تصمیمات سران قوا حمایت می‌کنم و با این اقدام همه توطئه را در همان گام اول خنثی کردند. یکی از طلبه‌ها به رهبر انقلاب گفتند آقا شما چرا با افزایش قیمت بنزین موافقت کردید، رهبری پاسخ دادند که چه کاری می‌توانستیم انجام دهیم، که گریه حاضران را در پی داشت.

وی با طرح این سوال که چرا نیرو‌های امنیتی از ۲ ماه پیش‌تر جلوی گروه‌های اغتشاشگر را نگرفتند؟ گفت: نیرو‌های امنیتی باید به میدان می‌آمدند و قبل از هر اقدامی اشرار را شناسایی و دستگیر می‌کردند. توطئه‌ها پشت سر هم چیده شده، انشالله که دولت مثل دلار ۴۲۰۰ تومانی اشتباه نکرده باشد.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی، اظهار داشت: چهل سال اول انقلاب پایان یافت و این در حالیست که دشمنان از همان روز‌های نخستین وعده می‌دادند که در ماه‌ها و روز‌های آینده این انقلاب پایان می‌یابد.

وی با اشاره به بند اول بخش دوم بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: ما این روز‌ها امنیت را خوب می‌فهمیم و خوب می‌توانیم درک کنیم. شهیدی که امروز تشییع شد بین مردم رفته بود که بگوید ما از گرانی ناراحتیم و مردم هم ناراحتند و قشر مستضعف تحت فشار است، ولی عده‌ای بر این موج سوار می‌شوند.

چمران ادامه داد: این افراد حتی شاید زمان اقدامات خود را هم به دقت تنظیم کرده بودند و به مردم هم نگفته بودند و البته پیش از آن هم تاکید کرده بودند که (افزایش قیمتن بنزین) دروغ است و چنین چیزی نخواهد شد، مردم شب عید میلاد رسول اکرم (ص) خوابیدند و صبح شنیدند که بنزین گران شده است.

وی با تاکید بر اینکه این حوادث که پیش می‌آید انسان می‌فهمد امنیت یعنی چه، گفت: امنیت ما امنیتی مثال زدنی در فضای کاملا ناآرام خاورمیانه است و این به برکت خون شهدا و رهبری عزیز و فرزانه به وجود آمده و باید آن را قدر بدانیم و دنبال کنیم.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بنزین افزایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۲۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی باقری در نشست رونمایی از فصلنامه تاریخی - سیاسی «ماجرا» که به نحوه گذر موفق جمهوری اسلامی ایران از تهدیدهای امنیتی و نظامی سال‌های ۱۳۶۹ (تجاوز صدام به کویت) و ۱۳۷۷ (حاکم شدن طالبان در افغانستان و به شهادت رساندن دیپلمات‌های ایرانی در مزارشریف) و ۱۳۸۰ (رخداد یازده سپتامبر و حمله آمریکا به افغانستان) و ۱۳۸۱ (تجاوز آمریکا به عراق و سرنگونی صدام) پرداخته است، اظهار داشت: رمز عبور موفق و پیروزمند جمهوری اسلامی از چهار گذرگاه تهدید و خطر جدی، حکمت رهبر انقلاب اسلامی است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به مدیریت و راهبری هوشمندانه رهبر انقلاب اسلامی در گذر موفق از چهار رویدادی که طی دهه نخست ولایت ایشان می‌توانست ایران را به جنگ‌های با نتیجه نامعلوم بکشاند و در تشریح ماهیت حکمت رهبری در این خصوص گفت: تعامل فعال و هوشمندانه ایران با دو گزاره راهبردی و به ظاهر متناقض «پرهیز از جنگ» و «نهراسیدن از جنگ»، رمز عبور موفق جمهوری اسلامی ایران از این تهدیدها بود و در عمل توانست با ایجاد بازدارندگی فعال، «پیروزی بدون جنگ» را محقق کند.

باقری با اشاره به لزوم الگوسازی از تدابیر رهبری و سیاست‌های نظام در طول دهه‌های گذشته با هدف بهره‌گیری از تجربه‌های موفق و عبرت از تجربه‌های ناموفق به لزوم تاریخ‌نگاری عالمانه، بی‌طرفانه و جامع رویدادها و تحولات اشاره کرد و گفت: تاریخ‌نگاری درست و صادقانه انقلاب اسلامی کاری جهادی و مصداق بارز جهاد تبیین است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به نقش و جایگاه حکمت در سامانه حکمرانی ولایت امر، گفت: حکمت فراتر از علم و دانش و تجربه و اطلاعات است و زمانی که نور تقوا بر علم و دانش تابیده شود، حکمت هویدا می‌شود و این ویژگی مختص نظام دینی است، چرا که منبع این نور آراستگی به زیور تقوای فردی و سیاسی است.

باقری با اشاره به فرآیند تربیت نیروی انسانی در مسیر حکمرانی دینی طی چهار و نیم دهه گذشته، گفت: شخصیتی برجسته و بی‌نظیر مانند سردار سلیمانی، محصول مکتب امامین انقلاب اسلامی و ثمره تربیت در سایه حکمت خمینی و خامنه‌ای است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به اختلاف میان جریان‌های سیاسی داخلی در سال ۱۳۶۹ در موضوع ورود یا عدم ورود به جنگ علیه آمریکا در قضیه تجاوز صدام به کویت، گفت: سیر تکاملی انقلاب اسلامی و حکمت رهبری انقلاب توانست افکار عمومی را چنان ارتقا دهد که در سال ۱۴۰۳ درباره پاسخ قاطع به تجاوزگری رژیم صهیونیستی، مواجه با یک اجماع ملی قاطع بودیم و ابتکار تادیب رژیم صهیونیستی، نه‌تنها موجب تشویش افکار عمومی نشد، بلکه در عمل موجب تحکیم وحدت ملی و ارتقای همدلی ملی شد.

باقری با اشاره به این که گذر موفق ایران از نشیب و فرازهای نظامی و امنیتی چند دهه گذشته مرهون حکمت آیت‌الله خامنه‌ای بوده است، تصریح کرد: دستاورد مهم و راهبردی صیانت از امنیت ملی، تامین منافع ملی، حراست از تمامیت ارضی و حفاظت از حاکمیت ملی، مرهون سازوکارهای سخت و نرمی است که در طول سال‌های گذشته بر اساس تدابیر رهبری انقلاب در کشور نهادینه شده و این مهم نیز جلوه‌ای از حکمت رهبری انقلاب است. وی در ادامه افزود: این که در اوایل دهه ۱۳۷۰ ایران مبادرت به طراحی و ساخت موشک‌هایی می‌کند که سامانه‌های پدافندی پرهزینه و پیشرفته آمریکا و صهیونیست‌ها و همپیمانان آنها در دهه ۱۴۰۰ از رهگیری و مقابله با آن ناتوانند، حاکی از درایت رهبری، هوشمندی نظامیان، تخصص دانشگاهیان، توانمندی فناوران، مهارت صنعتگران و دوراندیشی دیپلمات‌های ایرانی است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به پیروزی بزرگ ناشی از عملیات وعده صادق که بازدارندگی فعال را به نفع جمهوری اسلامی ایران رقم زد، گفت: همانگونه که «طوفان الاقصی» سامانه‌های نظامی، اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی را در معرض خسارات غیرقابل ترمیم قرار داد، «وعده صادق» نیز سامانه تدبیر آمریکا در منطقه را با چالش‌های جدی مواجه نمود و تجدیدنظر در راهبردهای امنیت ملی را بر آمریکا تحمیل کرد.

باقری با بیان اینکه حفظ بازدارندگی فعال در گرو هم افزایی بیشتر و موثرتر همه ارکان نظامی، امنیتی، اطلاعاتی و سیاسی و دیپلماسی عمومی کشور است، تصریح کرد: حکمت رهبری اجازه نمی‌دهد حتی در پرتو پیروزی بزرگ وعده صادق، دستگاه‌های مسئول حتی لحظه‌ای از ارتقای بازدارندگی فعال در عرصه‌های مختلف غفلت کنند و به همین جهت، دستورکار دستگاه سیاست خارجی نسبت به قبل از عملیات وعده صادق گسترده‌تر، هوشمندانه تر، مبتکرتر، دوراندیشیانه تر و عملیاتی تر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند