Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

نماینده مجلس دهم با بیان اینکه خالی نگه داشتن خانه توسط مالکان، احتکار مسکن محسوب می شود، گفت:دستگاه های نظارتی و قضایی همان طور که با محتکران کالاهای اساسی برخورد جدی و قانونی کرده اند، باید با مالکان متخلف نیز برخورد کنند.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس  با انتقاد از عدم ساماندهی خانه های خالی در کشور توسط وزارت راه و شهرسازی، گفت: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، حدود 2 میلیون و 600 هزار خانه خالی در کشور وجود دارد که حدود 500 هزار واحد آن در پایتخت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساماندهی خانه‌های خالی بخشی از مشکلات کمبود مسکن کشور را حل خواهد کرد

با وجود تأکید نمایندگان مجلس، متأسفانه دولت و وزارت راه و شهرسازی هنوز اقدام موثر و عملی برای ساماندهی خانه های خالی صورت نداده اند، این در حالی است که با اجرای قانون و ساماندهی این حوزه، بخشی از مشکلات کمبود مسکن کشور حل خواهد شد

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود تأکید نمایندگان مجلس، متأسفانه دولت و وزارت راه و شهرسازی هنوز اقدام موثر و عملی برای ساماندهی خانه های خالی صورت نداده اند، این در حالی است که با اجرای قانون و ساماندهی این حوزه، بخشی از مشکلات کمبود مسکن کشور حل خواهد شد.

ضرورت ورود قوه قضائیه به پرونده خانه‌های خالی

وی با اشاره به دیدار اخیر نمایندگان مجلس با آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه گفت: در این جلسه نمایندگان بر ضرورت تدوین و اجرای قانون ساماندهی خانه های خالی تأکید کردند، همچنین از دستگاه قضا خواسته شد که به صورت جدی با محتکران مسکن مقابله کند، از این رو امیدواریم که این مسئله توسط قوه قضائیه رسیدگی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه خالی نگه داشتن خانه توسط مالکان، احتکار مسکن محسوب می شود، ادامه داد: دستگاه های نظارتی و قضایی همان طور که با محتکران کالاهای اساسی برخورد جدی و قانونی کرده اند، باید با مالکان متخلف نیز برخورد کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: قطعا با ساماندهی خانه های خالی، بخشی از نیاز بازار با تأمین مسکن رفع خواهد شد و این مسئله تأثیر مثبتی در ثبات و کاهش قیمت ها خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۲۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشت‌های مشترک برای ساماندهی مشاوران املاک در استان قزوین ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، سیامک پزشکی فر افزود:  یکی از مهمترین معضلات حوزه مسکن، سوداگری مشاوران املاک است و این افراد در گرانفروشی مسکن و اجاره‌بها نقش اساسی دارند، از این رو باید برای ساماندهی فعالیت‌های آنها اقدام شود.   رییس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری صنعت معدن و تجارت، صنف مشاورین املاک، تعزیزات حکومتی، اتاق اصناف و نیروی انتظامی در بازدید گشت مشترک حضور دارند تا شاهد ساماندهی فعالیت مشاوران املاک به منظور بهبود وضعیت حوزه مسکن باشیم.   وی ادامه داد: نداشتن پروانه کسب، نرخنامه، نداشتن کد رهگیری و عدم صدور فیش رسید کمیسیون وجوه دریافتی و گران فروشی در بحث اخذ کمیسیون‌های مصوب استان عمده تخلفات محرز در بنگاه‌های املاک است.   پزشکی فر گفت: گشت مشترک نظارتی به همراهی دستگاه‌های حاضر در این گشت تا ساماندهی بازار مسکن و زمین ادامه خواهد داشت و اجازه تخلف به مشاورین املاک نخواهیم داد و با متخلفان برخورد خواهد شد.

دیگر خبرها

  • حامیان گشت ارشاد
  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • سکو‌های انتشار آگهی املاک ساماندهی می‌شوند
  • برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند
  • سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
  • اولویت‌ های حوزه حمل و نقل و مسکن بررسی شد
  • حمله روزنامه دولت به کریمی قدوسی: همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • گشت‌های مشترک برای ساماندهی مشاوران املاک در استان قزوین ادامه دارد