Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@13:37:57 GMT

جشنواره چتر زندگی باید به سمت بین المللی شدن حرکت کند

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۳۱۸۵

جشنواره چتر زندگی باید به سمت بین المللی شدن حرکت کند

سیدمحمدرضا گلزاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه این دوره جشنواره از کیفیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: اکثر کارها و آثار امسال توسط تحصیل‌کردگان و فارغ التحصیلان تئاتر یا هنر تولید شده بود و به این ترتیب می‌توانیم آثار را به سه بخش متوسط، خوب و بسیار خوب تقسیم‌بندی کنیم.

وی با بیان اینکه در این دوره آثار ضعیف مشاهده نشد، گفت: تعداد آثار دارای کیفیت متوسط نیز کم بود و بیشتر کارهایی که تماشا کردیم در دسته بندی خوب و بسیار خوب قرار می‌گرفت که این موضوع نشأت گرفته از فعالیت افرادی بود که تجربه و تحصیل مرتبط و زیادی در این حوزه داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت انتخاب سومین جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی یزد در مورد تلاش در راستای جهانی شدن این جشنوراه گفت: این اتفاق 100 درصد می تواند برای یزد رخ دهد زیرا در یزد شاخصه‌های جهانی را داشتیم و در یونسکو هم این شاخصه‌ها به ثبت رسیده و امروز یزد به صورت رسمی یک شهر جهانی شناخته می‌شود.

گلزاری ادامه داد: این قابلیت را داریم که جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی یزد در سطح بین‌المللی هم مطرح شود و در دوره های آینده شاهد حضور آثاری از نقاط مختلف جهان در این جشنواره باشیم.

این هنرمند تئاتر استان یزد با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های تبدیل جشنواره تئاتر یزد به عنوان یک جشنواره بین المللی تا حدودی وجود دارد، خاطرنشان کرد: لازم است در راستای تقویت این زیرساخت ها حرکت کنیم.

وی افزود: آثاری که از یزد به دبیرخانه جشنواره ارسال شده آثاری خوب و با کیفیت بالا بود که یکی از دلایل این موضوع را می توان شرکت در دوره های قبل این جشنواره همچنین افزایش ارتباط هنرمندان یزدی با هنرمندان دیگر نقاط کشور دانست.

عضو هیئت انتخاب سومین جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی یزد با بیان اینکه آثار تئاتر خیابانی یزد به سمت حرفه ای شدن پیش رفتند، گفت: سعی کردیم آثاری انتخاب شود که شاخصه‌های تئاتر خیابانی را داشته باشند و مولفه‌های اصلی این هنر در کار رعایت شده باشد.

کد خبر 4777370

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد تئاتر خیابانی ارشاد یزد بوشهر شهرکرد ایلام بارش برف قزوین گرگان قیمت بنزین شیراز بنزین اصلاح قیمت حامل های انرژی بیرجند زلزله راهپیمایی سفر استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۳۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره تیتر ۱۳؛ نقطه عطفی در رونق نشریات دانشجویی

ایسنا/خراسان رضوی جشنواره ملی «تیتر ۱۳» به‌عنوان نقطه عطفی در زمینه رونق نشریات دانشجویی از فردا به مدت سه روز در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز می‌شود.

ایجاد فضای تعاملی بین دانشجویان و کارشناسان دانشگاه‌های سراسر کشور، توانمندسازی دانشجویان از طریق برگزاری کارگاه‌ها و برگزاری نشست‌های تخصصی کارشناسان برای بررسی آیین‌نامه‌های مرتبط با نشریه‌های دانشجویی از جمله اهداف برگزاری جشنواره «تیتر ۱۳» است‌.

برای برگزاری این جشنواره در مرحله اول، فراخوانی منتشر شد و براساس آن دانشجویان آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند. آثار در دو مرحله با حضور چهره‌های رسانه‌ای داوری شدند.

در اختتامیه جشنواره نیز که با حضور مسؤولان کشوری برگزار می‌شود، از برگزیدگان تقدیر و آثار آنها در رسانه‌های معتبر منتشر می‌شود. 

همچنین براساس اخبار منتشرشده از سوی معاونت فرهنگی دانشگاه فردوسی، هر کدام از فعالان نشریات و تشکل‌ها که اولویت خود را حل مسائل دانشگاه قرار دهند، از حمایت ویژه این معاونت برخوردار خواهند شد. 

مهمترین کارکرد نشریات دانشجویی، آگاهی‌بخشی به قشر دانشجو است و فرصت تعامل دانشجویان با جامعه را فراهم می‌کند. بنابراین ضروری است دانشگاه‌ها از ظرفیت نشریات دانشجویی بهره کافی را ببرند. 

آن‌طور که برگزارکنندگان جشنواره «تیتر ۱۳» اعلام کرده‌اند، این جشنواره نقطه عطفی در نشریات دانشجویی ایجاد خواهد کرد و باعث می‌شود امسال، سال پررونقی در حوزه نشریات دانشجویی باشد. 

جشنواره ملی رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر ۱۳» با همکاری وزارت علوم و وزارت بهداشت ۱۶ تا ۱۸ اردیبهشت‌ ماه به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جشنواره تیتر ۱۳؛ نقطه عطفی در رونق نشریات دانشجویی
  • کارگاه اموزشی هنرمند ایرانی در قزاقستان
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • برگزاری سومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان
  • رونمایی از سه کتاب منتخب آثار جشنواره شهید آوینی
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد