Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@01:33:30 GMT

اینترنت کی وصل می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۳۱۹۷

اینترنت کی وصل می‌شود؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شهروند، وزیر ارتباطات نیز در نخستین روزهای قطع اینترنت اعلام کرد که قطع‌شدن اینترنت که به دستور شورای امنیت صورت گرفته موجب بروز مشکلاتی شده است. البته وزارت ارتباطات تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با استفاده از خدمات مبتنی بر اینترنت ابری و شبکه ملی اطلاعات، سرویس مورد نیاز بخش‌های ضروری را متصل نگه دارد، اما این روند نمی‌تواند در درازمدت ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته نیز طیبه سیاوشی، نماینده مردم تهران در مجلس، با تأکید بر لزوم بازگشت دسترسی اینترنت گفت: «در شهرهایی که آرامش بازگشته است باید اینترنت را برقرار کنند.»

طیبه سیاوشی با اشاره به ادامه قطع اینترنت در شهرهای مختلف کشور در پی ناآرامی‌های اخیر گفت: «شورای امنیت کشور دستوری را ابلاغ کرده بود مبنی بر اینکه به دلیل مسائل امنیتی کشور تا ۲۴ ساعت اینترنت قطع باشد، اما اکنون فکر می‌کنم از آن ۲۴ ساعت ۷۲ ساعت هم گذشته است.» او ادامه داد: «باید توجه کنیم که دسترسی به اینترنت نیاز مردم و برای ارتباط ضروری است. بخش عظیمی از مردم از این راه زندگی خود را می‌گذرانند و شغل و کارشان وابسته به همین اینترنت است. دو روز پیش از آقای جهرمی در این‌باره سوال کردم و او پاسخ داد این موضوع دست من نیست؛ البته اشاره کردند که شبکه اینترنت ملی اکنون فعال است ولی بسیار کُند است.» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «حداقل در این‌باره به مردم اطلاع دهند و اینترنت را در شهرهایی که آرامش به آنها بازگشته است، برقرار کنند. با فرماندار صحبت کردم و او در این‌باره گفت شرایط تهران عادی است. پس باید در این شهر اینترنت را برقرار کنند. درواقع باید اینترنت را در شهرهایی که شرایط عادی است، وصل کنند تا این احساس در میان مردم ایجاد شود که شرایط کاملا عادی است. این قطع ارتباط ذهنیتی برای مردم ایجاد می‌کند.» در آن‌سو، عضو شورای امنیت کشور تأکید کرد که برقراری مجدد اینترنت نیازمند تصمیمی جمعی است و با توجه به گزارش‌ها از وضع ثبات در کشور در این زمینه به‌زودی تصمیم‌گیری خواهد شد. محمدجواد کولیوند در پاسخ به این پرسش که اینترنت چه زمانی وصل خواهد شد؟ گفت: «بحث امنیت در اولویت کشور قرار دارد و از هر موضوع دیگری مهم‌تر است. اگر لازم باشد باید همه چیز فدا شود تا مردم در فضایی امن زندگی کنند.» او در ادامه با بیان اینکه نباید اجازه داد هیچ چیزی مخل آرامش مردم در زندگی روزمره آنان شود، اظهار کرد: «در جلسه شورای امنیت کشور تصمیم بر قطعی اینترنت گرفته شد. البته در این زمینه رتبه‌بندی انجام شد و شرکت‌ها و کسب و کار‌هایی که با اینترنت سر و کار دارند، برای دسترسی به اینترنت در اولویت هستند.»

حمیده زرآبادی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز از شورای‌عالی امنیت ملی و وزارت کشور خواست ضمن حفظ آرامش و امنیت، رفع محدودیت اینترنت را هم مورد توجه قرار دهند. حمیده زرآبادی گفت: «طبیعتا اگر حتی قطعی اینترنت برای برقراری امنیت در یک بازه زمانی کوتاه اتفاق افتاده، به‌ هرحال باید محدودیت‌های اعمال‌شده را برداریم.»

دولتمردان اعلام کردند:  اینترنت وصل می‌شود اگر...

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دیروز هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند‎. محمود واعظی، رئیس ‌دفتر رئیس جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره اینکه قطع دسترسی به اینترنت به تشخیص کدام نهاد بوده است، اظهار کرد: «در شورای ‌امنیت کشور تصمیمات مشخصی برای امنیت کشور اتخاذ شده و در جایی هم مجبور شدند تصمیم قطع دسترسی به اینترنت را بگیرند.» او ‌درباره زمان وصل شدن اینترنت خاطرنشان کرد: «ان‌شاءالله اگر آرامش همین‌گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود‎.»

علی ربیعی، سخنگوی دولت نیز درباره زمان وصل مجدد اینترنت گفت: «این مسأله به شورای امنیت کشور محول شده است و با ملاحظه‌های ‌لازم، وصل اینترنت در استان‌ها به‌زودی انجام می‌شود.»

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اینترنت اعتراض درگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۳۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام دبیری رئیس شورای عالی استان‌ها به مناسبت فرارسیدن روز ملی شوراها امروز در نماز جمعه تهران و در حضور نمازگزاران تهرانی عنوان کرد: روز ملی شوراها را به عموم مردم و جامعه شورایی و روز کارگر و معلم را به کارگران زحمتکش و فداکار و معلمان فرهیخته و خدوم کشور تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: جای بسی افتخار است که ایران امروز در اوج اقتدار و عزت به‌عنوان الگوی انقلابی و آزادی خواهی در دنیا و منطقه مطرح شده است. پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی جمهوری اسلامی ایران چشمگیر و صعودی بوده و چشم جهانیان را خیره کرده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: ۹ اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ مصادف با فرمان تاریخی حضرت امام به شورای انقلاب مبنی بر تهیه و تصویب آئین نامه اجرایی شوراها برای اداره امور محلی شهر و روستایی است که متأسفانه به دلیل شروع جنگ تحمیلی، فعالیت شوراها با تأخیر از سال ۱۳۷۸ شروع به کار کردند.

دبیری ادامه داد: جایگاه شوراها در قانون اساسی بسیار رفیع است. به طوری که یک فصل از قانون اساسی مربوط به شوراها بوده و طبق اصل هفتم قانون اساسی شوراها از ارکان تصمیم‌گیری و اداره امور کشورند.

وی با اشاره به مردمی بودن نهاد شورا اظهار داشت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند. در همین موضوع سیل اخیر سیستان و بلوچستان اعضا شوراهای شهر و روستا و شورای عالی استان‌ها از استان سیستان و بلوچستان از اولین لحظه‌ها و به صورت شبانه روزی پیگیر حل مشکلات مردم سیل زده بودند. چراکه اعضای شورا خود از جنس همین مردمند و هنوز هم برای باز گشایی راه‌های روستایی تلاش می‌کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: جامعه شورایی کشور در راستای توسعه پایدار به دنبال حکمرانی خوب شهری با مشارکت همه شهروندان در تصمیم گیری‌ها است. از سوی دیگر همراه دولت، جامعه مدنی و بخش خصوصی است.

وی عنوان کرد: اکنون مهم‌ترین وظیفه دولت، ما و تمامی مسئولان مهار تورم است. عدم افزایش دستمزد کارکنان و کارگران متناسب با نرخ تورم معنای فقیر تر شدن روز به روز مردم با افزایش فاصله طبقاتی است. این وظیفه ماست که این مشکل را حل کرده و با ایجاد امکانات رفاهی امید را در جامعه افزایش دهیم و بتوانیم مشارکت مردم را در تمام امور ارتقا دهیم. راه سنجش موفقیت هر مجموعه سازمان یا نهاد میزان مشارکت مردم در فعالیت‌های آن مجموعه است. پس بیایید متحد و همدل، با هم مشارکت مردم را افزایش داده و مردم را محرم خود بدانیم. چرا که مردم ما لایق بهترین‌ها هستند و بزرگترین پشتیبان کشور نظام محسوب می‌شوند.

دبیری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جامعه شورایی با توجه به ظرفیت قانونی خود مبنی بر برنامه‌ریزی در خصوص مشارکت مردم در راستای انجام خدمات اجتماعی، رفاهی و عمرانی، آمادگی خود را جهت تحقق شعار سال «جهش تولید، با مشارکت مردم» و اقدامات عملی در این رابطه را اعلام می‌نماید. از این رو استفاده از ظرفیت عظیم جامعه شورایی که در صف اول ارتباط با مردم قرار دارند و به دنبال حل مشکلات مردم هستند در این زمینه بسیار کارساز خواهد بود.

دبیری توضیح داد: اعضای شورا در روستاها تمام تلاش خود را جهت رفع کمبودها و نارسایی‌ها و افزایش مشارکت و خودیاری مردم برای پیشبرد امور روستا و تبیین سیاست‌های دولت و تشویق و ترغیب روستاییان جهت اجرای این سیاست‌ها و نظارت بر اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی روستایی می‌کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها کمک رسانی و امداد در مواقع بحرانی و تلاش برای رفع اختلافات افراد و محلات و حکمیت میان آن‌ها را از دیگر وظایف شوراها در روستاها برشمرد و گفت: اعضای شوراهای روستا به‌خوبی توانسته‌اند این وظایف را انجام می‌دهند.

وی افزود: در شهرها نیز علی‌رغم کمبودها و مشکلات مرتبط باید درآمد پایدار، تلاش خود را برای توسعه مناطق کم‌برخوردار مصروف می‌دارند.

دبیری ضمن اعلام آمادگی مدیریت شهری برای ایجاد زمینه سرمایه‌گذاری بیان کرد: از عموم مردم و سرمایه گذاران دعوت می‌کنیم در خصوص گسترش مراکز گردشگری و تفریحی، ورزشی و فرهنگی مشارکت کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف ما «اجرای مدیریت یکپارچه شهری» است که در آن تمام سازمان‌های شهری و خدمات دهنده و فرهنگی با هماهنگی شهرداری‌ها و شوراها، شهر را اداره می‌کنند. همان تجربه موفقی که در تمام دنیا اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه جامعه شورایی، با تمام توان در خدمت مردم و کشور هستند گفت: اعضای شوراهای روستا، بخش، شهر، شهرستان، استان و شورای عالی استان‌ها بی‌صبرانه منتظر ملاقات با مقام معظم رهبری هستند و ما اینجا از بیت حضرت آقا در خواست می‌کنیم که در زمان مقتضی اجازه این ملاقات را به جامعه شورایی کشور بدهند تا جامعه ۱۲۷ هزار نفری شوراهای کشور با انگیزه و اشتیاق بیشتر در رابطه با عملی کردن شعار سال قدم‌های بلند و مؤثری را بردارند.

کد خبر 6089187

دیگر خبرها

  • میز خدمت ادارات و خدمت‌رسانی به مردم تداوم داشته باشد
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • احمدیان در سن‌پترزبورگ چه می کند؟
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • رئیس دیوان عالی کشور: حکم پرونده قضایی هشت مهر زاهدان صادر شده است
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • 5 پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند
  • گردش مالی عجیب و غریب فیلترشکن‌ فروش‌ها | پول‌های مردم کجا می‌روند؟