Web Analytics Made Easy - Statcounter

هم‌زمان با اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین تقاضا برای گاز سوز کردن خودرو‌ها افزایش یافته به‌طوری که روزانه ۳۰ هزار تقاضا برای این مساله ثبت می‌شود، افراد متقاضی نیز می‌توانند برای ثبت‌نام به سامانه NGVI.IR مراجعه کنند و آنطور که مسوولان اعلام کرده اندحداکثر ظرف مدت دو ماه آینده به همه درخواست‌ها رسیدگی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به‌گزارش ایسنا، متقاضیان برای گازسوز کردن خودرو‌ها می‌توانند به سامانه جامع اطلاعات خودرو‌های دوگانه‌سوز (NGVI.IR) مراجعه کنند و از طریق گزینه تبدیل خودروها، برای ثبت‌نام تبدیل خودروی خود اقدام کنند. در مدت یک هفته از طرف اتحادیه سوخت‌های جایگزین پیامکی برای متقاضیان ارسال می‌شود و این افراد می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه، نزدیک‌ترین مرکز مجاز به محل سکونت خود را برای تبدیل انتخاب و مراجعه کنند.

محمودیان رئیس اتحادیه سوخت‌های جایگزین در این باره با اشاره به دریافت روزانه ۳۰ هزار تقاضا برای گازسوز کردن خودرو‌ها هم‌زمان با اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین اظهار کرد: اولویت تبدیل خودرو‌ها با افرادی است که زودتر در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و لازم است متقاضیان تبدیل هرچه زودتر درخواست خود را ثبت کنند و حداکثر ظرف دو ماه آینده خدمات‌رسانی به همه متقاضیان گازسوز کردن خودرو‌ها انجام خواهد شد و مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.

وی هزینه تبدیل خودرو‌ها به دوگانه‌سوز را بسته به کیفیت کیت، نوع خودرو و سایز مخزن به‌صورت میانگین ۲.۵ تا ۴.۵ میلیون تومان اعلام کرد و اطمینان خاطر داد: این رقم ثابت است و به هیچ وجه در روز‌های آینده شاهد افزایش قیمت تجهیزات و هزینه نصب نخواهیم بود.

مردم فقط به مراکز مجاز مراجعه کنند

وی همچنین با اشاره به لزوم گازسوز کردن خودرو‌ها از طریق سامانه جامع اطلاعات خودرو‌های دوگانه‌سوز (NGVI.IR) و مراکز مجاز تبدیل تاکید کرد: مردم به‌منظور دریافت خدمات و محصولات با کیفیت و قیمت مناسب و نیز تامین ایمنی خود و خانواده از مراجعه به مراکز و کارگاه‌های غیرمجاز تبدیل خودرو‌ها خودداری کنند.

محمودیان افزود: خوشبختانه قطعات و تجهیزات موردنیاز این صنعت کاملا بومی‌سازی شده و با توجه به افزایش تعداد تقاضاها، هم‌اکنون کارخانجات تولید تجهیزات موردنیاز این صنعت ظرفیت تولید خود را افزایش داده است و به‌صورت شبانه‌روزی و دو شیفته کار می‌کنند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه تبدیل خودرو‌ها به گازسوز تحت نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و سازمان استاندارد انجام می‌شود، گفت: هم‌اکنون ۲۵۰ واحد کارگاهی مجاز در کشور آماده خدمات‌رسانی به هم‌وطنان هستند که با احتساب ۱۳۰ واحد در حال ساخت، تا یک ماه آینده این تعداد به ۳۸۰ واحد افزایش می‌یابد.

محمودیان تصریح کرد: امکان افزایش تعداد واحد‌های کارگاهی تبدیل خودرو‌ها تا یک هزار واحد در کشور نیز وجود دارد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خودرو گاز سوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۳۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد و تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود و تعداد دانش آموزان در رشته‌های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد. این عدد الان ۳۹ درصد است.

وی افزود: بر این اساس تا ۵ سال آینده هزار هنرستان جدید ساخته می‌شود و ۸۰۰ هنرستان هم با تبدیل کاربری ایجاد می‌شوند و تا پایان برنامه هفتم ۲۵۰۰ واحد هنرستان به واحد تولیدی تبدیل می‌شود.

صحرایی ادامه داد: به هنرستان‌های جوار صنعت تسهیلات داده می‌شود و هنرستان‌های تیزهوشان راه‌اندازی می‌شود و وزارتخانه‌های تعاون، نفت، صمت، گردشگری، راه، بهداشت، ورزش، محیط زیست و کشور مکلف به ایجاد حداقل ۵ هنرستان شدند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع تغییر تقویم آموزشی در قالب طرح در کمیسیون آموزش مجلس تصویب شده و در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • مراجعه بیش از ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • مجبور کردن افراد به خرید عینک در مرکز بینایی‌سنجی خاصی خلاف قانون است
  • اتوبوس های گازسوز درون شهری تعیین و تکلیف شد
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است