Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نشست ۲ روزه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از امروز پنجشنبه در وین آغاز به کار کرده و گزارش راستی آزمایی و نظارت در ایران بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، یکی از موضوعات این نشست خواهد بود. تاریخ انتشار: 15:24 - 30 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۹۸۱۰

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از امروز (پنجشنبه) در مقر این آژانس در «وین» آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کرونل فروتا»، دبیر کل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه‌ای در مراسم آغاز این نشست قرائت کرد که بر اساس آن گزارش راستی آزمایی و نظارت در ایران در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل یکی از موضوعات این نشست خواهد بود.

بیشتر بخوانید: 

گزارش آژانس درباره اجرای برجام منتشر شد نیازی به جنجال سیاسی در مورد کشف ذرات اورانیوم در ایران نیست

سرپرست موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه خود گفت: گزارش من درباره نظارت و راستی آزمایی در جمهوری اسلامی ایران در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل فعالیت‌های مرتبط آژانس در این کشور طی ماه‌های گذشته را در بر می‌گیرد.

در بخشی از این بیانیه به گزارش روز دوشنبه آژانس درباره ذخایر آب سنگین ایران اشاره شده و آمده است: من روز دوشنبه شورای حکام را مطلع کردم که ذخایر آب سنگین ایران اکنون از مرز ۱۳۰ متریک تن عبور کرده است.

کرونل فروتا در ادامه بیانیه افزوده است: ما به روز رسانی گزارش‌های خود به شورای حکام در ارتباط با اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک را ادامه خواهیم داد.

دبیر کل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه با اشاره به ادعای پیدا شدن ذرات اورانیوم با منشا انسانی در مکانی اعلام نشده در ایران اشاره کرده و گفت: نشستی میان آژانس و ایران برای هفته آینده در تهران در خصوص گفت‌وگو‌های بیشتر برنامه‌ریزی شده است. ضروری است که ایران به همکاری خود با آژانس برای حل هرچه سریع‌تر این موضوع ادامه دهد.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی اتمی آژانس بین المللی انرژی اتمی شورای حکام آژانس ایران برنامه هسته ای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۳۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ

اجلاس بین‌المللی مقامات عالی امنیتی با حضور علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در سنت‌پترزبورگ آغاز به کار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دوازدهمین اجلاس بین المللی نمایندگان عالی کشورها در امور امنیتی روز چهارشنبه با حضور احمدیان نماینده مقام معظم رهبری در سن‌پترزبورگ روسیه آغاز به کار کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس و نشست مرتبط با گروه بریکس، سخنرانی و دیدارهای جداگانه‌ای نیز با برخی همتایان خود خواهد داشت.

احمدیان پیش از این، روز سه‌شنبه در نخستین روز سفر به سن‌پترزبورگ، با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی جمهوری عراق دیدار کرد.

هیأت اعزامی کشورمان با حضور فعال در نشست های جانبی این اجلاس؛ دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مهم امنیتی در منطقه و جهان را تبیین و تشریح خواهند کرد.

احمدیان و دبیر شورای امنیت روسیه دیدار کردند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ
  • فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود
  • فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ۲۰۲۴ رکورد خواهد زد
  • دوازدهمین اجلاس بین‌المللی مقام‌های عالی امنیتی در سن‌پترزبورگ آغاز به کار کرد
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • اولیانوف: سفر گروسی به روسیه در حال برنامه ریزی است