Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@22:35:07 GMT

شکسته شدن رکورد استفاده از پیام‌رسان‌های داخل

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۳۵۱۸

شکسته شدن رکورد استفاده از پیام‌رسان‌های داخل

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت:اختلالات ایجاد شده در اینترنت با تصمیم نهادهادی امنیتی و به زودی برطرف می‌شود.

به گزارش مشرق، ابوالحسن فیروزآبادی امروز در حاشیه مراسم آغاز به کار بنیاد ملی توسعه فناوری در جمع خبرنگاران گفت: اینترنت گرچه در چند روز اخیر قطع بود، اما پیام‌رسان‌های منتخب داخلی از اقبال خوبی برخوردار شدند و ترافیک داخلی رکورد شکست، گرچه پیام‌رسان‌های داخلی در مقایسه با پیام‌رسان‌های خارجی از کیفیت کمتری برخوردار هستند، اما با متانت و صبوری مردم و ا ستفاده از این پیام‌رسان‌های داخلی ترافیک داخلی از 750 گیگابایت بر ثانیه تجاوز کرد و رشد چند برابری را  تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیشتر بخوانید: اغتشاش‌گران بیشتر خسارت زدند یا بانیان دست نیافتن به اینترنت ملی؟

دبیر شورای عالی فضای مجازی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی اینترنت متصل می‌شود ابتدا در فضای مزاح گفت: خدا می‌داند کی وصل شود، اما بعدا توضیح داد در حوزه‌های امنیتی در مورد اینترنت تصمیم‌گیری می‌شود و در اولین فرصتی که بتوان اختلالات را برطرف کنیم، به شرایط قبلی برمی‌گردیم و انشاءاله به زودی اینترنت وصل می‌شود. 

فیروزآبادی درمورد  حدود زمانی برای وصل اینترنت گفت: این امر بستگی به شرایط موجود دارد و مسئولان در این زمینه تصمیم می‌گیرند تا خسارت و عدم النفعی که برای کسب و کارهای مردمی مبتنی بر اینترنت وجود دارد، به حداقل برسد و مردم دچار زیان نشوند. 

وی همچنین درمورد اینترنت داخلی گفت: پروژه شبکه ملی اطلاعات یک طرح بزرگی است که بسیاری از خدمات کشور از روی شبکه ملی اطلاعات در زمانی که اینترنت دچار مشکل و اختلال شده بود ارائه شد، مثل خدمات بانکی، حمل و نقل، خدمات دولتی از پایداری برخوردار شد، البته نواقصی وجود داشت که پیام‌ رسان‌های داخلی مشکلات مردم را تا حدی برطرف کردند. 

دبیر شورای عالی فضای مجازی در مورد شبکه ملی اطلاعات گفت: در بخش دیتا و فضای ارتباطی در حوزه صوت همیشه برقرار بوده، اما پروتکل اینترنت دچار قطعی شد و ما در واقع یکی از پروتکل‌های اصلی که اینترنتی است را شاهد قطع آن بودیم و نباید اجازه دهیم ضرر و زیان سنگینی به مردم وارد شود. 

به گفته فیرزوآبادی وزارت ارتباطات تلاش کرد مسائل بانکی و خدماتی مانند حمل و نقل که در شبکه اینترنت ارائه می‌شود، دچار اختلال نشوند. 

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق تحولات لبنان سهمیه بندی بنزین شورای عالی فضای مجازی وزارت ارتباطات ابوالحسن فیروزآبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۳۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است

به گزارش خبرنگار مهر، بختیار خلیقی ظهر پنج شنبه در جلسه توجیهی اهداف و برنامه‌های عملیاتی تحقق شعار سال ۱۴۰۳ صنعت، معدن و تجارت کردستان، اظهار کرد: امسال مقام معظم رهبری «جهش تولید با مشارکت مردم» را به عنوان شعار سال جاری معرفی کردند و باید برای تحقق این شعار همه دست به دست هم دهند.

وی افزود: شعار امسال بیانگر توجه به تولید ملی در سایه مشارکت همگانی است و مقام معظم رهبری با تعیین این شعار امسال این مهم را مورد تاکید قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: جهش تولید می‌تواند خسارت‌های اقتصادی ناشی از اختلال در بازار ارز و کاهش ارزش پول را جبران کند و ارتباط بین صنعت و دانشگاه و فعالیت‌های دانش بنیان را رونق ببخشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: این اداره‌کل برتامه‌های خود را برای تحقق شعار سال برنامه‌ریی و مشخص کرده و انتظار داریم مردم در این راستا همراهی لازم را داشته باشد.

خلیقی با بیان اینکه دستیابی به توسعه اقتصادی و رشد پایدار نیازمند تقویت بنیه تولید داخلی کشور است، تصریح کرد: کردستان در حال حاضر ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و تولیدی مناسبی دارد اما برای بهره‌برداری از آن نیاز به برنامه ریزی مناسب و مشارکت هر چه بیشتر مردم است.

وی همراهی مردم، صنعتگران، معدن کاران، بازاریان و تمامی طیف‌ها و گروه‌های جامعه را در توسعه مؤثر دانست و گفت: زمانی می‌توانیم شاهد توسعه کشور و استان باشیم که همه خود را برای تحقق آن مسؤول بدانیم.

خلیقی اضافه کرد: در حال حاضر جهش تولید امکان جبران خسارت‌های اقتصادی ناشی از اختلال در بازار ارز و کاهش ارزش پول ملی در کشور را فراهم خواهد کرد.

کد خبر 6095089

دیگر خبرها

  • واکاوی تخصیص «۲ و نیم میلیارد دلار ارز برای مونتاژ ۲۵۰ هزار خودروی چینی» به جای تولید ۷۰۰ هزار خودرو در داخل!
  • مسجد و فرهنگسرا را چرا داخل پارک می‌سازند؟/ تهران خشک به بوستان نیاز دارد
  • پیام پیرمرد حاشیه‌ساز سپاهانی بعد از توهین به هواداران زن پرسپولیسی
  • عرضه دو تک نگاری خبرنگار ایرانی از افغانستان در نمایشگاه کتاب
  • رکورد مسابقات فری استایل اسکیت شکسته شد
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • صعود قیمت خودورهای داخلی و خارجی در بازار؛ این خودروی داخلی رکورد رشد قیمت را زد | جدول قیمت ها