Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ستاد خبری بیست‌ و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، محمود آموزگار با حضور در ششمین دوره‌ کتابگردی  گفت: آغاز برنامه‌ کتابگردی به همت احمد مسجدجامعی به صورت خودجوش و استمرار برگزاری آن طی ۶ دوره از نکات مثبت این طرح است.

آموزگار با بیان اینکه هر ساله با انتخاب شعاری معنادار، هفته کتاب پاس داشته می‌شود، افزود: کتابگردی ابتدا در تهران آغاز شد و سپس مسئولان دیگر دستگاه‌ها نیز به آن پیوستند و جنبه‌ی سراسری گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مزیت این طرح گفت: در گذشته برخی سیاستگداری‌های فرهنگی باعث کمرنگ شدن تاثیر کتابفروشی‌ها می‌شد، اما با اجرای طرح‌های اینچنینی، کتابفروشی‌ها در معرض توجه قرار گرفتند و تمرکز روی کتابفروشی‌های محلی و محله‌ای گذاشته شد.

وی تصریح کرد: کتابفروشی‌های محلی، هزینه‌ای برای دولت نیستند بلکه نوعی سرمایه‌گذاری به حساب می‌آیند چرا که وجود آنها در محلات از میزان جرم و بزه می‌کاهد و فضای محلات را تلطیف و آرام می‌کند.

ششمین کتابگردی پایتخت با حضور اهالی فرهنگ و هنر، نویسندگان، ناشران و اعضای شورای شهر تهران از نشر معارف واقع در منطقه ۲ شهرداری پایتخت آغاز شد.

مبدع برنامه کتابگردی احمد مسجدجامعی عضو هیات امنای موسسه خانه کتاب و عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران است و امسال هم کتاب‌ دوستان را برای شرکت در مراسم کتاب‌گردی دعوت کرد؛ در قسمتی از فراخوان او نوشته شده است: «... در چنین شرایطی نباید بگذاریم چراغ کتابفروشی‌ها خاموش یا کم‌نور شود، زیرا چراغ کتابفروشی‌ها خانه‌های ما را نیز روشن می‌کند و نور امید را همچنان در دل‌های ما زنده نگه می دارد. ما می‌توانیم با حضور خود در کتابفروشی‌ها و خرید کتاب به روشن ماندن این چراغ‌ها کمک کنیم و شهر و خانه‌هایمان را روشن نگه داریم...»

بیست و هفتمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار حال خوش خواندن از ۲۳ آبان در سراسر کشور آغاز شده است و تا ۵ آذرماه ادامه دارد. امسال بیش از ۷۰ سازمان و نهاد مختلف در اجرای برنامه های هفته کتاب مشارکت دارند. این رویداد فرهنگی از چهارشنبه (۲۲ آبان) در یزد افتتاح شد و ایام هفته به این اسامی نامگذاری شده اند: چهارشنبه؛ کتاب و پایتخت کتاب ایران، پنجشنبه؛ کتابخانه، کانون فرهنگی محله، جمعه؛ کتاب معجزه پیامبر (ص)، شنبه؛ وقف کتاب، ترویج کتابخوانی، یکشنبه؛ مدرسه کتاب‌محور، دانش‌آموز کتابخوان، دوشنبه؛ کودک، کتاب، آینده، سه‌شنبه؛ کتاب مبنای تمدن، چهارشنبه ۲۹ آبان؛ کتاب، رسانه و فضای مجازی و پنجشنبه؛ کتابفروشی پاتوق فرهنگی.

همزمان با این هفته برنامه های مختلفی برای توجه بیشتر به کتاب و کتابخوانی در سطح جامعه برگزار می شود که از جمله آن طرح پاییزه کتاب است. بر اساس این طرح علاقه‌مندان و خریداران کتاب‌های عمومی و کودک و نوجوان می‌توانند با ارائه کد ملی از ۲۰ درصد یارانه خرید کتاب تا سقف ۱۲۰ هزار تومان در کتابفروشی‌های ثبت‌نام کرده در این طرح، بهره‌مند شوند.

کتاب‌گردی توسط اهالی قلم و نشر، جمع آوری کتاب برای مناطق محروم در قالب پویش با کتاب میشه توسط نهادهای مرتبط؛ از جمله معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و کتابخانه ملی، گرامیداشت نویسندگان کودک و نوجوان، برگزاری اختتامیه هیجدهمین جشنواره کتاب و رسانه، برگزاری پنجمین دوره جشن ملی مترجمان و اختتامیه دومین دوره پوپک دانا تنها بخشی از این برنامه ها با رنگ و بوی کتاب است.

همچنین با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات امسال برای اولین بار هفته کتاب در بیش از ۱۲ کشور؛ از جمله ترکیه، مجارستان، سوئیس، آلمان، ایتالیا و قرقیزستان با مشارکت نهادهای فرهنگی این کشورها برگزار شده است. فایل پوستر و تیزر بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران روی پایگاه اطلاع رسانی هفته کتاب بارگذاری شده است.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته کتاب موسسه خانه کتاب ایران کتاب طرح های ترویجی کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته کتاب موسسه خانه کتاب ایران کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته کتاب موسسه خانه کتاب ایران کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۴۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرنگار پیشکسوت محلات در حادثه رانندگی جان باخت

به گزارش صدای ایران از ایرنا،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در گفت گو با ایرنا ضمن تسلیت درگذشت زنده یاد نیکویی گفت: این خبرنگار پیشکسوت سال‌ها در عرصه خبر و رسانه شهرستان محلات فعالیت داشت.

حسین محمودی فر ادامه داد: مرحوم نیکویی نمایندگی روزنامه جمهوری اسلامی را در شهرستان محلات داشت.

مرحوم «حمید نیکویی» پیشکسوت عرصه اطلاع رسانی در شهرستان محلات در سال‌های دفاع مقدس به عنوان خبرنگار جبهه وجنگ فعالیت داشت وی همچنین نمایندگی وخبرنگاری روزنامه جمهوری اسلامی درشهرستان محلات را عهده دار بود.

عضویت در هیات مدیره موسسات خیریه؛ حمایت از بیماران ام اس سرطانی مهر سلامت محلات، خیریه علوی، خیریه فاطمیه محلات (دارلایتام)، خیریه سالمندان حضرت رسول اکرم (ص) محلات از فعالیت‌های عام المنفعه مرحوم نیکویی بود.

دیگر خبرها

  • بارش‌های این استان کویری در ۲۵ سال گذشته بی سابقه بود
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • بازدید وزیر فرهنگ از مراحل آماده سازی نمایشگاه کتاب تهران
  • بارندگی‌های بی سابقه در استان یزد
  • باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی کتاب باشد
  • بارندگی‌های استان در ۲۵ سال اخیر بی سابقه بوده است 
  • نمایشگاه کتاب تهران پس از ۳۵ دوره به قوام رسیده است
  • خبرنگار پیشکسوت محلات در حادثه رانندگی جان باخت
  • حضور کتاب‌فروشی‌ها در نمایشگاه کتاب، آری یا خیر؟
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی