Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@15:02:27 GMT

شکار کبک چیل در بوکان ممنوع اعلام شد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۴۷۹۰

شکار کبک چیل در بوکان ممنوع اعلام شد

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: برای نخستین بار در این شهرستان شکار کبک چیل ممنوع شد.

 

آوات بازیار روز پنجشنبه اظهار داشت: کبک چیل از جمله پرندگان بومی ایران است که در سال‌های اخیر بر اثر شکار بی‌رویه و خشکسالی و از بین رفتن پوشش گیاهی به تعداد کم دیده شده به طوری که بر اساس اظهارات کارشناسان محیط زیست این گونه در معرض خطر انقرض نسل قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به دلیل شکار بی‌رویه این گونه جانوری در سال‌های گذشته تعداد و جمعیت این گونه رو به کاهش است از این‌ رو در لیست شکار ممنوع اعلام شده است.

وی تاکید کرد: با افرادی که اقدام به شکار این پرنده کنند به شدت برخورد قضایی خواهد شد.

کبک چیل ۳۰ سانتیمتر طول دارد و از تیهو اندکی بزرگتر، اما از کبک و دراج کوچکتر است؛ این پرنده با بدنی گرد و فربه از خانواده قرقاول که فرم و رفتار آن شباهت زیادی به کبک دارد.

رنگ کلی بدنش خاکستری با لکه‌های نخودی کم‌رنگ، بال‌های گرد و دم کوتاه خرمائی رنگ با سر و صورت بلوطی کم‌رنگ مایل به نارنجی و گردن و سینه خاکستری است.

قوچ و میش ارمنی، میش مرغ، سمندر کردستانی و کبک چیل از گونه‌های نادر و در حال انقراض شهرستان بوکان هستند.

میش مرغ به عنوان یکی از نادرترین و زیباترین پرندگان جهان رو به انقراض است بطوریکه هم‌اکنون تنها تعداد حدود ۳۰ قطعه از آن باقی مانده که این تعداد نیز در آذربایجان‌غربی و در شهرستان بوکان زندگی می‌کنند./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۴۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است

سرپرست شهرداری بوکان گفت: فعالیت‌های عمرانی و توسعه فضای سبز در تفرجگاه نالشکینه توسط بخش‌های مختلف شهرداری آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، امیر احمدی، امروز _پنج‌شنبه ششم اردیبهشت_ در بازدید از پروژه تفرجگاهی نالشکینه که با همراهی فرماندار شهرستان بوکان انجام شد، اظهار کرد: نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است و تمام اقدامات انجام گرفته باید طبق طرح‌های از قبل کارشناسی شده و هدفمند باشد.

وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های انجام گرفته در سنوات قبلی در نالشکینه بر لزوم ادامه فعالیت‌های عمرانی و فضای سبز در این مکان در سریع‌ترین زمان ممکن توسط بخش‌های مختلف شهرداری تاکید کرد.

سرپرست شهرداری بوکان گفت: فعالیت‌های عمرانی و توسعه فضای سبز در نالشکینه توسط بخش‌های مختلف شهرداری آغاز شده است.

احمدی همچنین در بازدید از پروژه احداث بخش جنوبی خیابان سی متری نالشکینه با بیان اینکه به زودی بخش جنوبی سی متری نالشکینه آسفالت و زیر بار ترافیک خواهد رفت، تصریح کرد: این معبر مهم در هدایت خودروهای عبوری به بخش شمال و جنوب شهر بوکان نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

وی در این راستا ادامه داد: ساماندهی، اجرای فضای سبز و همچنین آسفالت آن در دستور کار قرار گرفته است و به‌زودی این معبر به بخش شمالی خود واقع در دامنه نالشکینه متصل خواهد شد.

کد خبر 747837

دیگر خبرها

  • تاکیدامام جمعه بوکان براهمیت نقش و جایگاه معلمان و کارگران در جامعه
  • بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی
  • لحظه شکار پهپاد اوکراینی توسط توسط پهپاد روسی | ویدئو
  • حقه عجیب این ماهی برای شکار کردن را ببینید (فیلم)
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است
  • آیا مورچه‌ها صدا دارند و چرا صدای مورچه‌ها را نمی‌شنویم؟
  • شانزدهمین صعود فوتسال ایران به نیمه‌نهایی آسیا؛ قرقیز شکار یوز شد
  • صهیونیست‌های پنهان‌شده در یک خانه شکار نیروهای لبنانی شدند
  • ممنوعیت اشتغال اتباع در کردستان