Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@07:46:17 GMT

کدام خوراکی‌ها شما را می‌کُشد؟

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۴۸۱۴

طبق بررسی‌های گوناگون علمی، مصرف زیاد بعضی از مواد غذایی باعث اختلال در سیستم بدن خواهد شد. ناطقان: عده‌ای از افراد فکر می‌کنند که تنها مصرف بیش از حد قلیان و سیگار آن‌ها را دچار پیری زودرس و مرگ می‌کند، اما باید بدانید که مصرف مواد غذایی سالم هم مانند موارد زیر می‌تواند باعث تداخل در وضعیت جسمانی و بستری شدن شما در بیمارستان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کلم
طبق پژوهش‌های علمی مصرف زیاد سبزیجات کلمی با اینکه سرشار از مواد مغذی مانند بروکلی است باعث ایجاد مشکلات قلبی زیاد و کم کاری تیروئید در بدن می‌شود و شما را سریع‌تر به کام مرگ می‌کشاند.

تن ماهی
از آن‌جایی که در کنسرو‌ها و ماهی مقدار زیادی جیوه پیدا می‌شود مصرف آن برای همه انسان‌ها مخصوصا کودکان و بانوان باردار به هیچ وجه توصیه نمی‌شود چرا که خوردن جیوه باعث مسمومیت‌های زیادی مانند ناتوانی انگشتان و مشکلات شنوایی زیادی خواهد شد که حتی می‌تواند در عملکرد ذهن و یادگیری تداخل ایجاد کند.


مصرف شیرین بیان
خوردن بیش از اندازه  شیرین بیان سیاه به علت ترکیب گلیسیرین  باعث مشکلات قلبی و فشار خون بالا خواهد شد.


مصرف انواع ویتامین‌ها
بسیاری از افراد با تصور نادرست هنگام سرماخوردگی به استفاده از ویتامین‌ها روی می‌آورند، اما با وجود اینکه این ویتامین‌ها برای بدن مفید هستند، اما مصرف بیش از حد آن‌ها مانند ویتامین A منجر به سرطان‌های خفیف و ایجاد مشکل در سیستم عصبی خواهد شد.


قارچ‌ها
خوردن قارچ‌های خوراکی در کشور‌های گوناگون در هنگام تفریح به علت ترکیبات سمی زیاد در خود می‌تواند منجر به توهم و تشنج در شما شود. توصیه ما به شما این است که قبل از مصرف قارچ‌های خوراکی از سالم بودن آن‌ها اطمینان حاصل فرمایید. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: خوراکی ، مرگ ، مواد غذایی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خوراکی مرگ مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۴۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو

به گزارش خبرآنلاین، «خدیجه رحمانی» متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران در پاسخ به این سوال که بیشتر کمبود کدام ویتامین در کشور وجود دارد گفت: کمبود ویتامین B۱ در کشور بیشتر دیده می‌شود. با الگوهای مصرفی که وجود دارد باید آن را در غلات گنجاند. مثلا نان‌ها باید برای دریافت این ویتامین تصفیه نشده باشند، اما متلاسفانه بیشتر نان‌های ما تصفیه شده است و برای همین ویتامین B۱ دریافت نمی‌شود.

تاثیر ویتامین B بر خلق و خو

به گزاش ایلنا، رحمانی درباره تاثیر ویتامین‌ها روی کیفیت خلق و خو نیز توضیح داد: ویتامین‌های گروه B نقش مهمی در کمک به مغز در تولید سطح کافی مواد شیمیایی مورد نیاز برای مدیریت خلق و خو و سایر عملکردها دارند. بنابراین ویتامین‌های گروه ب در خلق و خو به‌ دلیل نقشی که در متابولیسم بدن دارند بسیار تاثیرگذارند. اگر کسی دارای مقادیر کم ویتامین B و به ویژه B۱۲ باشد، احتمال دارد علائم افسردگی را تجربه کند. به ویژه B۱۲ در کاهش خستگی شناخته شده است.

وی افزود: ویتامین B۳ نیز که در تولید سروتونین نقش دارد بسیار اهمیت دارد. در افراد مبتلا به افسردگی، سطح سروتونین آنها پایین است. توزیع ویتامین B۳ در مواد غذایی زیاد است و عمدتا کمبود آن کمتر پیش می‌آید. مگر کسی مشکلات گوارشی داشته باشد. اما جذب ویتامین B۱ و B۲ از طریق مواد غذایی کمتر است. B۲ بیشتر در شیر و لبنیات یافت می‌شود. اگر به این دست لبنیات حرارت زیاد داده نشود و در معرض نورآفتاب قرار نگیرند، چون نور آفتاب آنها را از بین می‌برد، ممکن است با این شرایط بیشتر جذب بدن شوند. چون ویتامین گروه B نسبتا ناپایدارند و در مراحل پخت بین ۳۰ تا ۶۰ درصد آنها از بین می‌رود برای همین کمبود آن بیشتر حس می‌شود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902665

دیگر خبرها

  • ویتامین B روی عصبانیت چه اثری دارد؟
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • چه مواد غذایی از آسیب های آلودگی هوا محافظت می‌کند
  • سم‌زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار!
  • ۷ خاصیت بی‌نظیر آب سیب زمینی برای سلامتی
  • این مواد خوراکی استخوان‌های بدن را تقویت می‌کنند
  • گنجینه ای از ویتامین ها و مواد معدنی
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو
  • ۱۰ کشور با بهترین غذاها در جهان؛ کدام کشور بهترین کیفیت غذا را دارد؟ (+عکس)