Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@02:58:44 GMT

خواص معجزه آسای بهارنارنج

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۵۱۸۳

خواص معجزه آسای بهارنارنج

 درباره دمنوش بهارنارنج اظهار کرد: بهار نارنج یا گل نارنج شکوفه گل نارنج است که در فصل بهار به ویژه اردیبهشت به شکل گل سفید، مایل به زرد در درختان نارنج در برخی از نقاط مانند شیراز و شهر‌های شمالی به ویژه بابل به ثمر می‌رسد.

او افزود: گل بهارنارنجی که در جنوب ایران به دست می‌آید، گرمی بیشتری دارد چراکه در اقلیم گرم‌تری پرورش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
علمای طب سنتی طبیعت آن را گرم و خشک می‌دانند، اگر ۲۰ گرم بهارنارنج را به مدت نیم ساعت در یک لیتر آب دم کنید و قبل از غذا با عسل شیرین میل کنید؛ ناراحتی عصبی دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد و حجم غذا را آرام‌تر می‌کند، این دمنوش ضد انگل است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: شربت بهارنارنج را با عرق بیدمشک مخلوط کنید و شبی یک فنجان میلی کنید. این دمنوش برای درمان عرق‌ریزی بدن که از ضعف باشد مفید است، دمنوش بهارنارنج را با نصف سنبل طیب مخلوط کنید و در یک لیوان آب برای اختلالات عصبی، تپش قلب و آنزیم ناحیه قفسه صدری تأثیرگذار است.

حاج محمد خانی تصریح کرد: مخلوط ۲۰ گرم بهار، ۱۰ گرم تخم گشنیز، ۱۰ گرم تخم کاهو شبی یک قاشق در یک لیوان دم کرده و میل کنید؛ این نوع مخلوط برای رفع بی‌خوابی مؤثر است. جوشانده بهار نارنج با عرق آن را مساوی با آب کرفس خام مخلوط و روزی دو فنجان میل کنید و پس از چند روز برای سنگ مثانه و کلیه نتیجه مطلوبی بدست می‌آید.

او گفت: در اختلالات طحال به مدت ۱۰ روز یک گرم بهارنارنج را با پودر ریشه مرجان مخلوط و میل کنید، نتیجه خوبی بدست می‌آید. دمنوش روزانه دو فنجان بهارنارنج در درمان نوعی از صرع که حاصل ضعف اعصاب و انگل گوارشی است، مؤثر است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی توصیه کرد: بهتر است افرادی که مزاج گرم دارند بهارنارنج را به ویژه در شب مصرف نکنند.


منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دمنوش گیاهی بهار نارنج خواص بهار نارنج طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۵۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یازدهمین جشنواره شکوفه‌های بهاری در رامسر برگزار می‌شود

نادر سحرخیز رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر گفت: یازدهمین جشنواره شکوفه‌های "بهارنارنج" با هدف معرفی و جذب گردشگران در ۲۹ اردیبهشت ماه در پردیس موزه‌ای بنیاد رامسر برگزار می‌شود.

او افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، شناساندن بیشتر فواید شکوفه‌های بهار نارنج، شادی‌آفرینی برای مردم بومی و شناخت پتانسیل‌های محلی است.

سحرخیز فراهم سازی شرایط مناسب برای تولید و استفاده از تجربه‌های موفق چشنواره‌های از این دست در نقاط مختلف استان و کشور را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد و گفت: نمایشگاه لوازم قدیمی کشاورزی، صنایع و ماشین‌آلات کشاورزی، تولیدات عمومی دفع آفات، نمایشگاه کتاب نویسندگان رامسر، طراحی و گرافیک دانشجویان و دانش‌آموزان، نمایشگاه عکس، اجرای موسیقی سنتی، سرنانوازی، دهل و نقاره، عرضه و تولید مربا و عرق بهار نارنج، طبخ غذا‌های محلی و شیرینی سنتی تولید شده از بهار نارنج، ارایه صنایع‌دستی رامسر، از جمله برنامه‌هایی است که در یازدهمین چشنواره شکوفه‌های بهاری برنامه‌ریزی شده است.

او افزود:در این مراسم از افراد موفق و فعال در سه حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تقدیر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ببینید | سرقت برق‌آسای ساندویچ یک پسر جوان توسط شاهین شکاری!
  • یازدهمین جشنواره شکوفه‌های بهاری در رامسر برگزار می‌شود
  • معجزه آب سیب زمینی ؛ فواید و خواص آب سیب زمینی را بشناسید
  • خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن
  • خسارت بارش‌های سیل‌آسای سراوان به آسفالت معابر
  • گیاهان مفید برای رشد و تقویت مو‌های نازک
  • طرز تهیه مربای بهارنارنج، مربای خوش عطر فصل بهار 
  • مصرف این سه نوع چای چهره‌تان را ۲۰ سال جوان می‌کند
  • درمان معجزه‌آسای حساسیت فصلی با عطر طبیعی
  • از دلبری بهارنارنج تا اردیبهشتِ عاشقی در بهارِ شیراز