Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ذوالفقار یزدان مهر در همایش تامین مسکن مددجویان بهزیستی استان کرمانشاه که با حضور خیرین مسکن ساز برگزار شد، با اشاره به وظایف گسترده سازمان بهزیستی، گفت: بر اساس قانون ۱۸۶ وظیفه برای سازمان بهزیستی کشور تعریف شده که انجام این وظایف به تنهایی از عهده این سازمان بر نمی‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در همین راستا رویکرد سازمان ایجاد توانمندسازی مددجویان توام با کرامت انسانی است تا مددجویان بتوانند به عنصری فعال در جامعه تبدیل شوند و این رویکرد درست در مقابل صدقه پروری و دلسوزی‌های لحظه‌ای و آنی است.

یزدان مهر با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: در حال حاضر فشار اقتصادی بر مددجویان بهزیستی بیشتر شده و استراتژی ما این است که حضور خیرین را در سازمان بهزیستی به عنوان یکی از عناصر اصلی نهادینه کنیم.

این مسئول با بیان اینکه معلولان بخش عظیمی از جامعه مددجویان بهزیستی را تشکیل می‌دهند و با اشاره به برگزاری اولین مجمع خیرین حامی معلولان در مشهد مقدس، گفت: در این مجمع در همان جلسه ۳۴ میلیارد تومان برای تامین مسکن مددجواین دو معلوله جمع آوری شد و خوشبختانه با کمک‌های جمع آوری شده اقدامات خوبی در دست انجام است.

یزدان مهر با اشاره به راه اندازی این مجمع در دیگر استان‌های کشور، گفت: به تدریج این مجمع درحال شکل گیری در استان‌های مختلف کشور است و امیدواریم در استان کرمانشاه نیز این مجمع راه اندازی شود.

این مسئول با اشاره به در دست احداث بودن ۵۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی، گفت: از این تعداد ۶۵۸۸ واحد مربوط به خانوار‌های مددجوی دارای دو معلول است که خوشبختانه با همت و همراهی بنیاد مستضعفان در مجموع مبلغ ۶۰ میلیون تومان کمک بلاغوض برای هر یک از این واحد‌ها تامین شده است.

او افزود: همچنین در تفاهم نامه دیگری مقرر شد برای ساخت مسکن چهار هزار خانوار مددجوی دارای دو معلول که پشت نوبتی هستند مبلغ ۶۰ میلیون تومان کمک بلاعوض نیز لحاظ شود.

یزدان مهر یادآور شد: علاوه بر این‌ها انجمن خیریان حامی معلولان متعهد شدند به ازای هر واحد برای خانوار‌های دارای دو معلول ۱۰ تا ۱۴ میلیون تومان کمک بلاعوض تامین کنند.

به گفته معاون مشارکت‌های سازمان بهزیستی کشور امسال این سازمان ساخت ۷۵۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان را متعهد شده که تاکنون ۷۷۰۰ واحد ساخته و تا پایان سال در مجموع ۱۷ هزار واحد مسکونی برای مددجویان احداث میشود.

یزدان مهر بیان کرد: علی رغم این حجم ساخت و ساز برای مددجویان، متاسفانه در حال حاضر ۱۱۳ هزار خانوار مددجوی پشت نوبتی مسکن داریم که سهم استان کرمانشاه از این تعداد ۱۵ هزار خانوار است.

او افزود: امیدواریم خیرین در استان کرمانشاه همت کرده و برای ساخت این ۱۵ هزار واحد مسکونی مددجویان در استان همراهی کنند.

یزدان مهر در ادامه به مشکلات دیگر مددجویان از جمله بحث تامین جهیزیه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۲۶ هزار مددجوی پشت نوبتی جهیزیه داریم که قرار است با همکاری دفتر مقام معظم رهبری، مجمع خیرین کشور و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه از هفته آینده پویش ملی "حمایت از ازدواج موفق" را کلید بزنیم تا بتوانیم در نهایت این تعداد جهیزیه را با کمک دستگاه‌های مختلف و حمایت خیرین تا پایان سال تامین کنیم.

او افزود: از این تعداد ۸۰۰ مورد پشت نوبتی جهیزیه مربوط به استان کرمانشاه است که امیدواریم مسئولین و خیرین استان همت کرده و این تعداد جهیزیه را تامین کنند.

انتهای   پیام/ز

 

 ۵۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی در دست احداث است 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توانبخشی بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۵۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات

به گزارش صدای ایران از ایرنا،روح اله خدابنده لو روز جمعه افزود: کارفرمایان با جذب مددجویان بهزیستی و ایجاد اشتغال برای این گروه علاوه بر اجر اخروی می‌توانند از مشوق‌های بیمه‌ای بهزیستی و تسهیلات کم بهره استفاده کنند.

به گفته این مسوول، تسهیلات اشتغال برای افراد دارای معلولیت از سن ۱۸ تا ۵۰ سالگی قابل پرداخت است.

وی اظهار داشت: همه مددجویان بهزیستی در حوزه‌های تخصصی توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی منوط به اینکه پرونده فعال داشته و فاقد شغل باشند، می‌توانند از تسهیلات اشتغال بهزیستی بهره‌مند شوند.

مدیر کل بهزیستی زنجان با بیان اینکه مددجویان بعد از گذراندن دوره آماده‌سازی شغلی از سوی مددکار حوزه شغلی بهزیستی احراز صلاحیت می‌شوند، خاطرنشان کرد: مددجویان شاغل و حقوق‌بگیر بخش‌های دولتی و غیردولتی مشمول دریافت تسهیلات اشتغال بهزیستی نمی‌شوند.

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز