Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-07@13:49:41 GMT

۲ محکوم امنیتی آزاد شدند

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۵۶۳۳

۲ محکوم امنیتی آزاد شدند

۲ نفر از محکومان امنیتی که بیش از ۲۰ سال در زندان حضور داشتند با درخواست آیت الله رئیسی و موافقت رهبر معظم انقلاب از زندان آزاد شدند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در آستانه ۱۷ ربیع الاول و همزمان با میلاد با سعادت پیامبر مکرم اسلام آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در نامه‌ای به محضر مقام معظم رهبری لیستی بیش از ۳۵۰۰ نفره از محکومان را به جهت استفاده از عفو و تخفیف در مجازات ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تفاوت مهم این لیست با سایر عفو‌های صورت گرفته در مناسبت‌های گوناگون از دو جنبه بود ابتدا اینکه عدد بالایی از محکومان برای بهره‌مندی از تخفیف در مجازات در این لیست نام‌شان گنجانده شده بود و دوم اینکه در بین این افارد ۳۲ محکوم جرایم سیاسی و امنیتی نیز به چشم می‌خوردند.

امشب دو تن از محکومان سیاسی و امنیتی که اسم‌شان در این لیست حضور داشته است به نام‌های عثمان مصطفی پور و محمد نظری از زندان آزاد شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده عثمان مصطفی پور در شهریور ماه سال ٧٠ در منطقه «ترگور» ارومیه بازداشت شد.

براساس آنچه در برخی منابع آمده است عثمان مصطفی پور ابتدا به اتهام معاونت در قتل، نخست به اعدام محکوم شد، اما این حکم در سال ۷۹ به ۱۰ سال حبس تقلیل یافت.

وی در همان سال، در پرونده دوم خود به اتهام همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون کرد به ۲۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

اما دیگر زندانی آزاد شده محمد نظری است این فرد در نهم خرداد ماه سال ۱۳۷۳ در شهرستان بوکان دستگیر شد.

این فرد ابتدا از سوی شعبه رسیدگی کننده به اعدام محکوم شده بود، اما با یک درجه تخفیف مجازات وی به حبس ابد تقلیل یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قوه قضائیه ایت الله رئیسی رهبر معظم انقلاب محکوم امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۵۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد

سایت رسمی طالبان با انتشار یادداشتی در حمایت از دانشجویان معترض به کشتار و نسل‌کشی مردم غزه، بازداشت گسترده آنان را توسط پلیس نشانه سرکوب دموکراسی در آمریکا دانست.

در بخشی از این یادداشت آمده است: در پی نسل‌کشی در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی که دست آمریکا پشت این جنایات بوده و کمک‌های مالی و تسلیحاتی آمریکا بدون وقفه به رژیم اشغالگر، وحشی و متجاوز جریان دارد، دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف آمریکا دست به تظاهرات و اعتراضات گسترده برای محکوم‌کردن این نسل‌کشی زده‌اند، اما تا به حال صدها نفر‌شان توسط پلیس دستگیر و با آن‌ها بر خورد خشن صورت گرفته است، زنان و دخترانی نیز در میان معترضان بودند که با بدترین رفتار پلیس مواجه شدند.

طالبان تأکید کرد: آمریکا به بهانه تحکیم دموکراسی، آزادی بیان، حقوق بشر و حقوق زنان به چندین کشور لشکرکشی کرده و دهها کشور دیگر را نیز تحریم و تحت فشارهای سنگین قرار داده است، آیا این کشور پرمدعا، آن را در جامعه خودش عملی کرده است؟

با شروع خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین در غزه ، صدها پلیس وارد میدان مرکزی دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس و دیگر مناطق شدند و اساتید و دانشجویان طرفداران فلسطینی را با ضرب و شتم سرکوب و جمع زیادی را بازداشت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پاداش یک میلیارد تومانی فدراسیون انگیزه مضاعفی به ما داد
  • فرانسه هم اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را محکوم کرد
  • تصاویر کمتر دیده شده از مصطفی زمانی و خانم بازیگر در یک فیلم سینمایی |‌ زمان اکران اعلام شد
  • روایتی متفاوت از مصطفی رحماندوست درباره ننه سرما + فیلم
  • واکنش محمد مهاجری به زندانی شدن یک وکیل دادگستری /یکسوی دعوا سعیدمرتضوی است و یکسو وکیلی شریف!
  • بازگشت محکوم به مرگ از پای چوبه دار
  • فلسطین؛ الگوی آزادی خواهی ملت های مسلمان
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد
  • راهکار‌های سند تحول برای دستگیری سریع‌تر محکومان متواری