Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@23:40:15 GMT

فوائد تخم کتان برای سلامت بدن

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۵۹۴۸

یک محقق و پژوهشگر گفت: تخم کتان حاوی امگا ۳ است که مصرف آن هنگام آلودگی هوا بیشتر توصیه می‌شود. ناطقان: حیدر عظمایی درباره فوائد تخم یا دانه کتان اظهار کرد: تخم کتان دو نوع دارد که معمولاً به رنگ‌های  قهوه‌ای و طلایی است. تخم کتان حاوی  امگا ۳ است که مصرف آن هنگام آلودگی هوا بیشتر توصیه می‌شود، زیرا وجود امگا ۳ در دانه‌های کتان به بهبود عملکرد سیستم قلبی و عروقی، نفس کشیدن راحت بیشتر کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تخم کتان نقش موثری در کاهش فشار خون هم دارد.



 وی در ادامه افزود: بهتر است مبتلایان به بیماری دیابت روزانه از تخم کتان استفاده کنند. می‌توانند روزانه یک تا ۲ قاشق چای‌خوری دانه کتان آسیاب شده را به غذا‌های خود اضافه و میل کنند. تخم کتان با داشتن لیگنان سبب کاهش قند خون می‌شود و امگا ۳ موجود در تخم کتان نقش موثری در تنطیم کلسترول خون دارد.

عظمایی بیان کرد: دانه کتان سرشار از فیبر‌های محلول و نامحلول است و به همین علت تاثیر چشمگیری در رفع یبوست دارد. مبتلایان به یبوست مزمن باید یک قاشق چای‌خوری دانه کتان را شب در یک لیوان آب خیس و صبح روز بعد آن را میل کنند. همچنین این افراد می‌توانند ۲۰ گرم تخم کتان را در یک لیتر آب بریزند و ۵ دقیقه آن را بجوشانند و سپس محلول را صاف و روزانه ۲ بار (صبح و شب) پس از غذا یک فنجان از این جوشانده را میل کنند. دانه کتان ۳ روز پس از مصرف اثر خود را می‌گذارد.


محقق و پژوهشگر گفت: افراد می‌توانند با مصرف  تخم کتان به طور  منظم از ابتلا به گُرگرفتگی را در دوران یائسگی کاهش دهند. تخم کتان سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ است. امگا ۳ در درمان و رفع لکه‌های قهوه‌ای پوست که بر اثر افزایش سن ایجاد می‌شود، موثر است. یک قاشق پودر تخم کتان را در قوری بریزید و سپس به آن، آب با دمای ۷۰ یا ۸۰ درجه سانتی‌گراد اضافه کنید و بگذارید ۳۰ دقیقه به خوبی دم بکشد.


وی متذکر شد: مصرف روزانه یک تا ۲ قاشق غذاخوری تخم کتان برای بیماران قلبی مفید است. زنان باردار، شیرده و مبتلایان به سندرم روده تحریک‌پذیر باید از مصرف دمنوش تخم کتان خودداری کنند و اشخاصی که مشکلات التهابی روده مانند بیماری کرون دارند نیز باید در استفاده از این دمنوش احتیاط کنند؛ مصرف دمنوش تخم کتان در مبتلایان به سندروم تخمدان پلی کیستیک، آندومتریوز و فیبروئید ممنوع است. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: تخم کتان ، فواید ، سلامت بدن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تخم کتان فواید سلامت بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۵۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

کارشناس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو، خطرات و تهدیدات مصرف خودسرانه داروهایی که بدون نسخه هم بفروش می‌رسند (داروهای OTC) را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر راضیه کشاورز ملکی با اشاره به هزینه بالای ویزیت پزشکان، اطلاعات اشتباه فضای مجازی، عدم‌اعتماد به پزشک، ترجیح نظرات و سلایق بیمار بر پزشک معالج، ترجیح توصیه‌های غیراصولی افراد به یکدیگر به جای مسائل تجربی را از دلایل موثر در مصرف بالای داروهایی دانست که بدون نسخه هم بفروش می‌رسند.

به گفته وی، این تصور که مصرف داروی بیشتر تضمین کننده، تاثیر بیشتر و بهبودی سریعتر است، یک باور غلط می باشد و هیچوقت نباید داروهای OTC را با مصرف طولانی‌تر یا با دوزهای بالاتر از چیزی که در بروشور آن قید شده، استفاده کرد. اگر پس از مصرف دارو طبق نظر پزشک بهبودی حاصل نشود باید دوباره به پزشک مراجعه کرد و اگر به این علائم توجه نشود و مصرف خودسرانه داروهای OTC ادامه پیدا کند، حتما عوارض دارویی اتفاق می‌افتد.

این کارشناس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده‌های سلامت سلامت غذا و دارو همچنین توجه به فرهنگ‌سازی را در جلوگیری از مصرف خودسرانه دارو بسیار مهم دانست و گفت: عواملی از جمله مصرف بیش از مقدار توصیه‌ شده، طولانی‌تر از زمان توصیه‌شده و بدون توجه به هشدارها و موارد درج شده روی برچسب دارو، همچنین مصرف این داروها بدون تجویز پزشک و داروساز، مصرف خود سرانه است و باید در این‌باره آموزش‌های دقیق و فرهنگسازی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مردم نباید تصور کنند که این داروها خطرات و عوارض کمی دارند. مهم نحوه مصرف آنهاست که بتواند نتیجه درست را برایشان به همراه داشته باشد.

کشاورز ملکی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین توصیه، مصرف دارو براساس دستورالعمل‌های روی برچسب، طبق دستور پزشک یا مشاوره با داروسازی که در داروخانه حضور دارد، می باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عوارض مصرف خودسرانه این دارو‌ها
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • برای حفظ سلامتی روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم؟
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ
  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند