Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون چقدر طلا تاکنون در دنیا استخراج شده است؟، رییس جمهور روسیه: با وجود اختلاف به همکاری با اوپک ادامه می‌دهیم، افزایش قیمت نفت با قوت گرفتن تمدید «طرح کاهش تولید نفت»، یک تولیدکننده ضعیف بزودی بزرگترین شرکت نفتی جهان می‌شود، واردات ۲۸ میلیون دلاری لوبیا چیتی در سال ۹۷، احتمال تغییر سهمیه ناوگان حمل و نقل عمومی و افزایش نرخ بیکاری ترکیه را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش قیمت طلا با دعوت چینی‌ها از آمریکا برای دور جدید مذاکره تجاری

روز پنجشنبه در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با 2.4دلار کاهش نسبت به روز چهارشنبه به قیمت 1469 دلار و 10 سنت به فروش رفت. قیمت فلز زرد دیروز در کمترین زمان 1465 دلار و 60 سنت و در بیشترین زمان 1475 دلار و 20 سنت به فروش رفت. قیمت این فلز گرانبها نسبت به یک ماه گذشته 18.3دلار کاهش داشت اما در مقایسه با یک سال گذشته 243.5 دلار با افزایش همراه شد. در گروه سایر فلزات گرانبها هم نقره 4 سنت کاهش داشت و هر اونس از این فلز به قیمت 17دلار معامله شد. فلز گرانبهای پلاتینوم 2 دلار افزایش داشت اما فلز پالادیوم  2 دلار کاهش را تجربه کرد.

رویترز نوشت:‌ کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی متأثر از خوش‌بینی بازار به مذاکرات تجاری چین و آمریکا است. روز گذشته مقامات چینی از مذاکره‌کنندگان آمریکا دعوت کردند تا دور جدیدی از گفت‌وگوها را پی بگیرند، چین تلاش می‌کند تا به یک توافق تجاری اولیه با آمریکا برسد. قیمت معاملات آتی فلز طلا هم با 0.3درصد کاهش 1470دلار و 40سنت به فروش رفت. تحلیلگر جئورگت گفت: اگرچه تنش‌های زیادی بین چین و آمریکا وجود دارد اما همچنان سرمایه‌گذاران در انتظار نشسته‌اند. به نظر می‌رسد که بازار از اخبار پیرامون جنگ تجاری چین و آمریکا خسته شده‌ است. فلز طلا معمولاً به عنوان محیط امن برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. زمانی که شرایط مبادلات بین‌المللی و تجارت آنها مناسب نباشد سرمایه‌گذاران به سمت فلز زرد روی می‌آورند اما  اگر شرایط مناسبی باشد سرمایه‌های خود را از طلا دور می‌کنند.

چقدر طلا تاکنون در دنیا استخراج شده است؟

اگر همه طلاهایی را که تا به حال در دنیا استخراج شده است را ذوب کنیم، می توان مکعبی با اضلاع ۲۱ متری ساخت. شورای جهانی طلا با اعلام این مساله، افزود: حجم طلای استخراج شده در جهان تا آخر سال ۲۰۱۷ میلادی در مجموع ۱۹۰ هزار و ۴۰ تن بوده که با احتساب همه آثار تاریخی باستانی ساخته شده از طلا است. میزان روزانه استخراج طلا ۲.۵ تا ۳ تن است. طبق محاسبات شورای جهانی طلا، دوسوم استخراج طلا در دوره آغاز شده از سال ۱۹۵۰ میلادی صورت گرفته است. ۴۷.۷ درصد طلای استخراج شده در جهان در روی زمین در صنعت جواهر سازی مورد استفاده قرار می گیرد. میزان ذخایر معادن زیرزمینی طلا ۵۴ هزار تن است. در سال‌های اخیر استخراج طلا افزایش یافته است اما کارشناسان پیش بینی می‌کنند نرخ رشد استخراج طلا طی هشت تا ۱۰ سال آینده کاهش یابد. این اولین بار نیست که حجم طلای استخراج  شده در جهان محاسبه می شود. به گزارش ایبنا، وارن بافت، سرمایه دار آمریکایی در سال ۲۰۱۲ گفته بود اگر همه طلاهایی را که (تا آن زمان) در دنیا استخراج شده، ذوب شود می‌توانمکعبی با اضلاع ۲۰ متری ساخت.

ساز تازه‌ای که پزشکان برای مالیات کوک کرده‌اند

جنگ اقتصادی، کمبود منابع دولت، عدم رعایت عدالت در نظام مالیاتی، فرارهای مالیاتی گسترده حداقل تا ۷ هزار میلیارد تومان و ... از جمله دلایلی بود که مجلس را بر آن داشت تا در بودجه سال ۹۸ لزوم اخذ مالیات از صاحبان حرف پزشکی را بگنجاند. 

در این بین که خبرهای عدم تمکین پزشکان از قانون یکی پس از دیگری منتشر می شد، اعلام شد که متولیان این حوزه به دنبال گرفتن معافیت برای بخش کارانه از شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا هستند. کارانه ای که حداقل تا ۴ برابر حقوق پزشک است و درآمد اصلی پزشکان محسوب می شود. پیگیری های خبرنگار مهر از سازمان امور مالیاتی نشان می دهد که بحث معافیتی در میان نیست و تغییر نرخ موثر مالیاتی مطرح است که همین هم موضوعی مهم و قابل تامل تلقی می شود.  در این راستا یک منبع آگاه در سازمان امور مالیاتی به مهر گفت: برای پزشکان معافیتی وجود ندارد بلکه اخیرا بحث تغییر نرخ موثر مالیاتی پزشکان مطرح شده است.

وی با بیان اینکه پزشکان به دنبال پیشبرد نظر خود در نهادهای قانونگذار هستند، افزود: نرخ مالیات حقوق و مزایای اعضای هیات علمی دانشگاه ها ۱۰ درصد است از این رو پزشکان به دنبال اعمال نرخ مالیات ۱۰ درصدی بر کل درآمدشان از جمله کارانه هستند. این مقام مطلع ادامه داد: در بودجه سال ۹۸ در مورد کارانه پزشکان استنثایی در نظر گرفته شده بود به این صورت که نرخ مالیات کارانه این قشر به صورت تصاعدی تا حداکثر ۳۵ درصد مشمول مالیات می شد. وی گفت: در حال حاضر پزشکان به دنبال این هستند که این عدد را به ۱۰ درصد برگردانند. در حالی پزشکان به عنوان قشر پردرآمد جامعه به هر دری میزنند تا از پرداخت مالیات حقه فرار کنند که دهک های پایین درآمدی از جمله کارمندان و معلمان، پیش از دریافت حقوق مالیات خود را می پردازند. 

رییس جمهور روسیه: با وجود اختلاف به همکاری با اوپک ادامه می‌دهیم

رییس جمهور روسیه اعلام کرد با وجود اختلافات جزئی با اوپک، کشورش به همکاری با این گروه برای تثبیت بازارهای نفت ادامه خواهد داد. ولادیمیر پوتین در کنفرانس راشیا کالینگ اظهار کرد: ما برخی اختلافات جزیی داریم اما در مجموع وظیفه مشترکی داریم. این ماموریت، متعادل کردن بازار است تا برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان قابل قبول باشد. مهمترین مسئله‌ای که می خواهم روی آن تاکید کنم، قابل پیش بینی بودن است. پوتین گفت: تنها اقدامات هماهنگ اثر مطلوبی روی بازارهای انرژی بین‌المللی دارند و روسیه همواره یک مشارکت کننده مسئول در بازار انرژی بوده است. توافق کاهش تولید فعلی اوپک پلاس تا پایان مارس سال ۲۰۲۰ ادامه دارد. تولیدکنندگان مشارکت کننده در این توافق در اوایل دسامبر برای مذاکره درباره وضعیت بازار و در شرایطی که قیمت نفت در حدود ۶۲ دلار در هر بشکه در نوسان مانده است، با یکدیگر دیدار می‌کنند.

افزایش قیمت نفت با قوت گرفتن تمدید «طرح کاهش تولید نفت»

روز گذشته در بازار جهانی قیمت هر بشکه نفت برنت با 26 سنت افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت 62 دلار و 66 سنت معامله شد. نفت وست تگزاس آمریکا هم با رشد 34 سنت بشکه‌ای 57 دلار و 35 سنت به فروش رفت. دیروز قیمت بنزین در بازارهای جهانی کاهش داشت و با 18 سنت کاهش گالنی 165 دلار و 45 سنت عرضه شد. رویترز نوشت: روز پنجشنبه پس از آنکه ‌گزارشی منتشر شد که اوپک و هم‌پیمانانش احتمالا طرح کاهش تولید نفت را تا اواسط 2020 ادامه خواهند داد و همچنین چین مذاکره‌کنندگان آمریکا را برای دور جدیدی از گفتگوها دعوت کرده است، افزایش یافت. بر اساس منابع اوپک، کشورهای اوپک و دیگر هم‌پیمانان غیراوپکی‌اش در نشست ماه آینده طرح کاهش تولید نفت را تمدید خواهند کرد و همین عاملی شد تا قیمت نفت در بازارهای جهانی رشد کند در حالی که امروز قیمت نفت کاهشی بود.

غول نفتی عربستان زیر آب می‌رود

بلومبرگ،: تغییرات آب و هوایی شرکت آرامکو عربستان را به شدت تهدید می‌کند. تغییرات آب و هوایی موجب بالا رفتن آب دریا و غرق شدن بخش‌های زیادی از این شرکت خواهد شد. همچنین افزایش دما به زیرساخت‌های شرکت آسیب زده، عملکرد آن را پایین آورده و حتی باعث از بین رفتن بخش‌هایی از آن می‌شود. کانسالتنت کلندر در گزارشی نوشت: افزایش سطح آب دریا تهدید جدی برای فعالیت‌های اقتصادی شرکت آرامکو عربستان بوده و احتمالا باعث می‌شود که بخشی از این شرکت طی چند دهه آینده به زیر آب برود و فعالیت این شرکت بزرگ نفتی جهان بسیار سخت خواهد بود. تیبالت لاکوند، رئیس کلندر در مصاحبه‌ای گفت:‌ «بخش جنوبی این شرکت احتمالا در دهه آینده زیر آب می‌رود، خود  آرامکو هم تایید کرده تغییرات آب و هوایی یک خطر جدی است. آنها مسئول حفظ این دارایی‌ها هستند و من فکر نمی‌کنم که آنها بتوانند چنین کاری بکنند.» 

یک تولیدکننده ضعیف بزودی بزرگترین شرکت نفتی جهان می‌شود

بزرگترین مناقصه نفتی برزیل که در نوامبر برگزار شد، به نظر مایوس کننده بود و علاقه زیادی را از سوی شرکت‌های اکتشاف و تولید بین‌المللی جلب نکرد. با این‌همه شرکت نفتی ملی پتروبراس نمی‌توانست نتیجه‌ای بهتر از این داشته باشد. پتروبراس که به عنوان یک تولیدکننده نفت پرشتاب‌ترین نرخ رشد را در جهان داشته است، کنترل کامل بیش از هشت میلیارد بشکه نفت در میدان بوزیوس را به دست آورده و ششمین شناور این میدان هم در دست برنامه ریزی است. برزیل برای توسعه این میادین و سایر میادین فراساحلی به ۷۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در فاصله سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ نیاز دارد و این برنامه تاثیر مهمی روی پتروبراس خواهد داشت.

آدیتا راوی، نایب رییس تیم بالادستی "ریستاد انرژی" در این باره اظهار کرد: پتروبراس می‌تواند در مدت چند سال به بزرگترین تولیدکننده نفت در میان شرکت‌های سهامی عام در جهان تبدیل شود. ما پیش‌بینی می‌کنیم پتروبراس می‌تواند به تنهایی میزان تولید نفت خود را در یک دهه آینده به میزان بیش از ۱.۳ میلیون بشکه در روز افزایش دهد. پتروبراس در طول سال ۲۰۱۹ از رتبه پنجم به جایگاه سومین تولیدکننده بزرگ نفت ارتقا یافت و تولیدش در سه ماهه سوم به حدود ۲.۲ میلیون بشکه در روز رسید. روس‌نفت و پتروچاینا در صدر فهرست بزرگترین شرکت‌های تولید و اکتشاف سهامی عام جهان قرار دارند. طبق پیش بینی "ریستاد انرژی"، پتروبراس می‌تواند تا چند ماه آینده از پتروچاینا سبقت بگیرد و احتمالا در یک دهه آینده هم از روس‌نفت پیش خواهد افتاد. تولید نفت برزیل به مدد پتانسیل پتروبراس برای پیک تولید احتمالی ۳.۸ میلیون بشکه در روز ممکن است از ۲.۸ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۹ به بیش از ۵.۵ میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۳۰ صعود کند.

ادامه روند نزولی قیمت دلار در بازار

دلار در طول این هفته روزهای پر فراز و نشیبی را به چشم دید و برای مدتی کوتاه هم که شده، خودش را از کانال ۱۱ هزار تومانی که مدت‌ها در آن راکد مانده بود، بیرون کشید. پس از سهمیه‌بندی بنزین در بیست و چهارمین روز آبان ماه (جمعه) زمزمه‌ها و پیش‌بینی‌های دهان به دهان برای افزایش نرخ ارز شروع شد و نهایتا تاثیر نگرانی‌های مردم از این موضوع، از اوایل خودش را روی تابلوی صرافی‌ها به رخ کشید؛ چنانچه دلار بانکی از حوالی نرخ ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان دور شده و آنقدر خودش را به سمت بالا کشید تا توانست به کانال ۱۲ هزار تومان هم وارد شود و حتی سقف ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان را هم رد کرد. اما این روند یکی دو روز بیشتر دوام نیاورد و در حالیکه بسیاری از مردم افزایش نرخ ارز را نتیجه مستقیم طرح سهمیه‌بندی بنزین می‌دانستند، بازگشت نرخ دلار به کانال ۱۱ هزار تومان آب پاکی روی دست همه آن‌ها ریخت. چنانچه روز چهارشنبه رئیس بانک مرکزی با اعلام اینکه «بر بازار کنترل کامل داریم»، خاطرنشان کرد که سهمیه‌بندی بنزین هیچ تاثیری بر نرخ ارز نداشته است. تا روز پنج‌شنبه نرخ ارز به روند نزولی خود ادامه داده و حالا دلار روی تابلوی صرافی‌های بانکی ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان درج شده است که کاهش ۱۰۰ تومانی نسبت به روز چهارشتبه را نشان می‌دهد. همچنین یورو در این صرافی‌ها با نرخ ۱۳ هزار تومان به فروش می‌رسد.

قیمت سکه در آخرین روز آبان

در جریان معاملات بازار آزاد تهران روز پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم به ۴ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان، نیم سکه به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه به یک میلیون و ۳۸۰ هزارتومان و سکه یک گرمی به ۸۵۰ هزار تومان رسید.

واردات ۲۸ میلیون دلاری لوبیا چیتی در سال ۹۷

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۲۱ هزار و ۹۱۶ تن لوبیا چیتی از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است. بر اساس واردات این حجم لوبیا چیتی به کشور ۲۸ میلیون و ۴۳۰ هزار و ۲۰۸ دلار ارز از کشور خارج شد که معادل ریالی آن بالغ بر ۱۱۸ میلیارد و ۷۹۲ میلیون و ۷۴۹ هزار و ۲۲۱ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است. لازم به ذکر است که لوبیا چیتی از ۱۶ کشور جهان از جمله آلمان، امارات متحده عربی، اسپانیا، ازبکستان، اتیوپی و ارمنستان وارد ایران شده است. بنا بر آمار منتشره از سوی گمرک بیشترین واردات لوبیا چیتی از کشور امارات متحده عربی به حجم بیش از ۶ هزارو ۹۸۰ تن و به ارزش ۹ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۳۴۹ دلار بوده است.

احتمال تغییر سهمیه ناوگان حمل و نقل عمومی

سخنگوی شرکت پخش فرآورده های نفتی با اشاره به واریز سهمیه بنزین آذر وسایل نقلیه شخصی و عمومی در ساعت صفر جمعه یکم آذر در کارت های سوخت، از احتمال تغییر سهمیه ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد. به نقل از وزارت نفت، فاطمه کاهی گفت: سهمیه سوخت تعیین شده برای انواع وسایل نقلیه عمومی و شخصی از ساعت صفر بامداد یکم آذرماه در کارت های سوخت مالکان وسایل نقلیه شارژ خواهد شد. وی افزود: سهمیه آبان ماه دارندگان خودروهای شخصی و موتورسیکلت ها در صورت عدم استفاده، در کارت های سوخت شخصی این افراد ذخیره شده و تا شش ماه آینده قابل استفاده خواهد بود. کاهی همچنین با اشاره به مراجعه دارندگان خودروهای عمومی به جایگاه های سوخت به دلیل نگرانی بابت حفظ مانده سهمیه سوخت آبان ماه، از احتمال اعمال تغییراتی در سهمیه این خودروها خبر داد و گفت: در صورت نیاز این تغییرات اعمال شده و در روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

افزایش نرخ بیکاری ترکیه

نرخ بیکاری ترکیه در دوزاده ماه منتهی به اوت با ۰.۹ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۱۴ درصد رسید که بالاترین تورم ثبت شده در این کشور از مارس سال جاری تاکنون بوده است. این نرخ هم‌چنین در مقایسه با نرخ بیکاری ترکیه در اکتبر سال گذشته ۲.۹ درصد افزایش پیدا کرده است.

حقوق معلمان در کدام کشورها بالاتر است؟

با ۶ کشوری که معلمان در آن ها بیشترین دریافتی را در مقایسه با هزینه‌های زندگی دارند آشنا شوید:

۱-ساحل عاج

شاید دیدن نام این کشور آفریقایی در صدر کمی عجیب باشد اما واقعیت این است که متوسط سرانه درامدی معلمان در این کشور ۶۲ درصد بیشتر از متوسط درآمد سرانه در کل این کشور است.

متوسط حقوق معلمان در سال: ۶۷۲۳ دلار

مازاد درآمد برای تامین حداقل مایحتاج زندگی در سال: ۲۵۶۸ دلار

۲- چین

متوسط سرانه درامدی معلمان در این کشور ۴۴ درصد بیشتر از متوسط درآمد سرانه در کل این کشور است.

متوسط حقوق معلمان در سال: ۲۶ هزار و ۱۷۷ دلار

مازاد درآمد برای تامین حداقل مایحتاج زندگی در سال: ۸۰۵۷ دلار

۳- مراکش

متوسط سرانه درامدی معلمان در این کشور ۱۳ درصد بیشتر از متوسط درآمد سرانه در کل این کشور است.

متوسط حقوق معلمان در سال: ۱۰ هزار و ۹۲ دلار

مازاد درآمد برای تامین حداقل مایحتاج زندگی در سال: ۱۱۵۶ دلار

۴- سوئیس

متوسط سرانه درامدی معلمان در این کشور ۷ درصد بیشتر از متوسط درآمد سرانه در کل این کشور است.

متوسط حقوق معلمان در سال: ۶۹ هزار و ۴۷۱ دلار

مازاد درآمد برای تامین حداقل مایحتاج زندگی در سال: ۴۴۸۴ دلار

۵- آلمان

متوسط سرانه درامدی معلمان در این کشور یک درصد بیشتر از متوسط درآمد سرانه در کل این کشور است.

متوسط حقوق معلمان در سال: ۵۳ هزار و ۳۷۳ دلار

مازاد درآمد برای تامین حداقل مایحتاج زندگی در سال: ۴۷۷ دلار

۶- ترکمنستان

متوسط سرانه درآمدی معلمان در این کشور برابر با متوسط درآمد سرانه در کل این کشور است.

متوسط حقوق معلمان در سال: ۱۹ هزار و ۵۷۲ دلار

مازاد درآمد برای تامین حداقل مایحتاج زندگی در سال: ۴۶ دلار

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیمت بنزین اعتراضات آبان 98 محمدرضا داورزنی هفته بسیج عبدالرضا داوری قرارداد مارک ویلموتس پالرمو درآمد سهمیه بندی بنزین قیمت طلا مذاکره تجاری قیمت دلار غول نفتی عربستان حقوق معلمان قیمت بنزین اعتراضات آبان 98 محمدرضا داورزنی هفته بسیج عبدالرضا داوری قرارداد مارک ویلموتس پالرمو درآمد سهمیه بندی بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۶۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است

سید محمد حسینی معاون امور پارلمانی رئیس جمهور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تعطیلی روز‌های هفته گفت: جزئیات لایحه به این صورت بود که به جز روز جمعه یک روز دیگر نیز باید تعطیل باشد. در کمیسیون اجتماعی مجلس نظرات مختلف بر سر تعطیلی پنجشنبه و یا شنبه وجود داشت. با توجه به اینکه عملا در تهران پنجشنبه‌ها تعطیل است نظر دولت بر تعطیل شدن پنجشنبه‌ها بود و بیشترین ارتباط هم با دنیا از طریق تهران است. همه وزارت خانه‌ها منتظر نظر مجلس هستند، اما دولت هم نظر رسمی خود را اعلام کرده است.

وی ادامه داد: دولت تا الان ۴۴ ساعت کاری را مبنا قرار داده بود، اما بعد پیشنهاد ساعت کاری دو ساعت و نیم را داد و بعد هم مجلس این ساعت را ۴۰ ساعت اعلام کرد که دولت هم با آن موافق است و حقوق افراد هم تغییری نخواهد کرد. اگر بخش خصوصی بخواهد اقدام خاصی انجام دهد مربوط به وزارت کار است.

حسینی افزود: در دولت دهم بحث‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه تعطیلی ما از همه جا بیشتر است، اما بعد از بررسی دیدیم که چنین موضوعی صحت ندارد و تازه اگر تعطیلی ما در هفته دوروز باشد تازه میتوان گفت که با برخی از کشور‌ها یکی هستیم. حتی ساعات کاری ما نسبت به برخی ازکشور‌ها بیشتر است. مردم علاوه بر کار زندگی خود را نیز دارند مخصوصا ما که تاکید بر ارتباط با خانواده داریم این تعطیلات کمک کننده است. حتی در دوران کرونا که ساعات کاری کم بود گاهی بازدهی بیشتری داشتیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • بازاری‌ها فروشنده شدند؛ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • ادامه روند نزولی قیمت طلا
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟