Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، از ضرورت مدیریت یکپارچه در بحث شهری خبر داد و گفت: وجود هزار و ۲۰۰ مرکز صدور پروانه در کلانشهر تهران بر مشکلات عدیده شهری افزوده است. تاریخ انتشار: 09:00 - 01 آذر 1398 - کد خبر: ۵۶۹۵۹۱

محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، با اشاره به چرایی ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اطراف تهران، گفت: متاسفانه نبود سیاست گذاری منسجم و واحد و همچنین وجود هزار و ۲۰۰ مرکز صدور پروانه در کلانشهر تهران بر مشکلات عدیده شهری افزوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه وجود هزار و ۲۰۰ مرکز صدور پروانه در منطقه سرزمینی تهران نشان می‌دهد که به همین میزان نیز کانون جمعیتی وجود دارد، افزود: با وجود این میزان کانون جمعیتی تصمیم گیری‌های جزیره‌ای به این نوع ساخت و ساز‌ها دامن زده است.


سالاری با تاکید بر اینکه باید نظام تصمیم سازی واحدی در حوزه شهرسازی اعمال شود، تصریح کرد: اکنون شورای شهر هر بخش با همکاری شهرداری همان منطقه در راستای درآمدزایی هر چه بیشتر مجوز‌هایی را صادر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: معاونت‌های شهرسازی قلک و منبع درآمد شهرداری‌ها نیستند

وی، با بیان اینکه فراهم سازی بستر لازم برای بارگذاری‌های جمعیتی و بلندمرتبه سازی از سوی بخش خصوصی در تهامل با شهرداری‌های مناطق اقماری تهران معضلی شده است، گفت: حاکمیت نباید اجازه این نوع ساخت و ساز‌ها را بدهد، زیرا مجاز بودن این نوع فعالیت‌ها در ادامه بار مضاعفی بر دوش تهران خواهد شد.


سالاری ادامه داد: مجاز بودن چنین ساخت و ساز‌هایی منجر به هجوم جمعیتی در اطراف تهران به مرکز شهر و دریافت سرانه‌های خدماتی از پایتخت خواهد شد.


رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، یادآور شد: مدیریت یکپارچه از حریم لازم است تا ظرفیت‌های پایتخت هدر نرفته و معضلات عدیده در آینده رخ ندهد.


انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مدیریت یکپارچه شهرداری تراکم فروشی بلندمرتبه سازی شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۶۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  محمدرضا عسگریان ؛فرماندار گلپایگان در کارگروه املاک و مستغلات شهرستان گفت: نظارت مستمر بر بازار مسکن موجب کاهش قیمت می‌شود و باید با همکاری یکدیگر و با ارائه راهکار مناسب به کاهش اجاره‌بهای مسکن در شهرستان کمک کنیم.
رئیس اتحادیه املاک و مستغلات شهرستان گلپایگان هم در این جلسه با بیان اینکه طی پنج ماه گذشته ۴۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده است؛ افزود: در طی این بازرسی ها واحدهای بدون پروانه اخطار دریافت کرده‌اند و 30 طرح شکایت از بنگاه‌ها ثبت شده است که ۹۰ درصد آن به صلح و سازش منجر شد.


احمد حمزه لو؛ از صدور ۱۴ پروانه کسب جدید، و ابطال هشت پروانه کسب در گلپایگان هم خبر داد وگفت: پس از 6 سال، قانون اصلاح نرخ‌نامه طی فرایند قانونی و با همکاری شورای نرخ‌گذاری و انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان و کمیسیون اقتصادی و نظارت اتاق اصناف انجام شد.
وی با اشاره به اینکه ۱۵ درصد نرخ اجاره‌بهای مسکن در شهرستان افزایش یافته است، گفت: نرخ اجاره‌بهای مسکن از دوم اردیبهشت هر سال به دلیل تورم، قیمت تعمیر و تجهیز و عقب‌ماندگی عرضه از تقاضا افزایش پیدا می‌کند.

دیگر خبرها

  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه
  • صدور پروانه کسب برای بازنشستگان
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران
  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار