Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر شیخ علیشاهی مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،گفت: استان یزد با برداشت سالانه ۲/۵ تن زعفران از زمین های کشاورزی، به عنوان هفتمین استان تولیدکننده زعفران ایران شناخته می شود.

او به توسعه کشت زعفران در استان یزد اشاره کرد و افزود: امسال بیش از ۷۳۴ هکتار از اراضی کشاورزی استان یزد زیر کشت زعفران قرار دارد که این آمار نسبت به پارسال، با افزایش ۱۰۰ هکتاری همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخ علیشاهی با بیان اینکه برداشت زعفران امسال با افزایش ۲۰ درصدی روبرو بوده است، ادامه داد: میانگین برداشت زعفران در این استان، پنج کیلوگرم به ازای هر هکتار است.

مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی استان یزد به ضرورت ترویج کشت گیاهان کم آبخواه و دارویی در استان اشاره و تصریح کرد: شهرستان بهاباد با بیشترین کشت و برداشت زعفران، عنوان قطب تولید زعفران استان را به خود اختصاص داده است و پس از آن شهرستان های بافق، ابرکوه، مهریز و تفت به تربیت بیشترین سهم تولیدات زعفران استان را دارند.

انتهای پیام/ غ

برداشت سالانه ۲/۵هکتار طلای سرخ از زمین های کشاورزی استان یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۶۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت بیش از ۹۳ هزار تن گندم از مزارع شهرستان میاندوآب

معاون سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: در سال‌جاری بیش از ۱۸ هزار و ۶۱۹ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت محصول گندم اختصاص پیدا کرده است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۹۳ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان، رضا مقدم، امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در راستای اجرای مانور مبارزه با بیماری‌های لکه‌برگی غلات در شهرستان میاندوآب اظهار کرد: قبل از شروع بارندگی‌ها، جهت جلوگیری از گسترش بیماری به سایر مناطق، در سطح ۴۸۰ هکتار از مزارع غلات، کانون‌کوبی انجام شده است.

وی افزود: همچنین در راستای کنترل بیماری زنگ زرد، ارقام گندم مقاوم به این بیماری از جمله پیشگام و میهن توسط کارشناسان جهاد کشاورزی این شهرستان جهت کشت به گندم‌کاران توصیه شده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان و رئیس جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب گفت: مانور مبارزه با بیماری‌های لکه‌برگی غلات به ویژه زنگ زرد در راستای صیانت از دسترنج کشاورزان با حضور ۲۷ اکیپ شامل هشت اکیپ از کارشناسان ستاد مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی، ۱۶ اکیپ از کارشناسان شرکت‌های فنی مهندسی کشاورزی، سه اکیپ از مسئولان فنی داروخانه‌ها و کلینیک‌های گیاه‌پزشکی این شهرستان، صبح امروز در مزارع غلات برگزار شد.

مقدم ادامه داد: با توجه به بارندگی‌های اخیر، افزایش رطوبت در مزارع و شرایط آب‌وهوایی مساعد از جمله دمای بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتیگراد برای گسترش بیماری‌های لکه برگی غلات به ویژه زنگ زرد گندم، پایش، ردیابی و کنترل بیماری در مزارع گندم منطقه ضروری است.

وی تصریح کرد: در راستای کنترل عوامل خسارت‌زا و تولید محصول سالم، تاکنون در ۱۶ هزار و ۱۴۳ هکتار از مزارع گندم با علف‌های هرز و در هشت هزار و ۷۹۶ هکتار از مزارع گندم با آفت سن غلات در مرحله مادری مبازره انجام گرفته است.

مقدم خاطرنشان کرد: گندم به عنوان یک محصول استراتژیک، عمده‌ترین محصول زراعی شهرستان میاندوآب است که در سال‌جاری بیش از ۱۸ هزار و ۶۱۹ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت محصول گندم اختصاص پیدا کرده است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۹۳ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

کد خبر 751825

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۹۳ هزار تن گندم از مزارع شهرستان میاندوآب
  • فائو و ایران پروژه جدیدی برای افزایش اصالت زعفران امضا کردند
  • برداشت بیش از ۱۴۰ تن گل محمدی در گناباد
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید گل محمدی در گناباد
  • پیش‌بینی برداشت ۱۴۰ تن گل محمدی از باغات گناباد
  • پیش بینی برداشت بیش از ۱۴۰ تن گل محمدی در گناباد
  • امضاء پروژه جدیدی برای افزایش اصالت زعفران بین فائو و ایران
  • ایران و فائو در زمینه تولید زعفران پروژه جدید امضا کردند
  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار